توضیحات سمانه نائینی درباره آخرین وضعیت سلامت محمدعلی بهمنی (۱ شهریور ۱۴۰۳) برنامه «گل یا پوچ» یک‌شنبه پخش نخواهد شد + زمان و علت اکران فیلم سینمایی «سرآغاز» در گروه سینمایی هنر و تجربه نمایشگاه نقاشی «پرواز در هنر» در هنرخانه درخت مشهد رونق گیشه با کمک «پول و پارتی» پزشکی که دادِ سخن داد «فرش قرمز» رادیو صبا به مناسبت روز پزشک + زمان پخش اهل بصره و بصر | درباره کتاب «دیده ور» روایتی از زندگی جاحظ، روشنفکری متعهد حراج کلاه معروف «هریسون فورد» + عکس صوت | دانلود آهنگ جدید «عرفان طهماسبی» با نام «دلگیر» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه اول شهریور ۱۴۰۳ زمان خاکسپاری «آلن دلون» مشخص شد فیلم‌های سینمایی اولین هفته شهریور ۱۴۰۳ + زمان پخش «بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران» به کتاب‌فروشی‌ها آمد درنگی بر نمایشگاه «عکاسی، مرگ ماهی و چند مسئله دیگر» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد پیام تسلیت رئیس سازمان صداوسیما درپی درگذشت «حسین خانی‌بیک» افتتاح پردیس سینمایی ملل در مشهد
سرخط خبرها

معرفی کتاب «فاطمه (س) از نگاه علی (ع)» نوشته محمد محمدیان

  • کد خبر: ۹۲۵۹۸
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
معرفی کتاب «فاطمه (س) از نگاه علی (ع)» نوشته محمد محمدیان
کتاب «فاطمه (س) از نگاه علی (ع)»، نوشته محمد محمدیان و روایت زندگی حضرت زهرا (س) از نگاه امیرالمومنین (ع) است.

به گزارش شهرآرانیوز - کتاب «فاطمه (س) از نگاه علی (ع)»، نوشته محمد محمدیان و روایت زندگی حضرت زهرا (س) از نگاه امیرالمومنین (ع) است.

نویسنده در بخشی از مقدمه می‌نویسد: «براى ترسیم چهره ملکوتى دخت رسول خدا (ص) و تبیین ابعاد شخصیت بی ‏نظیر زهراى اطهر (س) کسى بهتر از امیرالمومنین (ع) نمی‌تواند لب به سخن بگشاید. امیرالمومنین (ع) از عمق ایمان و صفاى دل فاطمه (س) خبر داشت و اوج گرفتن وى را در آسمان معرفت شاهد بود و از تلاطم امواج محبت در سینه دریایى زهرا حکایت‌ها داشت. امیرالمومنین (ع) عظمت روح زهرا را می‌شناخت و تعظیم ملائکه بزرگ الهى را در برابر استوارى و صلابت وی مشاهده کرده بود و بر خود می‏ بالید که همسرى همچون زهرا دارد.»

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «یکی از حقوق حتمی فرزندان که برعهده والدین است، انتخاب نام زیبا برای آنان است. در کلمات رسول خدا (ص) و ائمه معصومین (ع) تاکید فراوانی بر این حق فرزندان شده است، تاآنجاکه این حق را در کنار حق تعلیم و تربیت و حق ازدواج قرار داده اند...

«فطم» در لغت به معنای بریدن و قطع شدن است. به کودکی که از شیر گرفته می‌شود، فطیم می‌گویند. در ترک عادت نیز از این کلمه استفاده می‌شود که به دلیل فاصله گرفتن از عادت و قطع نمودن آن است، بنابراین معنای لغوی فاطمه، بریده شدن و جدایی و منقطع گشتن است. اما از چه چیزی بریده و منقطع گشته است، نیاز به توضیح دارد که در کلمات معصومین (ع) به این سوال در سطوح مختلفی پاسخ داده شده است.

در حدیثی، به بریده شدن حضرت فاطمه (س) و فرزندانش از آتش جهنم اشاره و در احادیث دیگر به بریده شدن از شر و بدی تاکید شده است. امام صادق (ع) به یونس فرمود: آیا می‌دانی چرا فاطمه، فاطمه نامیده شده است؟ عرض کرد: شما دلیل آن را بفرمایید. حضرت فرمود: «فطمت من الشر»؛ برای اینکه از شر بریده شده و در بعضی از روایات، به بریده شدن دست مردم از معرفت آن بزرگوار اشاره شده است. امام صادق (ع) فرمودند: و فاطمه، فاطمه نامیده شد؛ برای اینکه مردم از شناخت وی ناتوانند.

حضرت فاطمه (س) نام‌های دیگری نیز دارند که هرکدام از آن‌ها نشانگر جهتی از شخصیت آن بزرگوار بوده و ما را به جهتی از فضایل وی راهنمایی می‌کند.

جابر از امام صادق (ع) دلیل نامیده شدن حضرت فاطمه (س) به زهرا را پرسید. حضرت فرمودند: «خداوند بزرگ او را از نور و عظمت خویش آفرید. هنگامی که نور وجود فاطمه (س) درخشیدن گرفت، آسمان‌ها و زمین با نور وی روشن شدند و دیدگان ملائکه خیره گشت. تمامی ملائکه در برابر خداوند به سجده افتادند و عرضه داشتند: معبود ما و مولای ما! این چه نوری است که این چنین تابان است و درخشندگی دارد؟»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->