هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۱۰ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران در نقاط مختلف و افزایش دما در شمال کشور (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مصرف بالای آموکسی‌سیلین در ایران | ردپای تجویز پزشکان ۲۰ درصد جمعیت کشور را تا سال ۱۴۲۰ «سالمندان» تشکیل می‌دهند حمله سارقان مسلح به یک طلافروشی در کرج (۹ مهر ۱۴۰۳) یاشار سلطانی آزاد شد فراخوان بسیج جامعه پزشکی برای امدادرسانی به مجروحان در لبنان (۹ مهر ۱۴۰۳) اعلام آمادگی سفیران حمایتهای روانی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به مردم لبنان پیدا شدن پیکر ۹ مفقودی طغیان هلیل‌رود| ۵ نفر همچنان مفقود هستند (۹ مهر ۱۴۰۳) هر آنچه باید از «آب سیاه» و خطر نابینایی بدانید امدادرسانی هلال احمر به ۵۱ حادثه دیده در آبگرفتگی کلاله و گنبدکاووس (۹ مهر ۱۴۰۳) جان باختن یک کارگر بر اثر حادثه در مجتمع مس سرچشمه (۹ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۷ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در مازندران (۹ مهر ۱۴۰۳) ۷ کشته و ۱۵ مفقود بر اثر سیلاب جنوب کرمان| ۶ نفر از جانباختگان تبعه افغان هستند(۹ مهر ۱۴۰۳) واریز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی مخترع ایرانی موفق به ساخت اولین قلب مصنوعی هیدرو مگنتیک شد باند حرفه‌ای فیشینگ در مشهد متلاشی شد (۹ مهر ۱۴۰۳) اموال کوروش کمپانی به فروش می‌رسد (۹ مهر ۱۴۰۳) زلزله ۶.۳ ریشتری روسیه را لرزاند (۹ مهر ۱۴۰۳) افزایش یک هزار نفری متقاضیان بورس دانشجویی در دانشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ وزیر آموزش و پرورش: خارج از شبکه معلمان کشور، بیش از ۵۰ هزار مربی آماده به کار داریم
سرخط خبرها

اگر به خوردن تن ماهی تمایل دارید، حتما بخوانید

  • کد خبر: ۹۴۲۱۳
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
اگر به خوردن تن ماهی تمایل دارید، حتما بخوانید
ماهی تن، شمشیرماهی، کوسه و شاه ماهی خال‌مخالی از جمله بدترین مواد غذایی برای ریزش مو هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، ریزش مو بخشی طبیعی از روند پیری انسان است، اما می تواند برای برخی بسیار آزاردهنده باشد. زمانی که ریزش مو به واسطه مواردی شکل بگیرد که تغییر آنها دشوار یا غیرممکن باشد، از جمله ژنتیک، استرس، و مصرف برخی داروهای ضروری، رسیدگی به آن می تواند سخت باشد.

خوشبختانه، مصرف مواد غذایی و مکمل هایی خاص و همچنین انجام ورزش ممکن است به محافظت از تارهای موی شما در برابر ریزش کمک کنند. همچنین، در زمان مواجهه با ریزش مو باید از مصرف برخی مواد غذایی پرهیز کرد. به گفته کورتنی دی‌آنجلو، متخصص تغذیه و نویسنده وب سایت GoWellness، یکی از مواد غذایی کلیدی که می تواند موجب ریزش مو شود و در صورت تجربه این شرایط باید از آن پرهیز کرد، ممکن است موجب شگفتی بسیاری از ما شود.

ماهی تن، شمشیرماهی، کوسه و شاه ماهی خال‌مخالی از جمله بدترین مواد غذایی برای ریزش مو هستند.

نخست، باید به این نکته توجه داشت که ماهی سرشار از مواد مغذی مختلف است و فواید سلامتی مختلفی را ارائه می کند. به عنوان نمونه، ماهی های چرب مانند سالمون با کاهش خطر بیماری قلبی‌عروقی، بهبود عملکرد شناختی و حتی کمک به کاهش علائم افسردگی پیوند خورده اند.

در شرایطی که ماهی می تواند برای سلامتی انسان معجزه کند، آگاهی از خطرات بالقوه مصرف بیش از حد انواع خاصی از ماهی، با توجه به سطوح بالای جیوه در آنها، اهمیت دارد.

به گفته دی‌آنجلو، سطوح بالای جیوه با ریزش مو پیوند خورده است و ماهی هایی که پیشتر به آنها اشاره شد نسبت به دیگر گزینه های غذاهایی دریایی دارای سطوح بالاتری از جیوه هستند. پس اگر با ریزش مو مواجه هستید، پرهیز از مصرف ماهی هایی مانند تن، شمشیرماهی، کوسه و شاه ماهی خال‌مخالی بهترین گزینه است.

اگر با ریزش مو مواجه هستید و این شرایط با دلایلی اجتناب‌ناپذیر مانند ژنتیک مرتبط نیست، می توانید افزودن ویتامین ها و مواد معدنی بیشتر به رژیم غذایی خود را مد نظر قرار دهید. شما می توانید با مصرف یک مولتی ویتامین شروع کنید و پژوهش ها نشان داده اند که مکمل های ویتامین د نیز ممکن است به بهبود شرایط ریزش مو کمک کنند.

توجه داشته باشید که پیش از آغاز استفاده از یک مکمل غذایی جدید ابتدا با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

منبع: عصر ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->