آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر
سرخط خبرها

افزایش دوباره قیمت خودرو و تردید در نوسازی ۳۸۰۰ تاکسی فرسوده مشهد

  • کد خبر: ۹۱۶۸۴
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
افزایش دوباره قیمت خودرو  و تردید در نوسازی ۳۸۰۰ تاکسی فرسوده مشهد
بنا به گفته مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد، افزایش اخیر قیمت خودرو نگرانی شدیدی برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی مشهد ایجاد کرده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهرداری مشهد در سال‌های گذشته سعی کرده است از محل اعتبارات بانکی اش شرایط را برای پرداخت تسهیلات به تاکسی رانان در راستای نوسازی ناوگان تاکسی رانی فراهم کند، اما در چند سال گذشته افزایش قیمت خودرو سبب شده است در هر دوره تردید‌هایی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده به وجود بیاید.

هر بار هم، مدیریت شهری مشهد به عنوان شهرداری پیشرو کشور در امر نوسازی ناوگان تاکسی رانی تلاش کرده است با همراهی بانک عامل خود سقف وام‌ها را افزایش دهد و تا پیش از افزایش قیمت اخیر خودروها، رقم تسهیلات پرداختی برای نوسازی ناوگان به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده بود.

با این وام و مبلغی که از محل اسقاط شدن خودرو به تاکسی ران می‌رسید، افراد می‌توانستند با اضافه کردن مبلغ اندکی تاکسی شان را نوسازی کنند. اما بنا به گفته مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد، افزایش اخیر قیمت خودرو نگرانی شدیدی برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی مشهد ایجاد کرده است.

احمد محبی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه پس از افزایش اخیر قیمت خودرو مراحل صدور پیش فاکتور‌های تاکسی با اعمال افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو آزاد شده است، گفت: با این افزایش، قیمت خودرو ۴۰۵ به حدود ۱۴۵ میلیون و سمند به حدود ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد با بیان اینکه اکنون رقم تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات شهرداری مشهد برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی ۱۰۰ میلیون تومان است که باتوجه به این مبلغ و البته افزایش قیمت خودرو همچنان شهرداری مشهد در این امر در کشور پیشگام است، تصریح کرد: افزایش اخیر قیمت خودرو نگرانی شدیدی برای ما ایجاد کرده است که با ۱۰۰ میلیون تومان وام و مابه التفاوتی که با قیمت کارخانه وجود دارد، آیا انگیزه‌ای برای تاکسی رانان باقی خواهند ماند یا نه.

وی با اشاره به حذف‌شدن قدرت قهری شهرداری در امر نوسازی ناوگان تاکسی رانی افزود: در گذشته براساس یکی از بند‌های ماده ۸ قانون هوای پاک، وقتی سن خودرو به ۱۰ سال می‌رسید، این خودرو فرسوده بود و دیگر خدماتی به آن تعلق نمی‌گرفت و راننده تاکسی مجبور بود خودرو را نوسازی کند، اما این بند با رأی دیوان عدالت اداری حذف شد و اکنون تاکسی‌ای که برگه معاینه فنی داشته باشد، اجازه فعالیت دارد.

محبی تأکید کرد: بنابراین افزایش قیمت خودرو و حذف این بند قانونی ممکن است سبب کاهش انگیزه تاکسی رانان برای نوسازی ناوگان شود.

وی با بیان اینکه در شهر مشهد حدود ۱۳ هزار تاکسی در سامانه جامع ما ثبت هستند، اما تعداد تاکسی‌های فعال شهر ۱۱ هزارو ۵۰۰ تاکسی است، تصریح کرد: از مجموع کل تاکسی‌های فعال شهر مشهد، ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی با عمر بیش از ۱۰ سال نیاز به نوسازی دارند که این رقم در صورت تعویض نشدن تاکسی‌های فعلی در سال آینده به حدود ۵۵۰۰ دستگاه تاکسی می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰۰ تاکسی ران مشهدی برای تعویض خودرو ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۱۰ نفر در سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند و همه افرادی که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند، برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

وی افزود: همچنین از مجموع افرادی که در سال ۱۴۰۰ برای دریافت تسهیلات نوسازی تاکسی ثبت نام کرده اند، تا امروز به ۲۵۰ نفر تسهیلات داده شده و در مجموع از ابتدای سال تاکنون ۲۵۷ دستگاه تاکسی نوسازی شده است و ۱۳۵ نفر دیگر منتظر پیش فاکتور هستند؛ حال باید دید که با آزادشدن صدور پیش فاکتور‌ها برمبنای قیمت‌های جدید، آیا این ۱۳۵ نفر برای نوسازی تاکسی شان اقدام خواهند کرد یا نه.

محبی تأکید کرد: درعین حال باتوجه به افزایش قیمت خودرو، ما نیز درحال رایزنی برای افزایش سقف تسهیلات نوسازی هستیم تا در صورت موافقت بتوانیم به مبلغ این وام اضافه کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->