ویدئو | تجربه رانندگی با ری‌را؛ اولین کراس‌اوور ایران‌خودرو بررسی قیمت انواع موبایل سامسونگ، آیفون، شیائومی و آنر (۱۸ تیر ۱۴۰۳) توزیع بیش از ۳ هزار تُن اقلام تنظیم‌بازار بین هیئات مذهبی مشهد و خراسان‌رضوی هیجان انتخابات در بورس فروکش کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ تیر ۱۴۰۳) کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه در مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) از عرضه اولیه امروز جا نمانید (۱۸ تیر ۱۴۰۳) | چقدر نقدینگی مورد نیاز است؟ چین چگونه به تجارت خارجی روی آورد؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و رمزارز (۱۸ تیر ۱۴۰۳) | قیمت‌ها کاهشی شد خودرو‌های خارجی صفر در مشهد چند؟ (۱۸ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های داخلی در مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) | سمند سورن ۷۵۵ میلیون تومان + جدول اولین توصیه به مسعود پزشکیان درباره کسری بودجه ۱۴۰۳ در همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری در عراق به میزبانی مشهد چه گذشت؟ پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان سود به سهام‌داران از طریق سجام + جزئیات (۱۸ تیر ۱۴۰۳) قیمت کالاهای تنظیم‌بازاری ویژه محرم اعلام شد | گوشت و مرغ چند؟ ماجرای پیامک ثبت‌نام «سبد معیشتی» و «حمایت خانوار» چه بود؟ انتهای موج چهارم نزول طلا کجاست؟ (۱۸ تیر ۱۴۰۳) آغاز دور جدید عرضه خودرو‌های وارداتی از امروز (۱۸ تیر ۱۴۰۳) با اقساط پنج‌ساله به قیمت نمایندگی، خودرو‌های پرطرفدار بخرید + جزئیات (۱۸ تیر ۱۴۰۳) کاهش قیمت میوه در مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) | موز کیلویی ۴۵ هزار تومان + جدول جهش ۱۱.۶ میلیارد دلاری ارزش بورس تهران در روز‌های پیش و پس از انتخابات! رکورد معاملات شمش طلا شکسته شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) وضعیت بازار طلا مشهد پس از انتخابات ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟ بررسی قیمت جدیدترین گوشی‌های موبایل دو سیم کارت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۴.۵ درصدی سوزوکی سیاز افزایش ۱۱۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر | حقوق کارگران طی ۳ سال گذشته متناسب با تورم افزایش یافت قیمت انواع خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | ادامه روند کاهش قیمت‌ها
سرخط خبرها

تی اف 21، خودرو جدید «ایران‌خودرو» رونمایی شد + عکس ، مشخصات و امکانات

  • کد خبر: ۱۳۰۱۵۷
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
  • ۲
تی اف 21، خودرو جدید «ایران‌خودرو» رونمایی شد + عکس ، مشخصات و امکانات
 مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به رونمایی از خودرو جدید تی اف ۲۱ در مورد قیمت این خودرو گفت: خودرو تی اف ۲۱ در رده قیمتی پایین قرار دارد و احتمالا جایگزین ۲۰۶ خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی خطیبی امروز در مراسم رونمایی از دومین محصول جدید ایران خودرو تحت عنوان پروژه TF۲۱ با اشاره به اینکه در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم که رعایت استاندارد‌ها به بهبود کیفیت محصول کمک خواهد کرد، گفت: در حال حاضر مردم از کیفیت خودرو راضی نیستند به همین منظور ایران خودرو ۲۷۹ پروژه کوتاه مدت و میان مدت را برای بهبود کیفیت در این واحد تولیدی تعریف کرده است.

