اجازه رهبر انقلاب به استفاده از نصف سهم امام (ع) برای مردم مظلوم جنوب لبنان فرزندان مقام معظم رهبری در دفتر حزب الله در تهران حضور یافتند رئیس جمهور به قطر سفر کرد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) + فیلم عارف با ایرانیان مقیم ارمنستان دیدار کرد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) توضیح معاون اجرایی رئیس‌‎جمهور در خصوص بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام متقاضیان برای دریافت سند رسمی املاک مسکونی در بافت روستایی باید به کدام دستگاه مربوط مراجعه کنند؟ ارتش اسرائیل غیر از «گنبد آهنین» از چه سامانه‌های ضدموشکی استفاده می‌کند؟ + عکس اصلاح انتخابات میان‌دوره‌ای و زمان اخذ رأی در انتخابات شوراها وزیر کشور: جمهوری اسلامی مهاجرستیز نیست پزشکیان: بر سر عزت و غرور ملت ایران با کسی شوخی نداریم آیت‌الله جنتی: تنها راه برقراری آرامش در منطقه، نابودی رژیم صهیونیستی است مجید انصاری: عملیات وعده صادق ۲ در راستای حمایت از شهروندان و سرزمین ماست وزارت دفاع: نیرو‌های مسلح ایران پاسخی سخت و پشیمان‌کننده به رژیم صهیونیستی دادند اسلامی: دیدار گروسی با رئیس‌جمهور نیاز به هماهنگی دارد عراقچی: سیاست ما حمایت از مقاومت است سخنگوی دولت: ساعت شروع به کار ادارات همچنان شناور خواهد بود وزیر ورزش: ورزشگاه آزادی تا پایان پاییز ۱۴۰۳، به بهره‌برداری می‌رسد وزیر دفاع: درصد موفقیت عملیات وعده صادق ۲ بالای ۹۰ درصد بود پذیرش دانشجو توسط دانشگاه‌های افسری ارتش فراکسیون وحدت ملی مجلس دوازدهم تشکیل شد مجلس با اصلاح طرح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات موافقت کرد حضور تعدادی از دانشجویان افسری دانشگاه فراجا در مجلس + فیلم عراقچی: روز‌های آینده را روشن می‌بینم
سرخط خبرها
رئیس آموزش و پرورش استثنایی:

شورای شهر مشهد الگوی سایر شهرها

  • کد خبر: ۱۲۶۲۸
  • ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
شورای شهر مشهد الگوی سایر شهرها
خوشبختانه شورای شهر مشهد نزدیک به دو میلیارد هزینه سرویس حمل‌‌و‌نقل دانش‌آموزی را تقبل کرده است و در این خصوص با تهران جلودار و الگویی برای سایر شهرها است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سید جواد حسینی ظهر امروز در بازدید از مدارس استثنایی حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: هدف من از این دیدار گفتگو از نزدیک با معلمان مدارس استثنایی است تا بهتر بتوانیم در جریان کم و کیف امور باشیم.

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش کشور با بیان اینکه به مناسبت هفته جهانی معلولین از ۱۲ استان کشور بازدید داشته است، متذکر شد: به اندازه کافی صحبت کردیم بنابراین باید جلسات کاربردی باشد متاسفانه از سال ۱۳۲۸ که تحقیقی در باب مشکلات آموزش‌و‌پرورش کشور شده تحقیقات کنونی نیز گویای این مطلب است که همان مشکلات هم‌اکنون نیز تکرار می‌شود و در آموزش‌و‌پرورش مطرح است.

وی افزود: این مسئله، وجود مشکلات به صورت مزمن را حکایت می‌کند چرا که در طول سالیان مرتب تکرار شده است و در واقع ما به جای حل و برطرف کردن این مشکلات مدام به دسته بندی و توصیف آن پرداختیم متاسفانه این بلایی است که نظام اداری کشور ما را فرا گرفته است.

حسینی با بیان اینکه تصمیم دارد در سازمان متبوعش مسائل و مشکلات را با تمام همکارانش بررسی شود، تاکید کرد: به زودی طرح نظام تصمیم‌گیری از کف تا ستاد را کلید می‌زنیم تا تمام مجموعه در این تصمیم‌گیری درگیر باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به دو رویکرد تمرکز زدایی و مشارکت جویی علم بنیاد خاطرنشان کرد: ما به شدت نیاز داریم این اصول را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کنیم.

وی در ادامه سخنانش از طرح خشت‌گذاری آغاز یک پایان خبر داد و تصریح کرد: به علت کمبود فضا در فشافویه تهران خوشبختانه توانستیم در این طرح، کلنگ احداث ۲۱۰ مرکز جدید را بزنیم.

حسینی با اشاره به اصولی که برای آموزش و پرورش استثنایی مطرح شده است، بیان کرد: اولین اصل بر مبنای نگاه توسعه‌ای است در توسعه انسان محور هم انسان‌ها باید در توسعه نقش داشته باشند و همه باید از این توسعه استفاده کند.

