استفاده از سامانه تعیین اجاره‌بها در مشهدمقدس الزامی است مبادلات مالی اصناف باید از طریق سامانه وصول مطالبات صنفی و سامانه نوین اصناف انجام شود قاچاق روزانه ۴۰ میلیون لیتر بنزین از کشور | سود قاچاق ساعتی چند میلیارد تومان جرایم بیمه‌نامه شخص ثالث به مدت ۳۰ روز با بخشودگی ۱۰۰ درصدی خواهد بود گزارش وضعیت بازار سهام (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) | بورس سبز پوش ماند تشدید نظارت‌ها بر عرضه و ذبح دام‌ها در کربلا و نجف زمان واریز یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) مدیرعامل شرکت برق خراسان: سیاست‌گذاری اعمال محدودیت در توزیع برق بر عهده استان‌ها نیست نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (چهاشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) افزایش نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی شهروند خبرنگار | هر لحظه امکان انفجار در این جایگاه سوخت مشهد وجود دارد! (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) + ویدئو بیش از هزار تن عسل در سال ۱۴۰۲ صادر شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) غارت آب در دل دشت خشک مشهد | تشدید بحران آب با کاشت هندوانه مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی: کنترل قاچاق، رونق و جهش تولید را به همراه دارد + ویدئو مشکلات ارزی، بانکی و ناترازی انرژی، ۳ چالش مهم واحد‌های تولیدی صنعتی در خراسان رضوی کشف یک بمب ۵۰۰ پوندی در محل احداث پروژه ریلی شلمچه_بصره قیمت ارز اربعین ۱۴۰۳ در مرکز مبادله و بازار آزاد امروز (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی رتبه دوم کشور را در شمار بازنشستگان صندوق بیمه کشاورزان دارد افزایش ۳۸ درصدی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در خراسان‌رضوی واردات لوازم خانگی از شش سال پیش ممنوع شده است | فروش لوازم خانگی ساخت داخل با نشان خارجی گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) | شاخص‌های بورسی پس از سه روز منفی شدند قیمت بلیت پروازهای مشهد به شهرهای نجف، اهواز و بندرعباس (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) | مشهد-نجف ۷۸ میلیون تومان منابع دولتی بخش مسکن باید به اقشار ضعیف اختصاص یابد | تا سال ۱۴۱۰ باید ۱۲ میلیون واحد مسکونی جدید بسازیم منطقه آزاد دوغارون فرصت رشد برای تجار خراسانی است | ظرفیت بالای خراسان‌رضوی در فراوری معادن و صادرات دانش فنی‌مهندسی قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دلیل خودروسواری انگلیسی ها از سمت چپ چیست؟

  • کد خبر: ۹۴۳۱۱
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
دلیل خودروسواری انگلیسی ها از سمت چپ چیست؟
انگلیسی‌ها در دنیای خودرو با چند مشخصه شناخته می‌شوند و یکی از آن‌ها راندن آن‌ها از سمت چپ است. به بیان دیگر فرمان خودروها در انگلستان سمت راست خودرو قرار دارد و به همین دلیل خودروها از سمت چپ جاده حرکت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، انگلیسی‌ها در این ویژگی تنها نیستند، چرا که ۵۵ کشور دیگر نیز از فرهنگ انگلیسی در زمینه رانندگی پیروی می‌کنند. اما این رسم و سنت از کجا آمده است؟

به گفته مورخان، ارتش امپراتوری روم در سمت چپ جاده ها و جاده ها حرکت می کردند، زیرا از دست راست برای نگه داشتن سلاح استفاده می کردند. به این ترتیب که هنگام عبور از شخصی، سلاح همیشه در سمتی قرار می گرفت که دشمن احتمالی از آن طرف نزدیک می شد. این رسم برای اسب سواران نیز به همان اندازه مفید بود، زیرا نیزه یا شمشیر با بازوی راست نگه داشته می شد و دست دیگر افسار را کنترل می کرد و بنابراین، سمتی بود که از آن به دشمن حمله می شد.

با ورود کالسکه‌ها، کالسکه ران‌ها باید با دست چپ افسار و با دست راست شلاق را کنترل می‌کردند، بنابراین توصیه می‌شد در سمت چپ رانندگی کنند تا به عابران پیاده‌ای که در کنار جاده راه می‌روند آسیب نرسانند. همچنین مطابق یک رسم، اشراف در سمت چپ و بقیه در سمت راست جاده حرکت می‌کردند. هنگامی که انقلاب فرانسه رخ داد، سنت‌های اشرافی اروپا دگرگون شد و قانون سفر به حرکت از سمت راست تغییر یافت. بعدها ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه این روند را به سایر کشورهای اروپایی گسترش داد.

اکثر نقاط دنیا از رسم فرانسوی‌ها برای حرکت از سمت راست پیروی کردند، با این حال بریتانیا و کشورهای مستعمره از رسم سابق پیروی کردند. برخی کشورها نیز که تحت تاثیر فرهنگ انگلیسی قرار داشتند، قانون حرکت از سمت چپ را ادامه دادند. کشورهایی مانند هند، ژاپن، تایلند یا هنگ کنگ در آسیا. استرالیا و نیوزلند در اقیانوسیه؛ کنیا، آفریقای جنوبی یا موزامبیک در آفریقا؛ و ایرلند، قبرس یا مالت در اروپا و جامائیکا، باهاما، باربادوس، ترینیداد و توباگو و آنتیگوا و باربودا در قاره آمریکا از قانون راندن در سمت چپ پیروی می‌کنند.

سوئد یکی از کشور‌هایی بود که تصمیم گرفت تا جهت حرکت خودرو را از سمت چپ به سمت راست تغییر دهد. پس از آن نیز در سال ۱۹۶۷، بریتانیا تصمیم گرفت تا رویه خود را با سایر جهان یکسان کند و خودرو‌ها از سمت راست حرکت کنند، اما هزینه بالای عملیات در نهایت منجر به لغو آن شد. هزینه این کار در آن زمان ۲۶۴ میلیون پوند تخمین زده شد که با معیار‌های امروزی برابر ۴.۷ میلیارد یورو است.

منبع: خودروبانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->