پیش‌بینی بورس سه‌شنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ | دلار در فضای احتیاطی معامله شد قیمت موتورسیکلت درجا زد | خریداران به تعمیر فرسوده‌ها روی آوردند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (سه‌‌شنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | سکه امامی ۸۴ میلیونی شد قطعی برق و خاموشی‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ + فیلم محدودیت جدید بانک مرکزی برای تسهیلات مضاربه چه تاثیری بر پرداخت تسهیلات بانک‌ها دارد؟ تأمین مسکن، ۵۷ درصد از هزینه‌های خانوار شهری را می‌بلعد بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | هونگچی ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت ساینا در کانال ۵۴۲ میلیون تومان قیمت موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون در مشهد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | آیفون ۱۶ پرومکس رجیسترشده چند؟ فرایند تخصصی‌شدن بانک‌ها آغاز شد | تفکیک بانک‌ها به ۶ نوع مؤسسه اعتباری اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال مالیات به سلامت مردم خراسان رضوی توانیر مامور به افزایش واردات برق از ترکمنستان شد شرط جدید ثبت‌نام خودرو اعلام شد بانک مرکزی به بانک‌ها برای پایان مضاربه‌های بی‌ضابطه هشدار داد خراسان رضوی، قطب دوم تولید تخم‌مرغ کشور بورس سبزپوش ماند، اما بی‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) قیمت نفت با وجود تهدیدات ترامپ ثابت ماند (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر نیرو: پیک مصرف برق را پشت سر گذاشتیم تمرکز اتاق اصناف مشهد بر کنترل قیمت کالا‌های اساسی در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ +فیلم ۷۴ درصد اراضی کشاورزی خراسان رضوی همچنان آبیاری پرمصرف دارند | اصلاح الگوی کشت؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | صعود دلار به کانال بالاتر ویدئو | کاهش میلیونی قبض آب با تعویض یک واشر نرخ دلار در بازار آزاد مشهد رشد کرد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) نرخ طلا در مشهد افزایشی آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) دست دلالان از بازار مرغ خراسان رضوی کوتاه شد زمان برگزاری سیزدهمین آزمون استخدامی تغییر کرد قطع برق برخی از صنایع غذایی با وجود مصوبه ستاد انرژی خراسان رضوی همچنان ادامه دارد بررسی وضعیت بلیت هواپیما و قطار تهران به مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر ۱۴۰۴
سرخط خبرها

شرکت بزرگ قطعه‌ساز خودرو به قاچاق و گران‌فروشی متهم شد

  • کد خبر: ۹۹۶۰۴
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
شرکت بزرگ قطعه‌ساز خودرو به قاچاق و گران‌فروشی متهم شد
یک شرکت بزرگ قطعه‌ساز خودرو که داعیه داخلی‌سازی، تولید و اشتغال‌زایی دارد و حتی عنوان بزرگترین قطعه‌ساز کشور را یدک می‌کشد با انجام قاچاق گسترده و همچنین گران‌فروشی ،نقش زیادی در بالا رفتن قیمت‌ خودرو داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک شرکت بزرگ قطعه‌ساز خودرو که داعیه داخلی‌سازی، تولید و اشتغال‌زایی دارد و حتی عنوان بزرگترین قطعه‌ساز کشور را یدک می‌کشد، در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۹ با انجام قاچاق گسترده و همچنین گران‌فروشی به‌ویژه در بین سال‌های ۹۵ تا ۹۹، نقش زیادی در بالا رفتن قیمت‌ خودروها و همچنین افت کیفی و ایمنی تولیدات داخلی بازی کرده است که یک نمونه آن در باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادف زنجیره‌ای محور بهبهان- رامهرمز در هفته‌های اخیر مشهود بود.

بررسی‌ها حاکی است مطابق توافق شرکت مذکور با ایران‌خودرو و سایپا و پس از اخذ تاییدیه کیفی، مقرر بود ACU تولیدی یک شرکت معتبر چینی از سوی این شرکت با قیمت تعیین شده وارد شود، اما شرکت قطعه‌ساز در عمل اقدام به واردات ACU بی‌کیفیت از شرکتی زیرپله‌ای و ناشناخته با قیمتی پایین‌تر کرد که مابه‌التفاوت قیمتی از محل واردات این قطعات بی‌کیفیت به جیب این قطعه‌ساز متخلف رفته است.

بورد کنترلی (ACU) یکی از اجزای حساس و در حقیقت راهبردی‌ترین قطعه ایربگ است که در تصادفات دستور باز شدن یا باز نشدن آن را صادر می‌کند.

واکاوی سایر اسناد وارداتی این شرکت در گمرک حاکی از گران‌فروشی ۳۰۰ میلیون دلاری (معادل حدود ۹ هزار میلیارد تومانی) در واردات قطعه حساس ACU و سایر قطعات بی‌کیفیت خودرو به کشور در بین سال‌های ۹۵ تا ۹۹ است.

همه اینها در حالی است که شرکت مذکور در سال‌های گذشته مدعی طلب ۲ تا سه هزار میلیارد تومان از دو خودروساز بزرگ کشور بوده است و با گران‌فروشی یاد شده حدود ۶ هزار میلیاد تومان به این دو شرکت بدهکار خواهد شد.

همچنین نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت، فقط در یک مورد در همه این سال‌ها خریداران محصولات ایران‌خودرو و سایپا مبالغی اضافه بابت نصب ایربگ در خودروهایشان به خودروسازان پرداخته‌اند که همه این مبالغ باید به مشتریان برگشت داده شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->