در سایه‌سار آرامش پرمهر رضوی| روایت شهرآرانیوز از خدمت صادقانه مشهدی‌ها در موکب‌های بزرگ شهرداری مشهد غیاثی: ۳۸ سالن ورزشی شهرداری مشهد در اختیار زائرین پیاده در دهه پایانی ماه صفر قرار گرفته است مدیریت شهری مشهد در کنار خادمان دهه آخر صفر | بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از موکب‌های شهرداری در منطقه ۱۰ + فیلم آرامش در بازار بلیت مشهد در دهه پایانی صفر | از آزادسازی نرخ‌ها تا افزایش سهمیه ناوگان ورود بیش از ۲ میلیون و ۹۶ هزار زائر و مسافر به مشهد (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) درباره «کوچه امام خمینی (ره)‌ ۹» در مشهد | کوچه شجاع‌التولیه و راهی که از باغات متفرقه می‌گذشت آمادگی کامل شهرداری منطقه ۷ مشهد برای میزبانی زائران دهه پایانی صفر ترامپ پاداش صلح در اوکراین را حضور خود در بهشت عنوان کرد بهره‌برداری موقت از ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ شهرداری مشهد برای پذیرایی از زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ سلیمی: ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ جزو نیاز‌های مشهد و جای آن خالی بود افزایش ساعات فعالیت متروی مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: ما پیوست‌های فرهنگی را در رضایتمندی زائر می‌بینیم مدیران مناطق ۲ و ۶ شهرداری مشهد منصوب شدند (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) منصوریان: یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگی در منطقه ۷ مشهد، ایستگاه استقبال از زائر است علوی‌مقدم: امسال یکی از سال‌های بسیار خوب برای میزبانی از زائران در شهر مشهد خواهد بود طهوریان عسکری: تلاش می‌کنیم زائران برای اسکان در روز‌های پایانی ماه صفر دغدغه ذهنی نداشته باشند بازدید مستمر از موکب‌های مسیر‌های منتهی به مشهد | رفع مشکل قطعی برق و خدمات زیرساختی سرویس دهی ۵۱۰ دستگاه اتوبوس در خطوط منتهی به حرم رضوی در ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر مهرگان چشم‌انتظار تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدها + فیلم آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر
سرخط خبرها

درخواست ۱۷۵ واگن برای خط ۳ مترو

  • کد خبر: ۹۶۸۱
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷
درخواست ۱۷۵ واگن برای خط ۳ مترو
مجوز خرید ۶۰ واگن خط یک احتمالا تا پایان دی‌ماه امسال صادر می‌شود
زهرا اسکندریان - «بر اساس برنامه زمان‌بندی که دولت به شرکت قطارشهری شهرداری مشهد داده است، احتمالا ۱۷۵ واگن برای خط ۳ قطارشهری در سال ۹۹ خریداری شود.» این خبر را مدیرعامل شرکت قطار‌شهری شهرداری به شهرآرا داد و افزود: آنچه در اولویت دولت برای خرید واگن قطارشهری‌های کشور قرار گرفته است، ۶۳۰ دستگاه واگن برای خطوط مترو تهران و بعد تأمین و تهیه واگن و تجهیزات آن برای مشهد، شیراز و اصفهان است. هفته گذشته هیئت دولت با تخصیص ۶۶۷میلیون یورو برای تأمین واگن قطار‌های شهری کلان‌شهر‌ها در قالب طرح تأمین و تهیه تجهیزات و واگن قطارشهری و حومه موافقت کرد. با این حال کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، به شهرآرا گفت که هنوز برای این موضوع از سوی دولت با مدیران شهرداری یا شرکت قطارشهری مذاکره‌ای نشده است.
به گفته او پیش از این، طرحی به‌عنوان تهیه و خرید ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان قطارشهری از سوی دولت برای کلان‌شهر‌ها وجود داشت، اما دولت به دنبال تأمین منابع این بخش بود و شاید مصوبه هفته گذشته درباره تأمین این تعداد ناوگان باشد.
او با بیان اینکه دولت خرید واگن را خود انجام می‌دهد درحالی‌که در گذشته این کار از سوی شهرداری‌ها انجام می‌شد، ادامه داد: پیش از این برای خط ۲ تمام واگن‌ها خریداری شده است و امسال درخواستی برای خرید نداشتیم؛ با این وجود برای خط ۳ قطارشهری ۱۷۵ واگن درخواست دادیم که دولت این تعداد قطار را در اولویت امسال قرار نداده است.
کیامرز بیان کرد: اگر شهرداری بخواهد گام اول خط ۳ قطارشهری را راه بیندازد، درصورتی‌که این ۱۷۵ واگن از سوی دولت تأمین نشود، می‌تواند از ۲ یا ۳ رام قطاری که به‌عنوان مازاد برای خط ۲ خریداری شده است، استفاده کند. اکنون ۲۰ رام قطار برای خط ۲ قطارشهری مشهد وجود دارد که از این تعداد ۱۳ یا ۱۴ رام در خط فعال هستند و از ۷ رام دیگر برای مواقع اضطراری استفاده می‌شود. به همین منظور می‌توان ۲ یا ۳ رام قطار خط ۲ را برای راه‌اندازی خط ۳ استفاده کرد تا قطار‌های این خط خریداری شود.

احتمال ارائه مجوز خرید ۶۰ واگن برای خط یک تا دی‌ماه
پیش از این اعلام شده بود که خط یک قطارشهری مشهد با کمبود ۶۰ واگن روبه‌رو است. با این حال دولت خرید واگن از سوی شهرداری‌ها را ممنوع کرده است.
خط یک قطارشهری مشهد از نوع LRT است و واگن‌های آن با خرید واگن‌هایی که از سوی دولت انجام می‌شود، متفاوت است. شهرداری هم پیگیر بود تا بتواند برای این ۶۰ واگن لازم برای خط یک مجوز بگیرد.
اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهور، با خرید این واگن‌ها از سوی شهرداری مشهد موافقت کرد و درباره این موضوع به وزارت کشور نامه زد.
حالا مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خبر داده که با ارسال این نامه به وزارت کشور، جلسات کارشناسی در حال برگزاری است.
کیامرز دریافت این مجوز را دارای روند اداری طولانی و پیچیده می‌داند، با این حال احتمال می‌دهد تا پایان دی‌ماه امسال این مجوز از دولت گرفته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->