وی با اعلام اینکه بزرگترین کمک ما برای تولید محصولات عبور مستقیم بوده است، افزود: از اول خرداد یا همان ۳۰ شهریورماه خودرو ناقص در ایران خودرو تولید نشد و ما با خودروی ناقص خداحافظی کردیم. هم اکنون ۱۰۰ درصد تولیدات کامل است و این موضوع به کاهش ۲۵ درصدی هزینه‌ها نیز کمک کرده است.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: تعریف کردن ۲۷۹ پروژه باعث شد تا ما بتوانیم به ارتقا و بهبود کیفیت دست پیدا کنیم، اما این مسیر بی پایان است و ما برای رسیدن به اهداف اصلی فاصله چندانی داریم. ما باید با رعایت استاندارد‌ها به دستاورد‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

خطیبی در ادامه صحبت‌های خود به کاهش متوسط عیوب در خودرو‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: پیش از این این رقم ۴.۸ درصد بود که خوشبختانه به ۲.۴ درصد رسیده ایم. حتی براساس برنامه ریزی‌ها تا پایان سال می‌خواهیم این رقم را به ۱.۴ درصد برسانیم.

وی به پروژه TF۲۱ که امروز رونمایی می‌شود اشاره کرد و افزود: در روند تولید سعی می‌کنیم تمام استاندارد‌ها را رعایت کرده و روند بهبود کیفیت محصولات خود را بهبود ببخشیم. در این محصول ۱۰۰ درصد قطعات مورد استفاده شده تولید داخلی است و یک دستاورد مهم برای این شرکت به شمار می‌آید.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: خودروی تی اف ۲۱، ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد و مجهز به موتور تیوفایو پلاس است زمان طراحی و تولید این خودرو ۱۸ ماه بوده است که این موضوع یک رکورد قابل توجه برای این شرکت به حساب می‌آید.

خطیبی تصریح کرد: امسال تا این لحظه ۳۳۲ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۸ هزار دستگاه افزایش تولید را ثبت کرده است. البته ۳۴۰ هزار دستگاه محصول نیز به دست مشتریان رسیده است.

وی خطاب به رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: از سازمان استاندارد می‌خواهیم تا برای رعایت استاندارد‌های اجباری دیدگاه حمایتگرانه داشته باشد البته ما نیز خود را موظف به رعایت استاندارد‌ها می‌دانیم و حتی سختیگرانه‌تر عمل می‌کنیم این موضوع را در خودرو‌های سورن و اریسان اجرایی کرده ایم.

خطیبی در پاسخ به خبرنگار ما در مورد قیمت خودرو جدید تی اف ۲۱ گفت این خودرو در رده قیمتی پایین قرار دارد و احتمالا جایگزین ۲۰۶ خواهد شد.

امکانات ایمنی و رفاهی

خودروی TF۲۱ در زمینه امکانات ایمنی، فراتر از انتظار ظاهر شده و دارای تجهیزاتی اعم از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایر‌ها TPMS، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران است. بدین ترتیب TF۲۱ به خوبی قادر به رقابت با رقبای مطرح وارداتی هم رده در بازار ایران است.

از جمله دیگر تجهیزات مدل لوکس خودروی TF۲۱ می‌توان به رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلید‌های کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و سیستم ورود بدون کلید Keyless اشاره کرد.

مشخصات فنی

خودرو TF۲۱ به پیشرانه آشنای TU۵ پلاس مجهز بوده که یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی با حجم دقیق ۱۵۸۷ سی سی است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر بوده که این توان توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک و همچنین گیربکس دنده‌ای پنج سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته ایران خودرو قصد تولید خودرو TF۲۱ با گیربکس شش سرعته دنده‌ای را هم در آینده دارد. بدین ترتیب پیشرانه TF۲۱ یکی از محبوب‌ترین پیشرانه‌هایی بوده که روی خودرو‌های تولیدی نصب شده است. از جمله مزایای پیشرانه TU۵P می‌توان به مصرف سوخت کم، آلایندگی پایین، صدا و لرزش کم، دوام بالا، تعمیر آسان و فراوانی تعمیرکار و قطعات اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
2
1
گربه ای در پوست پلنگ !!!
محمد ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
2
سلام ، چون این خودرو TF21 داره جایگزین پژو ۲۰۶ میشود آیا امکان تبدیل حواله داران پژو 206 به TF21 این خودرو ی جدید میباشد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->