آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر
سرخط خبرها

راه‌اندازی اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۹۹۴۱۳
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
راه‌اندازی اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد در سال ۱۴۰۱
رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری از راه‌اندازی اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ در شهر مشهد حدود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت درحال ترددند و از این تعداد به شکل خوش بینانه بیش از ۵۰ درصد آن‌ها به تست‌های معاینه‌فنی نیاز دارند. براساس سیاهه آلودگی هوای مشهد، سهم آلایندگی موتورسکلیت‌های شهر مشهد از مجموع کل منابع آلاینده این کلان‌شهر ۱/۵ درصد است.

ازاین رو مدیریت شهری مشهد با راه اندازی اولین خط معاینه فنی موتورسیکلت قصد دارد با انجام فرایند معاینه فنی بتواند این سهم را کاهش دهد، هرچند بنا به گفته رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری مشهد، متصل نبودن موضوع معاینه فنی به سامانه سیمفا و جریمه نشدن موتورسکلیت‌های بدون برگه معاینه فنی دو معضل اساسی در استقبال نکردن دارندگان موتورسیکلت برای حضور در مراکز معاینه فنی است.

مرتضی هدشی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در شهر مشهد حدود ۴۰۰ موتورسیکلت فعال است که در حالت خوش بینانه بیش از نیمی از موتور‌ها به معاینه فنی نیاز دارند، اظهار کرد: تاکنون در شهر مشهد خط معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها نداشتیم؛ از خطوط معاینه فنی فعال در شهر‌های دیگر کشور مانند تهران به دلیل متصل نبودن به سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی ایران (سیمفا) استقبال خوبی نشده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا با سازمان شهرداری‌ها مکاتباتی داشته ایم تا معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز به سامانه سیمفا متصل شود، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مشهد نیز به واسطه میزان آلودگی هوای موتورسیکلت‌ها و در راستای کاهش این آلودگی مصوبه‌ای داشته است تا شهرداری برای معاینه فنی رایگان موتورسیکلت‌ها امتیازاتی قائل شود؛ ازاین رو قرار است در مرکز تازه تأسیس معاینه فنی آزادی خط معاینه فنی موتورسیکلت نیز ایجاد شود.

هدشی ادامه داد: اکنون این خط معاینه فنی با سرمایه گذاری مرکز آزادی به محل مرکز منتقل شده و درحال نصب است؛ پیش بینی می‌شود این خط معاینه فنی اولین بار در مشهد در سال ۱۴۰۱ فعال شود.

وی تأکید کرد: بخش تأمین و راه اندازی خط معاینه فنی موتورسیکلت در مشهد از نظر سخت افزاری انجام شده است و با متصل شدن معاینه فنی موتورسیکلت به سامانه سیمفا، موضوعات نرم افزاری نیز می‌تواند حل وفصل شود.

رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری ادامه داد: البته موضوع عامل بازدارندگی و اعمال قانون موتورسیکلت‌های بدون برگه معاینه فنی نیز مهم است؛ اینک برای خودرو‌های بدون برگه معاینه فنی، برگه جریمه صادر می‌شود، اما چنین موضوعی برای موتورسیکلت‌ها وجود ندارد؛

جریمه نشدن این وسیله نقلیه سبب استقبال نکردن دارندگان آن می‌شود؛ ازاین رو از استانداری و پلیس راهور انتظار داریم موضوع جریمه موتورسیکلت‌های بدون برگه معاینه فنی را هم زمان با راه اندازی خط معاینه فنی پیگیری کند.
وی افزود: خط معاینه فنی موتورسیکلت آزادی توانایی این را دارد که به صورت روزانه فرایند معاینه فنی ۱۰۰ تا ۱۵۰ موتورسیکلت را انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->