حمله موشکی دوباره رژیم صهیونیستی به استان حمص سوریه (یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳) اردن: اجازه نمی‌دهیم اسرائیل از حریم هوایی ما علیه ایران استفاده کند فرمانده کل ارتش: صهیونیست‌ها تاوان سنگینی خواهند داد اعضای کمیته ویژه ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ با پزشکیان دیدار کردند ادعای رژیم صهیونیستی: ایرانی‌ها نتوانستند آسیبی به نیروی هوایی ما بزنند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) گردان‌های القسام مسئولیت عملیات «بئر السبع» را بر عهده گرفت (یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: به هیچ‌وجه دنبال جنگ و درگیری نیستیم رهبر انصارالله: آمریکا در کشتار‌ها و فجایع علیه ملت فلسطین دست دارد سفیر استرالیا به وزارت خارجه کشورمان احضار شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) حمله جنگنده‌های صهیونیستی به خودرو‌های حامل ملزومات پزشکی در سوریه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) در عملیات استشهادی بئرالسبع یک سرباز کشته و ۱۰ صهیونیست زخمی شدند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس باقری کنی: شرایطی که فلسطینی‌ها با طوفان‌الاقصی شکل دادند فراتر از فلسطین امتداد پیدا کرد سخنگوی وزارت خارجه: سیاست ناامن‌سازی منطقه توسط رژیم صهیونیستی تهدید جدی علیه صلح و ثبات است سیدحسن نصرالله، نماد مقاومت شیعه جزئیاتی جدید از ماجرای انفجار پیجر‌های حزب‌الله در لبنان مقاومت عراق از حملات پهپادی به اراضی اشغالی خبر داد رهبری به فرمانده نیروی هوافضای سپاه به دلیل عملیات درخشان «وعده صادق»، «نشان فتح» دادند رئیس پیشین سازمان سیا: در صورت حمله اسرائیل، ایران پاسخ خواهد داد دبیرکل سازمان ملل: زمان خاموش‌کردن آتش اسلحه‌هاست منابعی در نیروهای مسلح از آماده شدن طرح پاسخ سخت به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها خبرداد توضیحات پلیس راهور در خصوص افزایش هزینه ثبت‌نام گواهینامه موتورسیکلت  سردار نقدی: روز ۱۳ آبان میدان ابراز وجود ماست | نتانیاهو برای منافع آمریکا می‌جنگد
سرخط خبرها

کاظمی قمی: کمیته امنیتی و تبادل اطلاعات با افغانستان باید ایجاد شود

  • کد خبر: ۱۳۵۷۳۴
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کاظمی قمی: کمیته امنیتی و تبادل اطلاعات با افغانستان باید ایجاد شود
نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان می‌گوید که برای جلوگیری از تهدیدات تروریستی باید یک کمیته امنیتی و تبادل اطلاعات با مقامات افغانستان ایجاد شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان گفت تهران بر این باور است که برای جلوگیری از تهدید تروریستی باید یک کمیته امنیتی و تبادل اطلاعات با مقامات افغانستان ایجاد شود.

وی پس از نشست «فرمت مسکو» اظهارداشت کشورها و همسایگان افغانستان در چارچوب یک کمیته هماهنگ‌کننده یا کمیته امنیتی به افغانستان کمک کنند.

کاظمی قمی افزود می‌توان از طریق آموزش نیروها، تبادل اطلاعات و تامین تجهیزات به افغانستان کمک کرد. به عبارت دیگر کشورهای همسایه در این زمینه با کابل همکاری کنند.

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت مسئولیت حفظ امنیت مردم و مرزهای افغانستان با کشورهای همسایه بر عهده رهبری افغانستان است.

به گفته وی، مسائل امنیتی در پرتو تهدیدات تروریستی یک موضوع جدی است، زیرا تروریسم مرز نمی‌شناسد، در حالی که فقدان امنیت و بی‌ثباتی در افغانستان کشورهای همسایه و کل منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در عین حال تاکید کرد، وضعیت و ثبات افغانستان نیز ارتباط مستقیمی با ایجاد یک دولت فراگیر و مردمی در این کشور دارد.

کاظمی قمی همچنین با اشاره به فرمت مسکو گفت جستجوی راه‌هایی برای کمک به افغانستان در چارچوب این ابتکار منطقه‌ای به معنای دخالت در امور داخلی یک کشور نیست. من فکر می‌کنم که «فرمت مسکو» می‌تواند به بهبود وضعیت افغانستان کمک کند.

پیش از این، چهارمین نشست «فرمت مسکو» درباره افغانستان در سطح نمایندگان ویژه در ۱۶ نوامبر در مسکو با حضور ۱۱ کشور برگزار شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->