روند اجرای احداث پروژه بولوار کرامت مشهد به سرعت ادامه دارد اعمال‌قانون ۳۰۶۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پلمب واحد‌های صنفی شغل مزاحم و انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید آغاز عملیات جمع‌آوری تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی از ۱۵ مهر ۱۴۰۳ مردم مشهد پس از وعده صادق ۲ | شادمانی مردم مشهد در پی حمله قدرتمندانه موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) تمام پرواز‌های فرودگاه مشهد لغو شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خانه‌های تاریخی مشهد، آماده حضور علاقه‌مندان است تجمع ضدصهیونیستی کادر درمان مشهد در اعلام آمادگی اعزام به لبنان + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) قدمت تونل تاریخی میدان ده دی تقریبا ۱۰۰ سال است تونل تاریخی در میدان ده‌دی مشهد آماده بازدید خواهد شد + فیلم گذری بر تاریخ و پیشینه روستایی بسیار قدیمی در شرق مشهد | ردپای قزاق‌ها در «پاوا» ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶۰ میلیون سفر از طریق ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد انجام شده است برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳) پاسخی برای ممنوعیت چادر زدن در سطح شهر مشهد | شهرداری در بوستان غدیر میزبان زائران است ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری
سرخط خبرها

آسفالت ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری مشهد در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۹۵۶۲۰
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
آسفالت ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری مشهد در سال ۱۴۰۰
در سال ۱۴۰۰ نیز با وجود سه‌برابرشدن قیمت آسفالت، عملیات اجرای آسفالت در معابر خاکی و لکه گیری آسفالت در بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد اجرا شده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ چندین سال است که فرایند آسفالت معابر خاکی، لکه گیری معابر آسیب دیده و اجرای روکش آسفالت در دیگر معابر شهر مشهد درحال انجام است و گاهی از این اقدام به عنوان نهضت آسفالت در مشهد یاد می‌شود، به طوری که در کمتر از ۱۰ سال نیمی از معابر شهر مشهد دوباره آسفالت شده اند و در سال ۱۴۰۰ نیز با وجود سه‌برابرشدن قیمت آسفالت، عملیات اجرای آسفالت در معابر خاکی و لکه گیری آسفالت در بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد اجرا شده است و این روند تا خرداد ۱۴۰۱ همچنان ادامه دارد.

دراین زمینه مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه برنامه ریزی ما برای اجرای عملیات آسفالت در امسال، اجرای آسفالت بین یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد بوده است، اظهار کرد: در شهر برخی معابر خاکی به آسفا لت نیاز دارند. همچنین، سطوح آسفالتی که آسیب دیده اند، لکه گیری شده و معابری هم که آسفالتشان به حد نامناسبی رسیده است، روکش آسفالت می‌شوند.

بهنام خیاط افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی آسفالت را برپایه قیمت قیر برای هر تن بین ۳ تا ۴ میلیون تومان بسته بودیم، اما قیمت قیر امسال به ۱۲ میلیون تومان هم رسید. ازاین رو، اولویت ما در آسفالت ریزی به آسفالت معابر خاکی که عملیات زیرساختی در آن انجام شده است و همچنین لکه گیری معابر ضروری معطوف شد.

وی ادامه داد: در این راستا تا امروز ۹۳۰ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت یا لکه گیری شده است، اما این روند همچنان ادامه دارد. زیرا برنامه آسفالت سالانه شهرداری مشهد از خرداد هر سال آغاز می‌شود.

خیاط درباره برنامه ریزی مدیریت شهری برای اجرای عملیات آسفالت در سال آینده نیز گفت: باتوجه به اینکه سیاست شورای ششم شهر و شهردار مشهد این است که همه مناطق شهری از خدمات یکسان بهره‌مند شوند و رویکرد هم بر مناطق حاشیه شهر است، بی‌شک اعتبارات مربوط به اجرای عملیات آسفالت در این مناطق و دیگر مناطق شهری دیده خواهد شد.

ازاین رو، برنامه آسفالت هر منطقه تا ابتدای فروردین سال آینده نهایی می‌شود، اما پیش بینی ما این است که در سال ۱۴۰۱ نیز دست کم مانند امسال برای اجرای عملیات آسفالت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی به آسفالت معابر شهر مشهد اختصاص یافته بود، تصریح کرد: در شهر مشهد ۴۳ میلیون مترمربع معبر وجود دارد که در کمتر از ۱۰ سال، مدیریت شهری توانسته است ۲۳ میلیون مترمربع از مجموع این معابر را نوسازی و روکش آسفالت کند؛ به عبارتی در این مدت حدود نیمی از شهر مشهد آسفالت نو شده است.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد کیفیت آسفالت استفاده شده در شهر مشهد را خوب ارزیابی کرد و گفت: به عنوان نمونه، میدان فردوسی مشهد ۱۰ سال پیش روکش آسفالت شد و باتوجه به اینکه در این میدان حفاری نداشته ایم، کیفیت آسفالت همچنان مطلوب است.

عمر آسفالت استفاده شده در شهر مشهد در صورتی که با اجرای عملیات  حفاری خراب نشود، ممکن است بین ۱۵ تا ۲۰ سال باشد.

وی افزود: اگر ما میانگین عمر مفید آسفالت را در شهر مشهد ۱۵ سال بدانیم، ایدئال‌مان این است که هر سال ۳ میلیون مترمربع از معابر شهر مشهد را دوباره روکش کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->