مدیرعامل شرکت توانیر: سال ۱۴۰۴، حدود ۲۴ هزار مگاوات کمبود برق داریم استاندار خراسان رضوی: زنجیره تولید و ارزش افزوده در استان تکمیل شود دور جدید پیش فروش محصولات سایپا از دوشنبه آینده (۱۷ دی ۱۴۰۳) لزوم هم‌فکری و تصمیم‌سازی برای اجرایی‌شدن پروژه‌هایی که در مشهد متوقف شده‌اند نمایشگر جایگاه‌های سوخت تغییر کرد + جزئیات معاونت علمی ریاست جمهوری و بانک مرکزی برای امنیت و شفافیت رمزپول و پرداخت‌یاری‌ها تفاهم‌نامه امضا کردند جزئیات عرضه اولیه «نبابک» یکشنبه آینده (۱۶ دی ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری کائولن شرق کشور در تربت‌حیدریه با حضور رئیس مجلس افتتاح شد (۱۳ دی ۱۴۰۳) قیمت مرغ کاهش یافت | قیمت امروز گوشت قرمز، مرغ و دام زنده (۱۳ دی ۱۴۰۳) + جدول قیمت قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ دی ۱۴۰۳) | افت ۱۸ میلیونی تیگو ۷ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ دی ۱۴۰۳) | دنا پلاس توربو یک میلیارد و ۶۹ میلیون تومان اولویت بازرسی اصناف مشهد، نظارت بر کالا‌های اساسی و درج قیمت بر روی آن‌ها است فرصت تکمیل اطلاعات حقوق کارمندان در سامانه ثبت حقوق و مزایا تمدید شد (۱۳ دی ۱۴۰۳) نفت، سال ۲۰۲۵ میلادی را با افزایش قیمت آغاز کرد نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۳ دی ۱۴۰۳) | دلار ۸۱ هزار و ۷۰۰ تومان روغن ۱۵ درصد گران شد (۱۳ دی ۱۴۰۳) ۵ شاخصه اصلی حذف یارانه‌بگیران اعلام شد | دهک‌بندی‌ها تغییر می‌کند؟ پاتک کریسمس به بازار طلا و سکه ایران | بازار طلا از سکه افتاد (۱۳ دی ۱۴۰۳) ۲۰۲۵؛ سال انفجار ثروت میلیاردر‌ها | برندگان و بازندگان چه کسانی هستند؟ مصرف برق ۲ هزار مگاواتی ماینرهای غیرمجاز نگرانی تازه خریداران مسکن | نوسانات ارزی بر بازار مسکن اثر دارد؟ نرخ امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۳ دی ۱۴۰۳) | فلفل دلمه از ۲۵ تا ۱۰۰ هزار تومان جای خالی رفتارشناسی در تدوین و اجرای قوانین واریز سود سهام عدالت در راه است | میزان سود جدید چقدر است؟ ثبت رکورد جدید در تحویل گاز به نیروگاه‌های حرارتی تولید برق خراسان رضوی رقیب خودروهای چینی از راه رسید | بنز و تویوتا به زودی در بازار خودرو ایران دریافت حق ترانزیت در قبوض برق صنایع؛ مانع‌زدایی یا مانع‌تراشی؟ وزیر نفت خبر داد: تولید حداکثری گاز برای عبور از زمستان بیست و پنجمین نمایشگاه لوازم خانگی مشهد | قیمت‌های نجومی و گلایه تولیدکنندگان از نوسانات ارز
سرخط خبرها

بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته

  • کد خبر: ۹۲۲۵۲
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته
دنیای خودرو در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دنیای خودرو در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته.
خودرو‌ها در طول ۵۰ سال گذشته به شدت تغییر کرده اند. ایمنی بالاتر، مصرف بهینه سوخت، کاهش آلایندگی محیطی و راحتی بیشتر، نمونه‌ای از این تغییرات هستند. با افزایش چشمگیر تعداد خودرو‌های برقی و در نتیجه زیاد شدن قابلیت‌های خودران خودروها، باید شاهد تغییرات بیشتری هم باشیم. خودرو‌های برقی آینده زمین هستند و شاید جالب باشد که بدانید تمامی کارخانه‌های پرچم دار تولید خودرو، بخش تحقیقات و توسعه پیش رانه‌های احتراق داخلی خود را تعطیل کرده اند. در ادامه سه مورد از مهم‌ترین پیشرفت‌های صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته را باهم مرور می‌کنیم.

سیستم تهویه هوا و راحتی

خودرو‌های جدید سطح بسیار بالاتری از راحتی را به راننده می‌دهند. اتاق خودرو‌های امروزی بسیار ساکت است، صندلی‌های جدید، نرمی و راحتی خاص خود را دارند و گاهی به گرمکن صندلی نیز مجهز هستند، سیستم تعلیق در خنثی کردن ضربات ناشی از سطح زمین بسیار موفق عمل می‌کند و مهم‌تر از همه، سیستم تهویه هوا چیزی فراتر از حس راحتی را به ما می‌دهد.

تمام این امکانات، لذت بیشتری در زمان رانندگی در اختیار ما می‌گذارد. وانت‌های باری در قدیم جزو خودرو‌هایی بودند که کمترین سطح امکانات را داشتند و فقط برای کار و جابه جایی از آن‌ها استفاده می‌شد، اما وانت‌ها و پیکاپ‌ها اکنون با قابلیت‌های تجملاتی خود، به ویژه در کشور آمریکا، طرف داران خاص خود را دارند.

کمربند ایمنی

کمربند ایمنی یکی دیگر از اجزای جدایی ناپذیر خودرو‌های امروزی است. وجود کمربند ایمنی از سال ۱۹۶۰ به صورت قانون اجباری در طراحی خودرو‌ها بوده است و در تمام دنیا، قوانین سفت و سختی برای استفاده از کمربند ایمنی وجود دارد.
برای مثال در کشور آمریکا، کمربند ایمنی سالیانه جان ۱۲،۰۰۰ انسان را نجات می‌دهد. آمار مختلفی برای بررسی مؤثر بودن کمربند ایمنی وجود دارد که شاید در جزئیات با هم تفاوت داشته باشند، اما همه آن‌ها به کاهش چشمگیر تلفات مالی و انسانی اشاره می‌کنند. برای سرنشینان صندلی جلو آمار مرگ و میر از ۲۵ درصد تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

پشتی سر صندلی

اگر نگاهی به خودرو‌های کلاسیک بیندازید متوجه می‌شوید که صندلی بیشتر آن ها، فاقد پشتی سر است. پشتی سر چیزی فراتر از وسیله‌ای برای راحتی شما در رانندگی است و نقش مهمی در ایمنی خودرو و سرنشینان دارد. در آمریکا وجود پشتی سر صندلی تا قبل از سال ۱۹۶۹ جزو گزینه‌های انتخابی در خودرو‌ها بود و بعد از این تاریخ بود که وجود آن‌ها در تمامی خودرو‌ها اجباری شد و شاهد کاهش تلفات انسانی تصادف‌ها تا ۱۷ درصد بودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->