کشف محموله بزرگ رتیل و عقرب قاچاق در فرودگاه امام خمینی ۸ مصدوم در پی تصادف در جاده مشهد (اول شهریور ۱۴۰۴) ورود روزانه ۱۸۰۰ اتوبوس به مشهد برای بازگشت زائران دهه آخر صفر کشف و امحای ۷ تُن مواد غذایی ناسالم در موکب‌های پذیرایی از زائران | موکب‌ها به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند خبر خوب وزیر بهداشت برای دانشجویان پزشکی: افزایش ۳۰درصدی حقوق رزیدنت‌ها از ماه جاری مرگ مشکوک رقیه حاتمی‌پور فعال گردشگری در بیمارستان | ایا پای قصور پزشکی در میان است؟ کاهش ۷۷ درصدی تصادفات فوتی دهه پایانی ماه صفر در خراسان رضوی جزئیات ابر و بخار شکل‌گرفته بالای قلۀ دماوند به روایت فیلمبردار آن + فیلم توزیع حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار گذرنامه زیارتی با پست در ایام اربعین جزئیات داستان ۲ سال قهرمانی پیاپی تیم ملی المپیاد نجوم ایران در جهان بازار شیرخشک‌های معمولی و رژیمی در بهترین وضعیت هستند (یکم شهریور ۱۴۰۴) توضیحات رئیس سازمان ملی تربیت کودک درمورد شهریه کودکستان‌ها + ویدئو بیماری آلزایمر چگونه حس بویایی را از بین می‌برد؟ آزادی ۸۸۸ زندانی نیازمند، از زندان‌های خراسان رضوی در پویش《به عشق امام رضا میبخشم》 معروف‌ترین جا‌های دیدنی قم کدام است؟ آیا آمپول‌های لاغری می‌توانند جایگزینی برای جراحی‌های چاقی باشند؟ فعالیت‌های سنگین بدنی شایع‌ترین علت گرفتگی عضلانی است پیام تبریک رئیس جمهور برای قهرمانی تیم ملی نجوم و اختر فیزیک ایران آیا دوره کارشناسی دانشگاه‌ها ۳ ساله می‌شود؟ + ویدئو معاون وزیر نیرو: ورود فقط ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از هیرمند | فاصله معنادار با دریافت حق‌آبه ۸۲۰ میلیون مترمکعبی کسب درآمد ۱۰ میلیارد دلاری از گردشگران خارجی تا پایان سال در لیست اهداف وزارت میراث فرهنگی (یکم شهریور ۱۴۰۴) افزایش احتمال ابتلا به عفونت‌های تنفسی در تجمعات فصلی بیماری‌های کلیه در کودکان را جدی بگیرید سخنگوی آموزش و پرورش: در سال جاری ۷۲ هزار نفر در وزارت جذب شدند (یکم شهریور ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، یکم شهریور ۱۴۰۴) | تداوم آلودگی هوای مشهد با وزش باد و گردوخاک دارو‌هایی که نباید با دمنوش مصرف کنیم «سرماخوردگی چشمی» بیماری شایعی که به سرعت اعضای خانواده را درگیر می‌کند پیام گرامیداشت رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک کاهش تولد و افزایش ازدواج در اردستان اصفهان
سرخط خبرها

توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج

  • کد خبر: ۹۳۵۵۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته‌است و ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در صحن شورا درباره حادثه برخورد دو قطار مترو توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به وضعیت خط ۵ مترو تهران گفت: حدود ساعت ۷:۱۰ صبح چهارشنبه هفته گذشته برخورد دو قطار صورت گرفت و من دقایقی بعد در محل حضور یافتم که دوستان در حال تخلیه مسافران از واگن بودند و به دلیل پریدن برخی از مسافران از واگن تعدادی از آن‌ها دچار مصدومیت‌هایی مانند پیچ خوردگی پا شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزود: سه قطار در ایستگاه متوقف شده بود و مسافران در پایانه بودند که بیش از ۱۵۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها در نظر گرفته شد.

شفیعی با اشاره به اینکه چیتگر دو خط اصلی و دو خط جانبی برای قطار‌های عادی و اکسپرس دارد گفت: راهبر قطاری که تقصیر داشته پیش از ورود به ایستگاه سرعت غیرمجاز داشته و در جلسه دوم کمیسیون سوانح که شب گذشته برگزار شد، بسیاری از ما به این نتیجه رسیدیم که راهبر قطار مقصر ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده است.

وی گفت: البته به صورت ۱۰۰ درصد این تحلیل‌ها کامل نشده و برای قضاوت قطعی نیاز به زمان بیشتری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:‌در دومین جلسه‌ای که دیشب برگزار شد صداها، ویدئو‌ها و صحبت‌های راهبران به صورت کامل بررسی شد، ولی اکنون مشخص است که راهبر یکی از قطار‌ها ۴ خطا را همزمان انجام داده است یکی سرعت غیرمجاز، دومی قطع سیستم ATP سوم عبور از چراغ قرمز و بی توجهی به سوزن و چهارم توقف بی‌جا است.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته علیرغم اینکه این راهبر ۱۸ سال سابقه کار داشته است و به هر حال غیرحرفه‌ای نبوده البته دو مورد خطا هم در گذشته داشته است.

وی گفت: در حال حاضر مشکل سیگنالینگ سبب می‌شود راهبر بتواند ATP را قطع کند و این ضعف سیستم است و به نوعی عرف شده راهبران این خطا را انجام دهند و طی سال‌های گذشته ۷ مورد قطع ATP داشته‌ایم. این مشکل از سیستم کشور مبدأ که از آن تجهیزات را خریده‌ایم برطرف شده و برای ما باید این مشکل برطرف و نواقص رفع شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ضرورت آموزش راهبران، رفع ضعف حفاظت فیزیکی در خط ۵، بازنگری پروتکل‌ها و رفع مشکلات فرآیندی در بهره‌برداری مترو گفت: فرسودگی تجهیزات موضوع بسیار مهمی است سیستم سیگنالینگ مترو ۲۰ سال است که قدمت داشته و اکنون حداقل امکانات را هم نداریم و حتی راهبر قطار زمانی که احساس برخورد دو قطار را می‌کند باید به صورت بیسیم خبر دهد و به صورت سیگنالینگ این مسأله وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به اینکه انبار تجهیزات و قطعات که تحویل داده شده خالی بوده است گفت: مادر حال تجهیز عاجل و فوری مترو تهران هستیم و ان‌شاءالله اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->