جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات بخشودگی جرایم رانندگی تا پایان دی ماه

  • کد خبر: ۹۳۲۶۷
  • ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
جزئیات بخشودگی جرایم رانندگی تا پایان دی ماه
پلیس راهور اعلام کرد: جریمه دو برابر شده سال ۹۹ رانندگان مشمول بخشودگی می‌شود و افراد می‌توانند تا پایان دی ماه تنها اصل جریمه را بپردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور اعلام کرده افرادی که در سال ۹۹ جریمه شده و جریمه آنها دو برابر شده، تا پایان دی ماه فرصت دارند که جریمه خود را پرداخت کنند.

در چنین حالتی جریمه دو برابر شده آنها مشمول بخشودگی می‌شود و افراد می‌توانند فقط اصل جریمه را بپردازند.

به گفته محمد باقر سلیمی بخشودگی جرایم رانندگی شامل تمام جرایم رانندگی سال ۹۹ می‌شود.

جرایم تسلیمی و جرایم ثبت شده توسط سامانه‌های نظارتی و دوربین‌های ثبت تخلفات در صورتی که در مدا ۶۰ روز پرداخت نشود، مشمول جریمه شده و مبلغ آن دو برابر می‌شود.

اما اصولا هر سال پلیس راهور زمانی را برای بخشودگی جرایم رانندگی تعیین و اعلام می‌کند اگر افراد در این مدت جرایم خود را پرداخت کنند، جریمه آنها بخشوده می‌شود.

اما آیا بخشودگی جرایم رانندگی سقف معینی دارد؟ به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور، بخشودگی جرایم رانندگی هیچ سقف و محدودیتی ندارد و تمام مالکان و دارندگان وسایل ‌نقلیه با هر سابقه تخلفی که داشتند و مشمول دوبرابری شده، می‌توانند در این طرح ورود و از فرصت یک ماه باقیمانده استفاده کنند.

موتورسیکلت‌ها هم مشمول بخشودگی جرایم رانندگی می‌شوند.

فرصت بخشودگی جرایم رانندگی

به گفته سلیمی افرادی که در سال ۹۹ و قبل از آن مشمول جریمه رانندگی شده‌اند، تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند که از بخشودگی جرایم رانندگی استفاده کنند.

به عبارتی بخشودگی جرایم رانندگی مشمول جریمه‌های رانندگی سال ‍۱۴۰۰ نمی‌شود و فقط شامل جریمه‌های سال ۹۹ می‌شود.

هچنین افرادی که خلافی رانندگی دارند می‌توانند مبلغ خلافی خود را تقسیط کنند. سلیمی درباره نحوه تقسیط جرائم رانندگی اعلام کرد افرادی که خلافی دارند می‌توانند مبلغ آن را تقسیط کنند و به مدت یک سال خلافی خود را پرداخت کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اکنون وسایل‌نقلیه به دلیل خلافی بیش از سه میلیون تومان توقیف می‌شوند، از دارندگان خواست حتی یک تخلف کوچک نداشته باشند و به این سقفها توجه نکنند.

سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان استفاده همزمان از طرح بخشودگی جرائم دو برابری و تقسیط جرائم رانندگی برای متقاضیان وجود دارد، گفت: بله، کاملاً، بحث تخفیف دوبرابری مشمول تمام وسیله‌نقلیه شده است، چه آنهایی که اکنون توقیف هستند یا اینکه در توقیف نیستند؛ شرایط تقسیط نیز ذکر شد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->