هشدار خود مراقبتی کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی پایان کار پویش مدادرنگی ۳ با حمایت از ۲ هزار کودک کار در مشهد ۳۶ درصد جامعه هدف کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند اهدای اعضای ۲ نفر از مصدومان حادثه معدن طبس انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دومین دانشگاه جامع کشور هر چهار ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع ویروس مسری و کشنده ماربورگ هشدار داد وعده‌های متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به معنای واقعی عملی می‌شود؟ فوت ناگهانی دانش‌آموز مینودشتی در حیاط مدرسه + فیلم (۱۲ مهر ۱۴۰۳) یک‌سوم عمل‌های بیماری صرع ایران در مشهد انجام شده است واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در جاده ملک آباد - مشهد پایان زورگیری‌های وحشتناک باند عقاب‌های خون‌آلود در مشهد + عکس ترافیک نیمه‌سنگین در بولوارهای سجاد و امام‌خمینی(ره) و میدان شهید فهمیده مشهد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ۵۰ تا ۸۰ درصد ماده اولیه دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۳۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند وابسته به مراقبت در کشور داشته باشیم همایش بین‌المللی بیماری صرع در مشهد آغازبه‌کار کرد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ضروت تلاش برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان| علائم افسردگی در سالمندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است همه آنچه که برای برنامه‌ریزی سفر نیاز دارید | بسیار سفر باید تا پخته شود خامی لایحه شرح‌ وظایف وزارتخانه میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است اعلام نتایج اولیه آزمون صلاحیت حرفه‌ای سازمان روانشناسی افزایش حدود ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه و سکوت پلیس راهور هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناک برخی شهروندان مشهدی از افزایش ناگهانی هزینه‌های قبض برق گلایه‌مندند | تعویض اجباری کنتور برق چکار کنیم در فصل پاییز کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شویم؟
سرخط خبرها

تاثیر داروی کلسترول بر نوع شدید کووید

  • کد خبر: ۱۳۰۸۶۶
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
تاثیر داروی کلسترول بر نوع شدید کووید
بررسی‌ متخصصان آمریکایی نشان می‌دهد: استفاده منظم از داروهای متداول کاهش دهنده کلسترول با کاهش خطر ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن مرتبط است.

به گزارش شهرآرانیوز، مطالعه انجام شده روی بیش از ۳۸ هزار بیمار نشان داد: داروهای استاتین که به منظور کاهش سطح کلسترول مصرف میشود، ممکن است خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن را کاهش دهد.
محققان آمریکایی اظهار داشتند: در حالیکه هیچ معجزه‌ای برای کمک به بیمارانی که به نوع شدید کووید-۱۹ مبتلا هستند، وجود ندارد، داروهای استاتین التهاب را کاهش داده و ممکن است به کاهش شدت بیماری کمک کند. نتایج این مطالعه به وضوح نشان داد که استفاده منظم از داروهای استاتین با کاهش خطر مرگ و بهبود بیماران کرونایی بستری در بیمارستان مرتبط است.
محققان سوابق پزشکی ۳۸ هزار و ۸۷۵ بیمار کرونایی بستری شده در ۱۸۵ بیمارستان ایالات متحده را در فاصله زمانی اول ژانویه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. از این بیماران، ۳۰ درصد به طور منظم از داروهای استاتین برای درمان کلسترول بالا استفاده می کردند.
آنان دریافتند: دریافت کنندگان داروی استاتین نسبت به افرادی که از این دارو استفاده نمی کردند ۳۷ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ بودند. علاوه بر این، افرادی که به طور منظم از این دارو مصرف میکردند، کمتر احتمال داشت در بخش مراقبت های ویژه بستری شوند یا دچار لختگی خون شوند. همچنین مدت زمان بستری آنان در بیمارستان کوتاهتر بوده است.
به گزارش مدیکال اکسپرس، در حالیکه کووید-۱۹ خود باعث التهاب میشود، در برخی موارد سیستم ایمنی با نشان دادن واکنش بیش از حد به عفونت، التهاب بیشتری ایجاد میکند. این واکنش شدید باعث آسیب زیادی به بدن از جمله بروز مشکلات تنفسی و آسیب دیدن ریه‌ها، کلیه‌ها، قلب، مغز و سیستم عروقی میشود. به گفته محققان اثر ضد التهابی داروهای استاتین، شرایط را تعدیل میکند و باعث میشود بیمار به نوع شدید کووید دچار نشود.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->