آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر برگزاری هیات نوجوانان محله احمدآباد مشهد در شب عاشورای حسینی اوج گرما در مشهد | هتل‌های مشهد موظف به استفاده از ژنراتور اختصاصی شدند تعطیلی موزه‌های خراسان‌رضوی به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی  خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی با حداکثر ظرفیت | فعالیت بیست‌وچهارساعته ۱۵۰۰ پاکبان پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی رخت عزای حسینی بر تن مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۴ تیر ۱۴۰۳) زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، میدان قائم(عج) و پل خین عرب (۲۴ تیر ۱۴۰۳) سرویس دهی صلواتی خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در روز‌های تاسوعا و عاشورا | خدمت‌رسانی شبانه روزی در شب عاشورا استقرار آتش‌نشانان درایام تاسوعا و عاشورای حسینی درخیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

برگزیدگان مسابقه گزارش نویسی وقف چشمه همیشه جاری معرفی شدند 

  • کد خبر: ۹۱۷۱۱
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
برگزیدگان مسابقه گزارش نویسی وقف چشمه همیشه جاری معرفی شدند 
نشست علمی، صنفی اداره کل اوقاف خراسان رضوی با اصحاب رسانه امروز همراه با تجلیل از برندگان مسابقه گزارش نویسی «وقف چشمه همیشه جاری» برگزار شد.

جانقربان| شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این نشست گفت: درسال‌های اخیر اقدامات موثری در حوزه اوقاف انجام شده است، اما همچنان حوزه‌هایی مورد قفل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی امور خیریه در حال حاضر راه‌اندازی شده است، افزود: موضوعاتی وارد وقف شده است که پیش از این بی سابقه و یا کم سابقه بوده است. وقف فناوری، وقف آب شیرین کن و دیگر وقف‌های نوین در حوزه ایثار و شهادت از جمله وقف‌های نوین و جدید در سال‌های اخیر بوده است که براساس نیاز مخاطف امروزی شکل گرفته و زمینه‌های کارآفرینی نیز ایجاد کرده است.

به گفته وی، همچنین رشد عواید موقوفات در سال‌های اخیر در مقایسه با درآمد‌های اوقاف از ابتدای انقلاب تاکنون رشد قابل توجهی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اطلاع رسانی و انعکاس برکات وقف به جامعه و مردم حتما ضعف‌های داشته ایم که با مشارکت اصحاب رسانه در پی حل و رفع آن‌ها هستیم تا این نهاد پرخطر و برکت را در جامعه گسترش دهیم.

وی افزود: وقف موضوعی با برکت است که از جامعه حذف نخواهد شد و به برکت آن کار‌های آموزشی، درمانی و تفریحی بسیاری انجام می‌شود در حال حاضر درست است که ۲۶ هزار موقوفه در استان وجود دارد، اما این وقفیات یکی یکی انجام شده است تا به این عدد رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: اشتغال، ازدواج، بهداشت و درمان، کمک به ایتام، آزادی زندانیان غیر عمد و تحصیل و آموزش نیازمندان موضوعات مورد توجه در اوقاف خراسان رضوی بوده است.

در ادامه این نشست اصحاب رسانه به ایراد پیشنهاداتی همچون ارتباط بیشتر رسانه ای، رسانه‌ای کردن موقوفات مختلف، بررسی و رسانه‌ای کردن نسخ قدیمی وقفی، تولیدات چند رسانه‌ای و مستند سازی از جمله آن‌ها بود.

در پایان از برگزیدگان مسابقه گزارش نویسی تقدیر شد: نفر اول بنیامین یوسف زاده با اثر "وقف آفتاب" روزنامه شهرآرا
نفر دوم لیلا جانقربان با اثر "از خواب سرتیپ تا وقف عجیب" از روزنامه شهرآرا، نفر سوم صادق غفوریان با اثر "زبان بسته های طبیعت" روزنامه خراسان، نفر چهارم کتایون حسینی با اثر "گوهرشاد و گردنبند الماسی که وقف امام هشتم شد" خبرگزاری تابناک، شایسته تقدیر آقای امید حسینی نژاد با اثر وقف تحول آفرین از روزنامه شهرآرا.

همچنین از تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه گزارش نویسی تقدیر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->