فرآیند تخصیص ارز برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد واکنش جالب کارشناس تغذیه به خبر توقف تولید نوشابه کوکاکولا در ایران جزییاتی از رأی دیوان عدالت درباره واردات قطعات خودرو زوجین تهرانی با وام مسکن نمی‌توانند بیشتر از ۷ متر آپارتمان خریداری کنند | حساب و کتاب اقساط وام مسکن را ببینید چرا بازار بورس پویا نیست؟ | تحلیل جمعی از کارشناسان از سایه جنگ بر بازار سهام بودجه اکتشافات ذخایر معدنی در ایران، یک دهم استاندارد جهانی است درآمد‌های مالیاتی خراسان رضوی از محل شناسایی مؤدیان جدید و فرار مالیاتی، ۴۵ درصد افزایش یافته است تولید آزمایشی «سمند سورن» در ایران خودرو خراسان آغاز شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وعده ایران خودرو به خریداران: تا پایان سال همه خودرو‌های طرح اخیر را تحویل می‌دهیم | برنامه ایران خودرو برای بهار و تابستان ۱۴۰۴ عرضه ۳۵۰ ملک در مزایده سازمان اموال تملیکی | ملکی به ارزش پایه ۹۶۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شود موضوع مشاغل سخت درخصوص جان‌باختگان معدن طبس مغفول نخواهد ماند چرا سود سهام عدالت واریز نمی‌شود؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزن منفی ریسک‌های سیستماتیک در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ مهر ۱۴۰۳) رشد ۳۵ درصدی صادرات به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ دولتی برای عرضه سهام عدالت به جاماندگان نرخ امروز طلا و سکه در مشهد چقدر است؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم | به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد افت محسوس قیمت خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) متضرر اصلی توقف‌های مرزی کامیون‌ها، مصرف‌کننده نهایی و صاحبان کالاها هستند قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۸۹۸ میلیون تومان شد هنوز قیمت جدید شیر به کارخانه‌‌های لبنیات ابلاغ نشده است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد: ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان شیر گران شد و خریداری ندارد | صادرات، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در داخل! رئیس کل بانک مرکزی: تورم تولیدکننده از بالای ۱۰۰ به ۲۵ درصد کاهش یافته است +ویدئو پشت پرده عجیب ثبت و فروش تلفن همراه | ماجرا چیست؟ تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک‌ها در هاله‌ای از فراموشی و اهمال‌کاری
سرخط خبرها

یارانه جدید۴۰۰ هزار تومانی تا چه زمانی پرداخت می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۰۸۶۰۸
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
  • ۳
یارانه جدید۴۰۰ هزار تومانی تا چه زمانی پرداخت می‌شود؟
رئیس جمهور اعلام کرده بود تا زمان آماد‌ه سازی زیرساخت‌های توزیع کالابرگ، پرداخت یارانه نقدی جدید ادامه دارد. زیرساخت‌های توزیع کالا برگ آماده است؟

به گزارش شهرآرانیوز، براساس وعده‌های اولیه و صحبت‌های ابراهیم رئیسی، یارانه نقدی دو ماه پرداخت می‌شود و بعد از آن روند پرداخت هرگونه یارانه نقدی متوقف و فقط کالابرگ بین مردم توزیع می‌شود.

یعنی از یک سو عنوان شده که تنها دو ماه یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌شود و از طرف دیگر گفته شده تا زمانی که زیرساخت‌های توزیع کالابرگ آماده نباشد، پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

همین مساله این گمانه را ایجاد کرده که اگر زیرساخت‌های توزیع کالابرگ آماده نشود، یارانه نقدی جدید همچنان واریز شود و خانوار‌ها ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ و گروهی دیگر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

از طرف دیگر، هنوز مشخص نیست که آیا زیرساخت‌های لازم برای پرداخت کالابرگ الکترونیکی فراهم شده یا نه. در توضیحات دولت و مقامات دولتی هنوز مشخص نشده که کالابرگ قرار است تنها به چهار کالایی تعلق بگیرد که قیمت آن توسط دولت ابلاغ شده یا اینکه کالا‌های دیگر هم در لیست کوپن الکترونیک وجود دارد.

پرداخت یارانه جدید ادامه دارد؟

از طرف دیگر، دولت همزمان طرح نان یارانه‌ای را هم در دست دارد و اظهارات مقامات درباره نحوه اجرای طرح تناقضاتی دارد. برخی می‌گویند یارانه نان در کارت بانکی افراد واریز می‌شود و برخی دیگر از مقامات می‌گویند کارت جدیدی مانند کارت سوخت به مردم داده می‌شود.

در کنار یارانه نان، زیرساخت‌های کالابرگ هم باید فراهم شود. دولت کمتر از دو ماه برای این کار فرصت دارد. البته مساله پرداخت کالابرگ از دولت قبل مطرح شده بود و دولت رئیسی هم از ابتدا خواستار توزیع کوپن الکترونیکی بود. اما هنوز هیچ اقدامی در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌ها انجام نداده است.

پیگیری‌ها از دستگاه‌های متولی نشان می‌دهد که دولت هنوز قدم‌های اولیه برای توزیع کالابرگ را هم برنداشته و چندان امیدی به توزیع کالابرگ از تیرماه ندارد.

برخی از گمانه‌ها از داخل وزارت‌خانه‌های متولی نشان می‌دهد احتمالا دولت به جای پرداخت کالابرگ، یارانه ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی را ادامه دهد و ماهانه این مبلغ را به حساب مردم واریز کند و خود آن‌ها مسئول خرید و تهیه کالا‌های اساسی خود خواهند بود.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمداحسان4722102961
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
سلام....آره بمولا...ایکاش همین مبلغ رو واریز کنن.خود مردم واسه خریدشون تصمیم بگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
تروخدانقدی باشه پول بهتربدردمون میخوره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
اقا همی پول ب مردم بدید .مردم خودشون بهتر مدریت انجام میدن .اخه فقط چهار قلم کالا ک نیست. باز صف و خرید از جای مشخص و ایجاد رانت و فروش کالای بنجول دقیقا حکایت سبد کالا ک یک زمان تجربه شد کاملا ناموفق بود .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->