برگزاری دومین جشنواره فرهنگی - ورزشی ویژه آسیب دیدگان اجتماعی در مشهد افزایش ۱۸۰ درصدی جمع‌آوری برگ‌های پاییزی از سطح فضای سبز شهر مشهد در سال جاری رئیس شورای عالی استان‌ها: نگاه نمایندگان مجلس به تمدید دوره ششم شورا‌های شهر و روستا مثبت است درباره کوچه تاریخی یغما در خیابان عبادی مشهد | کوچه‌‌ای در حاشیه باغ‌های به‌یغمارفته خدمات‌رسانی فاز یک خط ۳ مترو به زائران و مجاوران بارگاه رضوی در نوروز ۱۴۰۴ مشهد، الگوی موفق مبارزه با جانوران موذی در شهر شورای اجتماعی محله، سرمایه اجتماعی و نوآوری مدیریت شهری هوای کلانشهر مشهد باز هم در وضعیت هشدار آلودگی قرار گرفت (۱۶ دی ۱۴۰۳) حاجی بگلو: تقاضای شورای عالی استان‌ها تمدید دوره ششم شورا‌های اسلامی شهر و روستا است شهروند خبرنگار | بارش زیبای برف در روستای ییلاقی کلاته بزرگ تربت جام + فیلم برگزاری رویداد نشان مشهدالرضا (ع) یک ضرورت است ارائه خدمات ویژه به زائران توسط شهرداری مشهد قصه غولی که به مشهد آمد انتقال جمعه‌بازار خودرو به شهرک طرق در آینده‌ای نزدیک | تاریک روشن روزبازار مجیدیه باید تبلیغات نشان مشهدالرضا(ع) در سطح شهر گسترده‌تر شود نشان مشهدالرضا(ع)، الگویی هدفمند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است گزینش، مرکز کارآمدسازی نظام اداری پیشنهاد اعطای نشان مشهدالرضا (ع) به دانش‌آموزان و معلمان تاثیرگذار رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: اعضای شورا به مشکلات نگاه مسئله‌محور دارند ناصحی: امیدواریم با اجرای پروژه‌های شهری، نابرابری و ناترازی به حداقل برسد پژمان‌فر: اولویتمان برای مشهد را تأمین پارکینگ اطراف حرم امام‌رضا(ع) قرار دادیم
سرخط خبرها

سایه بان روی سر ۱۶۰۰ ایستگاه اتوبوس مشهد

  • کد خبر: ۹۹۰۱۳
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
سایه بان روی سر ۱۶۰۰ ایستگاه اتوبوس مشهد
سخنگوی سازمان اتوبوس رانی مشهد: موانع زیادی برای ایجاد سایه بان در ایستگاه‌ها وجود دارد.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ برای بسیاری از افراد جای سؤال است که معیار ساخت سایه بان برای ایستگاه‌های اتوبوس چیست و چرا با وجود درخواست برخی مسافران، بعضی ایستگاه‌های اتوبوس همچنان بدون سایه بان است؛

سایه بانی که پناهی برای مسافرانی است که در انتظار اتوبوس اند تا از نور شدید آفتاب و باران در امان بمانند. طبق گفته سخنگو و مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوس رانی مشهد، از مجموع ۳ هزارو ۴۵۰ ایستگاه اتوبوس در مشهد، فقط ۱۶۰۰ ایستگاه سایه بان دارد.

عباس اتحادی در گفتگو با شهرآرا، اظهار کرد: ایستگاه‌هایی که سایه بان ندارند، در نقاطی است که معارض وجود دارد و امکان نصب سایه بان نیست. این معارض شامل عرض کم پیاده رو و موارد دیگر است. البته ایستگاه‌هایی هم هست که مسافر کمی دارند. ضمن اینکه بعضی از آن ها، ایستگاه‌های پایانی نزدیک به مقصد اتوبوس است که معمولا مسافری در آنجا سوار اتوبوس نمی‌شود.

هر سایه بان، ۸۰ میلیون تومان

وی با اشاره به اینکه در بعضی نقاط عرض پیاده رو کم است و رفع این مشکل نیازمند بودجه و تملک زمین است، گفت: در بسیاری موارد نیز امکان جابه جایی ایستگاه‌های اتوبوس وجود ندارد. زیرا فاصله بین ایستگاه‌های اتوبوس از دویست تا پانصد متر است تا شهروندان بتوانند به مسیر‌های بیشتری دسترسی پیدا کنند.

اتحادی ادامه داد: تا پایان امسال ساخت سایه بان برای ایستگاه‌ها را در برنامه نداریم، اما تعمیر و نگهداری سایه بان‌ها را انجام می‌دهیم. برای سال آینده نیز با توجه به مشکلاتی که اعلام شد، اکنون برنامه‌ای برای ساخت سایه بان جدید نداریم.

وی با بیان اینکه ایجاد هر سایه بان ۸۰ میلیون تومان هزینه دربردارد، اظهار کرد: هر سه ماه یک بار میزان مسافر ایستگاه‌های مختلف را رصد و پایش می‌کنیم و اگر تعداد مسافر در ایستگاهی افزایش پیدا کرده باشد، نصب سایه بان را به صورت موردی انجام می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->