چند ماه انتظار بازنشستگان برای معوقات ناچیز | باید هرگونه تبعیض بین بازنشسته همکار و غیرهمکار در سازمان تامین اجتماعی از بین برود ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های مشهد افزایش پیدا کرد | خدمت‌رسانی هفت هزار پزشک و پرستار در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۴ تبریک وزارت امور خارجه به مدال‌آوران المپیاد بین‌المللی نجوم + عکس آیا آتشفشان قله دماوند فعال شده است؟ + فیلم و علت (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) آیا مدارس مسجدمحور رسمیت دارند؟ افتتاح کتابخانه موزه بنیاد مستضعفان در هفته وحدت ویدیو | مرگ ۷ کارگر در حادثه پاره شدن کابل پُل در چین کسب درآمد نزدیک به ۷.۵ میلیارد دلار از ورود گردشگران خارجی به ایران در سال ۱۴۰۳ وزیر آموزش و پرورش: کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در اولویت وزارت است ویدیو | لحظه سقوط جنگنده F18 آمریکایی در مالزی توصیه فرودگاه مشهد: زائران دهه پایانی ماه صفر از مترو استفاده کنند رئیس سازمان استخدامی کشور: طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان در شهریور ۱۴۰۴ به نتیجه می‌رسد رشته‌های رزمی در مدارس، تحت نظارت مراکز کانون ورزشی هستند پدری با دو پسر ۱۳ و ۱۴ ساله‌اش جان خود را در دریای خزر از دست دادند (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) اختلافات خانوادگی در یوسف‌آباد تهران رنگ خون گرفت (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (جمعه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۴) | مشهد در روز شهادت امام رضا(ع) خنک می‌شود استاندار خراسان رضوی خواستار تشکیل کارگروه هوشمندسازی آموزشی شد اجرای برنامه‌های ایمنی گسترده در جاده‌های منتهی به مشهد در دهه آخر صفر معرفی یک اثر نفیس خطی مرتبط با زندگانی نبی اکرم(ص) در کتابخانه ملی ایران کشف محموله بزرگ داروهای غیرمجاز در تهران (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) زمان اعلام نتایج مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ۱۴۰۴ اعلام شد تلاش برای مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات سه‌هزار متری جنگل‌های چالوس (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) زلزله ۷.۵ ریشتری در آمریکای جنوبی (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) تصویب ۱۸ برنامه راهبردی برای بهبود وضعیت سالمندان امتحانات پایان ترم دانشجویان از فردا، یکم شهریور ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد حکم قطعی پرونده فوت کودک ۲ ساله در یزد صادر شد زلزله تهران را لرزاند + جزئیات (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) درگیری شدید مهاجمان با کادر درمان یک بیمارستان در کرج (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) مشهدالرضا(ع)؛ جلوه‌گاه وحدت و معنویت
سرخط خبرها

۲میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند

  • کد خبر: ۱۲۹۴۲۹
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
۲میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند
سرپرست سازمان مدارس غیردولتی گفت: در سند تحول آفرین نظام آموزشی، تقابل مدارس دولتی و غیر دولتی مطرح نیست هدف اجرای درست این سند که همگام با ارمانهای انقلاب باشد مورد تاکید است.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، احمد محمودزاده، سرپرست سازمان مدارس غیردولتی با حضور درهمایش تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که صبح امروز۲۱مهرماه در سالن همایش مدرسه حاتمی مشهد برگزار شد گفت: بعد ازدوسال نیم از آموزش غیر حضوری که آسیب‌های جدی بر اموزش وپروش وارد کرد و منجر به نابرابری اموزشی و فقر تحصیلی شد و دانش اموزان اسیب‌های روحی و روانی دیدند  دوباره فضای آموزشی حضوری بسترش فراهم شد.

وی گفت: هرچند که در این ایام فرصت استفاده از بستر الکترونیک که در سند تحول بنیادین هم به آن تاکید شده به صورت اجباری،   همه پایه صحنه امدند و موفقیت‌هایی کسب شد و تجربیاتی به دست امد. هرچند مراقبت‌هایی هم این حوزه میخواست که این مراقبتخیلی شکل نگرفت  و در فضای مجازی بعضا به دلیل مهربانی با دانش آموزان  و عدم برنامه ریزی‌های ما تهدیداتی هم بر نسل حاضر و نوجوانان ایجاد کرد.

