جهش ۶۲ دلاری قیمت طلای جهانی در یک روز (۲۲ فروردین ۱۴۰۴) گرانی قیمت کالا‌های اساسی برطرف می‌شود توزیع آب به جای بنزین در جایگاه سوخت خیابان دلاوران مشهد؛ از شایعه تا واقعیت طنین شعار «مرگ بر اسرائیل» از باب‌الجواد(ع) تا چهارراه شهدا | اعلام همبستگی مردم مشهد با ملت مظلوم فلسطین اختیار تغییر ساعت رسمی کشور به دولت باز می‌گردد | تغییر ساعت، مصرف برق را به اندازه یک نیروگاه اتمی کم می‌کند جزئیاتی درباره رقم دقیق متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی سال گذشته ۰.۵ میلیارد دلار آیفون در ۲ ماه ترخیص شد فضیلت دعای کمیل اجرای توافقنامه تجارت ایران با کشور‌های اوراسیا از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ جهش قیمت جهانی طلا اسلامی: با برق هسته‌ای ناترازی‌ها را برطرف می‌کنیم | کارشکنی‌های دشمنان و تبلیغات منفی علیه برنامه هسته‌ای ایران قانون ته‌لنجی به رسمیت شناخته شد افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و خروج خریداران | آینده مسکن به کجا می‌رود؟ (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) افت قیمت خودرو‌های خارجی (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ۵۰ میلیونی لاماری هیبرید تلاطم بازار خودرو‌های داخلی فروکش کرد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) + جدول قیمت مذاکرات؛ اقتصاد ایران شرطی نشود پرواز دوباره نرخ طلا در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) سناریو‌های پیش روی قیمت طلا بر اساس نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا زمان برگزاری حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال | سرمایه‌های کوچک در خدمت تولید صنعت خراسان رضوی در صف انتظار تسهیلات بانکی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | دلار به ۱۰۱ هزار تومان رسید رئیس کمیسیون اصل نود در نامه‌ای به رئیس‌جمهور: افزایش حقوق در سال جدید از فروردین‌ماه اعمال شود دو روز مهم هفته آینده برای بازار طلا و ارز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) کف قیمتی دلار چه عددی است؟ | پیش‌بینی سرنوشت‌ساز از نرخ ارز در بازار با پالس شروع مذاکرات قیمت طلای جهانی امروز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی صعودی شد پیش‌بینی تورم اجاره مسکن در ۱۴۰۴ | نیاز کشور ساخت سالانه یک میلیون مسکن است رالی بیت‌کوین هم‌زمان با رشد تاریخی بازار‌های سهام آمریکا (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | گریپ فروت کیلویی چند؟
سرخط خبرها

برنامه ریزی تولید ۳۰ هزار خودروی برقی تا ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۹۵۳۴۶
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
برنامه ریزی تولید ۳۰ هزار خودروی برقی تا ۱۴۰۴
دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۴۰۴ تعداد خودروهای برقی به ۳۰ هزار دستگاه برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، منوچهر منطقی با بیان اینکه شرکت‌های زیادی در زمینه تولید اتوبوس، خودرو و موتور برقی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: هر یک از شرکت‌های تولید کننده لزوماً دانش بنیان نیستند.

وی با اشاره به رویکردهای تولید اتوبوس، خودرو و موتور برقی شرکت‌های تولید کننده گفت: برخی از این شرکت‌ها با کمک خارجی‌ها و تجهیزاتی غیر ایرانی به مونتاژ و توزیع خودرو و موتور برقی می‌پردازند و برخی دیگر با کسب دانش فنی تولید تجهیزات این وسایط نقلیه در صدد هستند تولید انبوه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری در این مسیر همواره تاکید دارد که دانش فنی ساخت این وسائط نقلیه کسب شود، گفت: چندین پروژه در حوزه تولید اتوبوس، مترو و خودروی برقی اجرایی می‌شود که لزوماً ممکن است همه آنها دانش بنیان نباشند.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موتورسیکلت‌های برقی اغلب در بخش خصوصی تولید می‌شوند به طوری که از ۵ سازنده بزرگ موتور برقی، ۳ تولیدکننده دانش بنیان نیستند و دو شرکت دیگر که دانش بنیان هستند از سوی معاونت علمی و فناوری مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

منطقی در خصوص خودروهای برقی گفت: پیش از این یک خودروی برقی رونمایی شد و در آینده قرار است یک خودروی دیگر رونمایی شود؛ دو شرکت خودروساز هم تولید خودروی برقی را در برنامه خود دارند.

 

وی در خصوص چشم‌انداز وسائط نقلیه برقی گفت: با توجه به اینکه قیمت باتری در این وسائط از قیمت بالایی برخوردار است و نیمی از قیمت هر یک از این وسائط نقلیه مربوط به باتری می‌شود لازم است که دولت میانجی‌گری کند و مبلغ باتری را متقبل شود.

وی گفت: اگر وزارت صمت بر اساس تبصره ۱۲ قانون رفع موانع تولید و قانون هوای پاک خرید باتری‌ها را سوبسید بدهد به راحتی می‌توان شاهد استفاده و به کارگیری موتور و خودروهای برقی در کشور بود.

وی با اشاره به چشم‌انداز استفاده از خودروهای برقی ادامه داد: این موضوع نیازمند حمایت عمومی و یک حمایت قانونی است و پیش بینی می‌کنیم تا ۱۴۰۴ تعداد خودروهای برقی به ۳۰ هزار خودرو برسد.

منطقی در خصوص اتوبوس برقی گفت: اتوبوس‌های برقی در مسیری است که با تامین بودجه زودتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا فرهنگ استفاده از اتوبوس برقی در کشور جا افتاده و این موضوع حمایت بیشتر دولت و شهرداری را می‌طلبد.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر این بحث سوبسید باتری برای موتورهای برقی به صورت جدی پیگیری شود می‌توانیم پیش بینی کنیم که در میان مدت صنعتی سازی این وسیله نقلیه با سرعت بیشتری پیش می‌رود و قیمت برای عموم مردم ارزان‌تر شود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->