معاون وزیر آموزش‌و پرورش کشور با بیان اینکه هر انسانی یک‌ضعف‌ها و دارایی‌هایی دارد، تصریح کرد: از همین رو در تعلیم و تربیت باید داشته‌های انسان‌ها را در معرض دید قرار دهیم، این بچه‌ها دارایی‌های فراوانی دارند که باید دیده شود.

وی در خصوص اصل توانمند سازی گفت: با توجه به اینکه انسان‌ها متفاوت هستند به همین سبب متناسب با این تفاوت‌ها باید تعلیم و تربیت آن‌ها را فراهم آوریم.

حسینی از مناسب سازی ۱۵ مدرسه به صورت پایلوت تا پایان سال خبر داد و یادآور شد: مناسب سازی نباید فقط مختص مدرسه باشد بلکه مناسب سازی معلم، مناسب سازی محتوا، مناسب سازی دانش آموزان و مناسب سازی خانواده‌ها نیز لازم است و باید در آخر به مناسب سازی جامعه نیز پرداخته شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی جهت تحقق اصل توانمندسازی از حضور ۱۱ هزار دانش آموز در بیش از ۱۹۵ رشته فنی و حرفه‌ای خبر داد و تاکید کرد: حتما این مهارت آموزی باید در پیوند با نیاز و تقاضای جامعه باشد بنابراین در سه بخش فعال شدیم در گام نخست شورای عالی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور ایجاد شد و در قدم بعدی بخش مردمی را هم باید فعال کنیم ما در حدود ۱۹ بند تفاهم‌نامه نوشتیم که از وجود خیرین استفاده کنیم و در گام دیگر استفاده از ظرفیت بی‌نظیر درونی آموزش و پرورش است.

وی درباره سایر اصول متذکر شد: فرصت آفرینی اصل بعدی است حتما این دانش‌آموزان باید ضمن فراگیری یک مهارت با جامعه پیوندشان دهیم، آن زمان است که می‌تواند معلولیت محدودیت نباشد.

حسینی یادآور شد: خوشبختانه شورای شهر مشهد نزدیک به دو میلیارد هزینه سرویس حمل و‌نقل دانش‌آموزی را تقبل کرده است و در این خصوص با تهران جلودار و الگویی برای سایر شهر‌ها است.

جامعه به معلولان به چشم ترحم نباید بنگرد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌و پرورش خراسان رضوی در این دیدار سخنانش را با طرح یک سوال شروع کرد و گفت: ما به چه میزان خدمات آموزشی را برای دانش‌آموزان جهت تحقق عدالت آموزشی برای آن‌ها و اولیا آماده کردیم؟

ابوالحسن حقیقی با بیان اینکه جامعه نباید با نگاه ترحم به دانش آموز دارای معلولیت بنگرد، تصریح کرد: ما در دو بخش کار کردیم از یک طرف برای بهبود فرآیند یادگیری در دانش‌آموزان اقدام به ایجاد مراکز اختلالات یادگیری کردیم و از طرف دیگر جهت بهبود فرایند یادگیری طرح سفیران بهسازی و گام به گام تا پیشرفت را اجرا کردیم.

تلاش جهت تحقق طرح آموزش محله محور

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان رضوی در این بازدید ضمن قدردانی از همکاری اعضای شورای شهر مشهد طی دو سال گذشته در تامین کمک هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از رئیس شورای شهرستان تقاضا کرد جهت رفع نیاز دانش‌آموزان محروم در حاشیه شهر مشهد با این اداره همکاری و یاری داشته باشند.

مهدی قاسمی‌پور بیان کرد: ما امروز در این بازدید شاهد این بودیم که در این مراکز دانش‌آموزان را برای نیروی کار مولد تربیت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه درسی کارکردی تصریح کرد: برنامه درسی کارکردی می‌گوید دانش‌آموز باید به عنوان نیروی مولد کار، تربیت شود و باید دانش‌آموزان بعد از فراگیری مهارت ریز و درشت در ابتدایی یاد می‌گیرند باید در حوزه فرهنگی نیز برای این دانش‌آموزان کار کنیم.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه با نیاز سنجی‌ها در ایجاد تفاوت در کار نیروهایمان است برای تربیت هر چه بهتر و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تلاش کنیم به آموزش محله محور اشاره کرد و گفت: جهت ایجاد ارتباط با دنیای خارج دانش‌آموزان داریم تلاش می‌کنیم از جمله برای تحقق آموزش‌های محله محور لازم است که از ظرفیت محلات استفاده کنیم و حرفه‌آموزی را با آموزش مهارت‌های زندگی ترکیب کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این بازدید حسینی و تیم همراهش از برنامه ارائه خدمات پزشکی و درمانی تیم پزشکی درمانی علوم پزشکی که در مرکز آموزشی ابرار مشغول ارائه خدمات به دانش‌آموزان این مرکز بودند بازدید کرد و در سر کلاس‌های درس مرکز آموزشی مهرآفرینان حاضر شد و با معلمان این مرکز سخن گفت.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->