هادی حجازی‌فر، مجری دو پروژه متفاوت می‌شود سینما، پل تازه ارتباطی ایران و ارمنستان سوگل خلیق: سریال «شکارگاه» دشواری هم داشت اما نتیجه ارزشمند بود فصل دوم سریال «دکل» از شبکه چهار پخش خواهد شد «قرار» با حال و هوای حرم مطهر رضوی روی آنتن شبکه تهران می‌رود فراخوان اولین رویداد نمایشنامه‌نویسی «قلم» منتشر شد علی دهکردی: دوران سختی را پشت سر گذاشتیم + عکس «کبوتر امید» از گرشا رضایی منتشر شد کافه شهر | مونولوگی از عشق و قند و خاطره ۱۵  فرهنگ سرای مشهد میزبان اکران فیلم و پویانمایی شده‌اند انتشار فهرست ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۷۰ میلادی سینما با یک فیلم ایرانی ماجرای لغو اجرا‌های نمایش خانه به دوش در مشهد نتفلیکس فیلم هیجان‌انگیز «فرانکنشتاین» را اکران می‌کند طراح لوگوی «۰۰۷» جیمز باند درگذشت رمان «دیوید کاپرفیلد» ترجمه مسعود رجب‌نیا به چاپ سیزدهم رسید آغاز فیلمبرداری فیلم جدید جوئل کوئن در اسکاتلند پخش دوبله فارسی «جاده یخی انتقام» در شبکه نمایش خانگی قاتل «متیو پری» در دادگاه مجرم شناخته شد دوبله فیلم ترسناک «آلوده» برای پخش از تلویزیون
سرخط خبرها

روایتی از نمایشگاه نقاشی «برداشت» از مهدی امینی در نگارخانه آذرنور

  • کد خبر: ۹۶۳۲۰
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
روایتی از نمایشگاه نقاشی «برداشت» از مهدی امینی در نگارخانه آذرنور
مهدی امینی، هنرمند ساکت و کاربلد مشهدی، در نگارخانه «آذرنور» برای حمایت از خانواده‌های کم برخوردار نمایشگاهی برپا کرد. این نمایش آثار، شامل چندین اثر پرتره، طبیعت و طبیعت بی جان بود که به نحوی دل نشین و با سبک رئالیسم، سعی در جلب نظر مخاطبان داشت.

امیرمنصوررحیمیان | شهرآرانیوز - هنر و هنرمند تعاریف زیادی دارد. ولی به نظر این تعریف درست‌تر است که: «هنرمند باید بتواند از جهان اطرافش زاویه دید مشخص خودش را ارائه بدهد و در مرحله بعدی باید دغدغه جامعه‌ای که در آن زندگی و فعالیت می‌کند را داشته باشد.» به بخش اول این تعریف، چون درونی و مربوط به خود هنرمند می‌شود، نمی‌پردازیم. ولی بخش دوم، نمود بیرونی دارد و مربوط به جامعه است.

جامعه‌ای که مثل ماشین فولادی بسیار عظیم و سنگینی است که از میلیون‌ها قطعه تشکیل شده است. قطعات یا آدم‌هایی که خودشان تصمیم می‌گیرند علیه و یا موافق این ماشین غول ‎پیکر کار کنند. راه رفتن این کوه فولاد هم به همان اندازه دشوار است. برای هر سانتی متر پیشروی مدت‌های زیادی را باید معطل بماند و انرژی فراوانی مصرف بکند.

در این میان هنر و هنرمند، وظیفه اصلی اش کمک به بهتر شدن روند پیشروی این ماشین سنگین است. ولی، در این روز‌ها هنر سبک بار و سبک بال به سرعت در حال جلو رفتن و دور شدن از این ماشین کند و سنگین است. با این حال از باز تعریف و نحوه معرفی خودش هم غافل نشده است؛ و گاهی نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود که آدم را امیدوار می‌کند. نمایشگاه‌هایی که این روز‌ها کم هستند، ولی به هر حال برگزار می‌شوند. یکی از این دست ضیافت‌های تماشا، «برداشت» بود. هنرمند ساکت و کاربلد مشهدی «مهدی امینی» در نگارخانه «آذرنور» دست به برگزاری نمایشگاهی، برای حمایت از خانواده‌های کم برخوردار، زد.

این نمایش آثار، شامل چندین اثر پرتره، طبیعت و طبیعت بی جان بود که به نحوی دل نشین و با سبک رئالیسم، سعی در جلب نظر مخاطبان داشت. با اینکه این نمایش آثار، چهارمین نمایشگاه انفرادی او به حساب می‌آید، برای عمر هنری او کم و محدود است. این هنرمند مشهدی، نقاشی را نزد «منوچهر اسپهبدی»، «تقی زاده»، «حسین سهرابی» و «عطایی فر» فرا گرفته است و با اینکه سعی کرده تا نگاه و زاویه مخصوص خودش را پیدا بکند، ولی از هر کدام از استادان گذشته اش در نقاشی هایش ردی را حفظ کرده است.

پرتره‌هایی که او از چهره‌های مختلف، ترسیم کرده است به علاوه استفاده صحیح از رنگ، بافت و نور در دورنما‌ها و حفظ جزئیات در عین به هم ریختگی و آزادی خطوط، نشان از مهارت و کاربلدی او در نقاشی است. ولی کاری که این نمایشگاه سعی داشت انجام دهد به نظر مهم‌تر و بزرگ‌تر از نقد و بررسی آثارش است. او به معاوضه آثار با سبد‌های کالا برای افراد بی بضاعت دست زده بود. کاری خیر برای بیدار کردن وجدان جامعه.

روایتی از نمایشگاه نقاشی «برداشت» از مهدی امینی در نگارخانه آذرنور

 

روایتی از نمایشگاه نقاشی «برداشت» از مهدی امینی در نگارخانه آذرنور

 

روایتی از نمایشگاه نقاشی «برداشت» از مهدی امینی در نگارخانه آذرنور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->