به گفته محمودزاده، دشمن هم از این فضا سعی کرد استفاده کند به جهت اینکه دشمنان انقلاب از ارتقا علمی کشور سخت هراسان هستند. فضای علمی کشور به سمتی رفته است که در المپیادی که در کشور دشمن برگزارمی شود کشور ایران مدال اور می‌شود و در مقام اول رتبه کسب می‌کند.

وی تصریح کرد: در طول ۴۳ سال که از انقلاب می‌گذرد، همه این نگا‌ها و برنامه ریزی دشمن همیشه بوده است و فرصت‌های مناسببرای ضربه زدن استفاده کرده است که همیشه هم شکست مفتضحانه‌ای برایشان حاصل می‌شود.

این مسئول کشوری با بیان اینکه ما هم ضعف‌هایی  در مدیریت فرهنگی کشور شاهد هستیم افزود:  تدبیر‌هایی باید صورت‌ می‌گرفت که اتفاق نیافتاد. ارتباط‌های مستقیمی باید با دانش آموزان و دانشجو  برگزار می‌شد که غفلت شد. نظام آموزشی کشور باید بابرنامه ریزی بیشتر و با کمک مدارس آرمان‌های انقلاب و شهدا  را به نسل حاضر انتقال دهد. تا اینکه اثر خود را در نسل جدید کهمدیران اینده کشور ما خواهند بود داشته باشد.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین که ۱۱سال پیش مصوب شده  یک نسخه قوی و تعیین کننده  راه اموزش کشور است و  باید بعد از وقفهطولانی  به نوعی ورود پیدا شود در سال‌های گذشته رصد فضای موجود ونگرانی که مقام معظم رهبری داشتتند تاکید بر اجرای هرچهبهتر از سند تحول بنیادین آموزشی است.

محمودزاده یادآور شد: ورود خوبی در حوزه برنامه ریزی به این سند نداشتیم و باید نگاه ویژه به اجرا این سند با کمک آنوزش و پروشاستان‌ها و مدارس داشته باشیم

وی افزود: هرچند در نحوه اجرا هم چالش‌های در این سند است اگر به موضوع نیروی انسانی در ابن سند توجه کنیم حدود ۱۱سالغفلت داشتیم. رتبه بندی هم  تاکید کیفیت اموزش و پروش و هم نیم نگاهی به منزلت و معیشت معلم داشت بلاخره ساماندهی کهامیدواریم بعد از ۱۱سال ورود  رضایت بخشی داشته باشیم و‌حتی به حوزه نرم افزاری اموزش و پروش هم ورود پیدا کنیم

محمودزاده  تاکید کرد:ما وقتی حرف از نیروی انسانی و فضای آموزشی می‌زنیم یعنی در شان سند تحول آفرین گام بردارددر سند تحول افرین تقابل مدارس دولتی و غیر دولتی مطرح نیست هدف اجرای درست این سند تحول و همگام ارمان‌های انقلاب است

وی با اشاره به فعالیت  ۲میلبون ۱۰۰نفر دانش آموزان در مدارس غیر دولتی حضوری دارند گفت: فعالیت مدارس غیر دولتی همیشه  موافقان و مخالفانی داشته است که نباید جای نگرانی باشد. ما در جایی که کمبود نیروی  انسانی و فضای آموزشی داریم از بستر ایندسته مدارس استفاده می‌کنیم  و واگذاری یک بخش از فعالیت‌ها به موسیسن مذارس غیر دولتی که کمک به فضای آموزشی می‌کندعین عدالت اجتماعی است.

به گفته این مقام مسئول، ما حتی مدارسی داریم که در مشهد غیر دولتی است  حتی شهریه هم از دانش اموز توسط خیرین گرفته نمی‌شود این‌ها باید اطلاعرسانی شود تا عموم مردم هم در جامعه بدانند.

در سند تحول بنیادین که برای مدارس غیر دولتی هم در نظر گرفتیم یکی از برنامه‌ها که مورد تاکید است برنامه مشترک با سایر حوزه‌های  معاونت آموزش و پرورشی و تربیت بدنی  و …است که  در این مدت مورد غلفت بوده است که باید بیشتر به آن بپردازیم و در استان‌ها از همه ظرفیت‌های آموزشی در مدارس استفاده کنیم؛ و اگر یک مدرسه در یک حوزه‌ای مثل تلاوت قرآن رتبه آور است حتی آن راتبدیل به دبیرخانه کشوری و استانی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->