در دو روز گذشته ۵۳۰ زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون به ایران وارد شدند (۱ شهریور ۱۴۰۳) تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد خداداد عزیزی: امیدوارم تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از جام جهانی فراموش نشود تاکید وزیر پیشنهادی کشور برساماندهی اتباع و انسداد مرز‌ها + فیلم حرکت اولین کاروان زائران افغانستانی اربعین از کابل + فیلم هَتاک حرّاف گُستاخ | از عبدالحمید خراسانی چه می‌دانیم؟ آمادگی مرز دوغارون برای پذیرای از زائران افغانستانی + فیلم ثبت‌نام ۲۸ هزار مهاجر افغانستانی برای دریافت روادید برای سفر به عراق از کنسرسیوم ریلی افغانستان چه می‌دانیم؟ احمد مدقق: دستاورد‌های زبانی، مهم‌ترین آورده نویسندگان افغانستانی است تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران فرماندار تایباد: تاکنون از سمت افغانستان ورودی زائر اربعین نداشته‌ایم فرماندار تایباد: ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به گمرک هرات اعزام شد | آتش مهار شده است اینفوگرافی | نگاهی به آخرین وضعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان سومین سالگرد سقوط کابل | کاخ رؤیا‌هایی که فروریخت نگاه عباس عراقچی به افغانستان و طالبان چگونه است؟ وزارت کار:  اشتغال اتباع خارجی قانونی مانعی ندارد جزئیاتی از طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه از زبان یک نماینده مجلس تلاش برای حل مشکل زائران افغانستانی اربعین | رئیس ستاد مرکزی اربعین دستور رفع محدودیت سفر تا هجدهم ماهِ صفر را صادر کرد اینفوگرافی | گاه‌شمار سقوط افغانستان
سرخط خبرها

۴۰۰ روز است که دختران افغانستان مدرسه نرفته‌اند

  • کد خبر: ۱۳۱۲۶۵
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
۴۰۰ روز است که دختران افغانستان مدرسه نرفته‌اند
رینا امیری بر بازگشایی مکاتب دخترانه تأکید کرده و گفته است طالبان هرگز نمی‌توانند نیمی از جمعیت افغانستان از فرصت‌های تحصیلی و کاری محروم کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا برای زنان و حقوق بشر در افغانستان در واکنش به چهارصدمین روز بسته‌ماندن مدارس دختران بالاتر از صنف ششم در توییتی نوشت که طالبان هرگز قادر به حذف نیمی از پیکر جامعه نیستند.

امیری امروز (سه‌شنبه، ۳ آبان) در رشته توئیت‌هایی بر بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان تاکید کرد و افزود: طالبان هرگز نمی‌توانند نیمی از جمعیت را از فرصت‌های تحصیلی و کاری محروم کنند.

رینا امیری با ابراز نگرانی از ادامه این وضعیت در افغانستان خاطرنشان کرد: در چهارصد روز گذشته طالبان نه تنها دختران را از رفتن به مکتب‌ها منع کرده بل‌که به طور فزاینده‌ای آموزش در دانشگاه‌ها را تهی و مختل کرده‌اند.

امیری با اشاره به اخراج شماری دانشجویان دختر که از قوم هزاره بودند از دانشگاه کابل تأکید کرد گزارش‌های موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد زنان هزاره از خوابگاه این دانشگاه به گونه‌ اجباری اخراج شده‌اند.

نماینده ویژه‌ آمریکا گفته است که آموزش همه‌ افغانستانی‌ها، از جمله زنان و دختران، کلید رهایی افغانستان از فقر و بازگرداندن امید در این کشور است.

این در حالی است که طالبان پس از دست یافتن به قدرت، دختران بالاتر از صنف ششم را از مدارس محروم کرده‌اند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->