تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۱۰ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران در نقاط مختلف و افزایش دما در شمال کشور (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مصرف بالای آموکسی‌سیلین در ایران | ردپای تجویز پزشکان ۲۰ درصد جمعیت کشور را تا سال ۱۴۲۰ «سالمندان» تشکیل می‌دهند حمله سارقان مسلح به یک طلافروشی در کرج (۹ مهر ۱۴۰۳) یاشار سلطانی آزاد شد فراخوان بسیج جامعه پزشکی برای امدادرسانی به مجروحان در لبنان (۹ مهر ۱۴۰۳) اعلام آمادگی سفیران حمایتهای روانی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به مردم لبنان پیدا شدن پیکر ۹ مفقودی طغیان هلیل‌رود| ۵ نفر همچنان مفقود هستند (۹ مهر ۱۴۰۳) هر آنچه باید از «آب سیاه» و خطر نابینایی بدانید امدادرسانی هلال احمر به ۵۱ حادثه دیده در آبگرفتگی کلاله و گنبدکاووس (۹ مهر ۱۴۰۳) جان باختن یک کارگر بر اثر حادثه در مجتمع مس سرچشمه (۹ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۷ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در مازندران (۹ مهر ۱۴۰۳) ۷ کشته و ۱۵ مفقود بر اثر سیلاب جنوب کرمان| ۶ نفر از جانباختگان تبعه افغان هستند(۹ مهر ۱۴۰۳) واریز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی
سرخط خبرها

این ۹ خوراکی سرشار از کلسیم و چربی‌سوزی هستند

  • کد خبر: ۹۴۴۶۶
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
این ۹ خوراکی سرشار از کلسیم و چربی‌سوزی هستند
درست است که تا صحبت از کلسیم می‌شود، یاد شیر، پنیر و ماست می‌افتیم، اما منابع غیر لبنی زیادی هم برای تأمین کلسیم به خوبی کار می‌کنند؛ از اسفناج و کلم بروکلی گرفته تا ارده و بادام.

به گزارش شهرآرانیوز، کلسیم نقش عمده‌ای در سوزاندن چربی‌های بدن دارد و کسانی که این ماده معدنی را به میزان کافی در بدنشان ندارند، کنترلی هم روی اشتهایشان نخواهند داشت. یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم می‌توانند منجر به کاهش فشار خون،  کلسترول و تنظیم قند خون شود.

► در اینجا بهترین گزینه‌های چربی سوز سرشار از کلسیم معرفی شده‌اند:

کلم بروکلی: یک فنجان از آن ۵۵ کالری و ۶۲ میلی‌گرم دارد و تامین کننده ۶ درصد از نیاز به کلسیم است.

اسفناج: ۲ فنجان از این سبزی ۱۴ کالری دارد و ۶ میلی‌گرم کلسیم که ۶ درصد از نیاز به کلسیم را رفع می‌کند.

شاهی: شاهی در هر یک فنجان، ۴ کالری و ۴۰ میلی‌گرم کلسیم دارد و ۴ درصد از میزان نیاز به کلسیم را برطرف می‌کند.

پنیر رومانو: ۳۰ گرم از آن، معادل ۱۰۸ کالری و ۲۹۸ میلی‌گرم کلسیم است که ۳۰ درصد از میزان نیاز به کلسیم را در روز تامین می‌کند.

دانه کنجد: ۳۰ گرم از دانه کنجد معادل ۱۶۰ کالری است که ۲۷۷ میلی‌گرم کلسیم به بدن می‌رساند. این میزان، ۲۸ درصد نیاز به کلسیم را برطرف می‌کند.

ارده: ۲ قاشق غذاخوری از ارده معادل ۱۶۰ کالری و ۱۱۲ میلی‌گرم کلسیم دارد که ۱۲ درصد نیاز به کلسیم را برطرف می‌کند.

پنیر خامه‌ای: ۳ گرم از پنیر خامه‌ای بدون چربی معاد ۲۹ کالری دارد. این میزان ۹۸ میلی‌گرم کلسیم دارد و ۱۰ درصد نیاز به کلسیم را در روز برطرف می‌کند.

کلم پیچ: یک فنجان از این سبزی، ۳۶ کالری دارد؛ به همراه ۹۳ میلی‌گرم کلسیم. این میزان از کلسیم، ۹ درصد از نیاز بدن به کلسیم را رفع می‌کند.

بادام: ۳ گرم بادام معادل ۲۲ بادام است که ۱۷۰ کالری و ۷۵ میلی‌گرم کلسیم دارد و ۸ درصد از نیاز به کلسیم را تامین می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->