هفت آسیب خطرناک تاتو و خالکوبی که از آن بی خبر هستید کشف ۲۵۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری سه قاچاقچی در تهران بازداشت یک زن به دلیل سرقت پست‌های مخابراتی حریق انبار چوب و مبل در خیابان کلاهدوز مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) سرگذشت دردناک عروس دایی| پای دختران خیابانی در میان بود حکم حبس و شلاق برای جوان فریبکار روایت تلخ مردی که به آخر خط رسید| طلاق زوج جوان بخاطر باجناق‌ اتوکشیده! اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران تا پایان هفته (۱۸ تیر ۱۴۰۳) مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دربادام شهرستان قوچان + فیلم (۱۸ تیر ۱۴۰۳) ابتلای ۱۴۶ نفر در کشور به تب دنگی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) جیب‌بر‌های اتوبو‌س‌های مشهد به دام افتادند | اعتراف عروس و مادرشوهر به ۲۵ فقره سرقت (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات شناسایی ۹ مورد ابتلا به جذام در سال گذشته | چه کسانی در معرض خطر ابتلا هستند؟ توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی در فصل تابستان فعالیت ۶۰۰ آشپزخانه در طرح «اطعام و احسان حسینی(ع)» در خراسان‌رضوی تومور ۱۶ کیلویی از شکم یک بیمار در مشهد خارج شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرزند‌خوانده ارث نمی‌برد

  • کد خبر: ۹۴۹۸
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۷
فرزند‌خوانده ارث نمی‌برد
سـتون صـدای مـشـاور جــایی بــرای بیــان پرسـش‌ها و مـشکلات حـقوقی شـما شهـروندان است که می‌توانید آن‌ها را با ما در میان بگذارید و پاسخ سؤالات خود را از قضات دادگستری، وکلا و کارشناسان حقوقی دریافت کنید.
پیامک:
۳۰۰۰۷۲۸۹
تلفن:
۵-۳۷۲۸۸۸۸۱-۰۵۱
پیام رسان:
۰۹۱۵۴۲۹۴۵۸۰
شهروندان گرامی با هدف پیگیری دقیق و سریع مسائل مطرح شده، لطفا آدرس و اطلاعات کاملی در اختیار ما قرار دهید.

محمد جواد ابوعطا - از آنجایی که بیشتر افراد با مسئله ارث و میراث سر‌وکار دارند و در مقابل آگاهی زیادی از قوانین این موضوع ندارند، دعوای میان ورثه تبدیل به یکی از چالش‌های مهم حقوقی شده است. اگر به مراجع قضایی سر بزنید حتما چند نفر را خواهید یافت که به دنبال رسیدن به حق و حقوقات قانونی خود هستند و نتوانسته‌اند موضوع ارث را میان خود حل و فصل کنند. چند نفر از شهروندان نیز پرسش‌های خود را درباره این موضوع از کارشناسان حقوقی صفحه حوادث پرسیده‌اند که فرزانه واحد، وکیل پایه یک دادگستری علاوه بر پاسخ‌گویی به سؤالات حقوقی شهروندان در‌این‌باره، به دیگر پرسش‌های حقوقی نیز پاسخ داده است.
۴۲۵... ۰۹۰۲// نحوه ارث بردن فرزند‌خوانده دختر که از کودکی به فرزندی قبول شده و به اسم والدین جدید برای او شناسنامه گرفته‌اند چگونه است؟
در صورت اثبات فرزند‌خواندگی ولو با درج نام فرزند در شناسنامه والدین، قواعد ارث جاری نمی‌شود و فرزندخوانده ارث نمی‌برد.
۰۲۴...۰۹۳۷// آیا ارث خانواده مادری به فرزندانی که پدر غیرایرانی دارند و ازدواجشان در سفارت ایران به ثبت رسیده است تعلق می‌گیرد؟
اگر ازدواج به صورت رسمی ثبت شده باشد، فرزندان از مادر ارث می‌برند.
۹۴۴...۰۹۱۵// در صورتی که در دوران نامزدی قبل از عقد نکاح، طرفین از ازدواج با یکدیگر منصرف شوند آیا هدایای داده شده قابل استرداد است و اگر آسیب دیده باشد چه باید کرد؟
به استناد ماده ۱۰۳۷و ۱۰۳۸قانون مدنی چنانچه قبل از عقد نکاح از طرف نامزد‌ها یا والدین آن‌ها هدایایى به طرف دیگر داده شده باشد تحت هر شرایطى، طرف اهداکننده حق مطالبه آن هدایا را خواهد داشت. در صورتی که هدیه قابلیت نگهداری داشته باشد مانند طلا، پارچه و... به طرف مقابل مسترد می‌گردد، ولی اگر هدیه مانند گل و شیرینی باشد که نتوان آن را نگه داشت، در این شرایط این اموال را نمی‌توان مطالبه کرد.
۸۷۸...۰۹۱۵// آیا ملک مشاعی را می‌توان توقیف کرد؟
مطابق نظریه شماره ۵۹/۷ مورخ ۷/۱/۱۳۶۲ اداره حقوقی وزارت دادگستری، توقیف و مزایده اموال منقول مشاعی فاقد اشکال قانونی است.
//۰۹۳۵...۳۱۵ آیا مدیر یک ساختمان می‌تواند در تمام امور ساکنان یک مجتمع آپارتمانی از قبیل رفت و آمد، میزان مصرف آب و برق، استفاده از آسانسور، تصرف پارکینگ دخالت کند؟ چگونه می‌توان از مزاحمت‌های وقت و بی‌وقت مدیر ساختمان شکایت کرد؟
مدیر ساختمان اجازه دخالت و ایجاد مزاحمت برای ساکنان آپارتمان را ندارد و در صورت ایجاد مزاحمت بنابر مورد خاص و ناشی از اعمال مدیریت در ساختمان می‌توان با اتهام ممانعت از حق و یا مزاحمت از مدیر ساختمان شکایت کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->