جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برای غلبه بر اضطراب دانش‌آموزان، به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید

  • کد خبر: ۹۲۹۲۶
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
برای غلبه بر اضطراب دانش‌آموزان، به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید
با حضوری شدن مدارس، دانش‌آموزان در مواجهه با چالش‌های درسی، دچار ترس و استرس می‌شوند و این عامل سبب پایین آمدن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود. نبود پشتکار و اعتماد به نفس کافی، روحیه تلاش مضاعف و ایجاد افکار مثبت را از آن‌ها می‌گیرد و درنتیجه، عملکرد آن‌ها مناسب نخواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکترمهرنوش دارینی - روان شناس و مشاور در این مورد توضیح می‌دهد: یکی از موضوعاتی که این روز‌ها با بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری، برای دانش‌آموزان ایجادشده، ترس و نگرانی آن‌ها از امتحانات حضوری و همچنین جاماندن از مطالب درسی است.

برگزاری آنلاین و غیرحضوری کلاس‌ها و امتحانات در بیشتر پایه‌های تحصیلی به‌علت همه‌گیری کووید-۱۹ سبب شد تا به مرور زمان دانش‌آموزان عادت‌های مطالعه متفاوتی پیدا کنند و حتی نشستن پشت میز‌های کلاس برای برخی از آن‌ها سخت شود، زیرا عادت کرده‌اند بدون لباس فرم و در شرایط راحت‌تری سرکلاس‌ها باشند.

در این مدت متاسفانه تعدادی از دانش‌آموزان همزمان در زمان کلاس‌های درسی، بازی می‌کردند، با دوستانشان صحبت می‌کردند و بعضی از آن‌ها نیز در امتحانات از کتاب استفاده می‌کردند یا تکالیف خود را به‌درستی انجام نمی‌دادند.

حالا با حضوری شدن امتحانات این دانش آموزان دچار ترس و نگرانی شده‌اند و مقاوت زیادی برای برگزاری حضوری امتحانات دارند و حتی ممکن است به خانواده اصرار کنند که حضوری امتحان ندهند.

باید توجه کنیم چنانچه مهارت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان را بدون سرزنش و تحقیر به‌کار ببریم این امکان وجود دارد که ترس و نگرانی دانش‌آموز از مطالبی که تا امروز به یادگیری آن‌ها نپرداخته کم شود.

لازم است برای تقویت روحیه این دانش‌آموزان باید به شکل مستمر ساعات مطالعه کتاب‌ها و جزوات درسی افزایش یابد و با تشویق‌های حمایتی به آن‌ها کمک شود که به فضای آموزشی بازگردند.

این دانش آموزان، چون مطالبی را که از ابتدای سال تدریس‌شده مطالعه نکرده‌اند در مورد مطالب جدیدی که تدریس می‌شود نیز ممکن است با مشکل روبه‌رو شوند بنابراین در مدیریت برنامه‌ریزی لازم است فضای کم‌تنش برای آن‌ها ایجاد شود و از حس ناامیدی آن‌ها با استفاده از درمان‌های فردی و روان‌شناختی جلوگیری کرد.

حتی والدین و اولیای‌آموزشی مدارس می‌توانند از الگو‌های مطالعه‌ای جدید متناسب با میزان عقب‌ماندگی‌های آموزشی استفاده کنند تا دانش‌آموز به‌صورت موازی شروع به مطالعه کند و بتواند خود را برای امتحانات ترم اول آماده کند.

بسیار مهم است که از احساس خشم و افسردگی و ناامیدی دانش آموز جلوگیری شود. مداخلات مبتنی بر حمایت و انگیزه می‌تواند برای بازیابی اعتمادبه‌نفس و احساس ناامیدی این دانش آموزان کمک کند.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->