هشدار شرکت گاز درباره کمبود گاز در زمستان امسال نسبت به ۱۴۰۲ ولیعهد عربستان بر اولویت تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد بایدن: از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران دفاع نمی‌کنم عراقچی: اسرائیل جرئت حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد پذیرایی امیر قطر از پزشکیان در منزل شخصی خود رئیس‌جمهور: ایران به دنبال جنگ نیست وزارت خزانه‌داری آمریکا انصارالله یمن را تحریم کرد نظامیان صهیونیست زیر حملات سنگین موشکی حزب‌الله (۱۱ مهر ۱۴۰۳) امیر قطر: سفر پزشکیان در راستای تقویت روابط میان دو کشور انجام شده است پزشکیان: مرگ با شهادت بهتر از مرگ در بستر است + فیلم ۶ سند همکاری مشترک میان ایران و قطر امضا شد ولایتی با نماینده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار کرد امیر قطر به صورت رسمی از پزشکیان استقبال کرد پزشکیان: ما می‌خواهیم امنیت و صلح باشد زیرساخت‌های مسکن ملی نیازمند بودجه ۶۱۶ هزار میلیارد تومانی اذعان اسرائیل به کشته شدن هشت نظامی خود در درگیری با حزب الله (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نقاطی در دمشق (۱۱ مهر ۱۴۰۳) سخنگوی جدید وزارت امور خارجه منصوب شد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) سپاه برای تنبیه اسرائیل فناوری‌ اعلام نشده‌ای توسعه داده است حمله اسرائیل به یک مدرسه ابتدایی در غزه (۱۱ مهر ۱۴۰۳) آغاز نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر انقلاب اقامه می‌شود (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان وارد قطر شد (۱۱ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

باقری کنی: توقف مذاکرات خواست ما نبود

  • کد خبر: ۹۲۴۵۸
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
باقری کنی: توقف مذاکرات خواست ما نبود
مذاکره کننده ارشد کشورمان اعلام کرد: ایران در این مرحله خواستار توقف مذاکرات نبوده بلکه ما از ابتدا توافق کردیم که لازم است پس از رسیدن به پیش‌نویس توافق، استراحت داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی باقری گفت: سه کشور اروپایی روز جمعه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که وقفه در مذاکرات وین خواست ایران بوده است.

معاون وزیر خارجه افزود: ایران از ابتدا بر ضرورت استمرار مذاکرات برای دستیابی به پیش نویس مورد توافق تاکید داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مذاکره کننده ارشد کشورمان اعلام کرد: اگر طرف مقابل دیدگاه‌ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، گفت‌وگوهای دور جدید می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در کوتاه‌ترین زمان به توافق برسم.

وی خاطرنشان کرد:️ سرعت دستیابی به توافق بستگی به طرف مقابل دارد.

رییس هیات مذاکره‌کننده ایران پس از پایان مذاکرات این دور نیز در جمع خبرنگاران گفت: در هفته گذشته و در طی مذاکرات در موضوع لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به دو سند دست پیدا کردیم که این دو سند، دیگر سند به دست آمده در ۲۰ ژوئن (مذاکرات وین ۶) نخواهند بود بلکه دو سند جدید است که بر اساس مواضع ایران مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.

باقری اظهار کرد: این دور از گفت‌گوها هیات ایرانی با توجه به اینکه دولت جدید در ایران بر سر کار آمده بود و تیم جدیدی هم برای گفت‌وگوها ماموریت یافته بود، همراه خود مواضع و دیدگاه های دولت جدید را به وین آورد. ما در گفت‌وگوهای شش دور قبل و پیش‌نویس‌هایی که از آن مذاکرات بود، مواضع و دیدگاه های تیم ایران را لحاظ کردیم و در اسناد مذاکراتی درج و به طرف مقابل ارایه کردیم. دو سند برای مذاکرات مهم بود، یکی مربوط به لغو تحریم‌ها که اولویت اول و دستور کار مهم تیم مذاکراتی ایران بود، البته این اولویت صرفا به ما مربوط نیست بلکه طرف های دیگر از جمله چین هم در مذاکرات تصریح کردند که اولویت آنها هم رسیدگی به موضوع تحریم هاست.

همچنین بر اساس گزارش خبرنگار وال استریت ژورنال، در بیانیه‌ای که به نقل از سه کشور اروپایی منتشر شده آمده که ما به تصمیم باقری کنی، مذاکره‌کننده اصلی ایران برای بازگشت به تهران جهت رایزنی استقبال می‌کنیم هرچند این مسئله وقفه‌ای مایوس‌کننده در مذاکرات می‌اندازد. ما به همراه شرکای چینی، روسی و آمریکایی‌مان آماده ادامه دادن مذاکرات بودیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->