پرواز اولین تاکسی برقی تویوتا در آسمان ژاپن + فیلم (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پرتاب موفق دو ماهواره ایرانی (۱۵ آبان ۱۴۰۳) + فیلم با هدف خدمت‌رسانی در حوزه کتاب‌داری، یک محصول دانش‌بنیان در کتابخانه‌های مهم کشور استفاده می‌شود جواب پازل امروز میجر (سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳) بالاترین سرعت پهنای باند اینترنت موبایل متعلق به کدام کشورهاست؟ قابلیت‌های جدیدی که در iOS ۱۸.۲ ارائه می‌شود محمد جعفرپور به عنوان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران معرفی شد چرا برخی از ویدئوهای اینستاگرام تار و بی‌کیفیت هستند؟ جواب پازل امروز میجر (دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳) چطور با هوش مصنوعی ترانه و موزیک فارسی بسازیم؟ + آموزش و لینک سایت واردات قانونی، قیمت‌های آیفون ۱۶ را منصفانه می‌کند جواب پازل امروز میجر (یکشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۳) ماهواره‌های «هدهد» و «کوثر» پس از چهارسال تلاش، به فضا پرتاب می‌شوند بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پارک علم و فناوری استان | آغاز ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد + فیلم آغاز فرایند ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور + فیلم پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳) رونمایی از قابلیت جدید جست‌وجوی ChatGPT | معرفی رقیب قدرتمند برای موتور جستوی گوگل ویدئویی جدید از «اطلس»، ربات انسان‌نمای جدید بوستون داینامیکس نگرانی پنتاگون از ماهواره‌های جاسوسی جدید ایلان ماسک و رابطه‌اش با پوتین
سرخط خبرها

نسل بعدی کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس کی عرضه می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۳۶۴۱۱
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
نسل بعدی کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس کی عرضه می‌شود؟
طبق اسناد جدید منتشر شده، انتظار نمی‌رود که مایکروسافت و سونی تا سال ۲۰۲۸ میلادی نسل بعدی ایکس باکس و پلی استیشن را عرضه کنند.

به گزار شهرآرانیوز - هر دو شرکت در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، به عنوان بخشی از تحقیقات جاری سازمان رقابت و بازار در بریتانیا درباره خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، درباره زمان‌بندی احتمالی عرضه کنسول‌های جدید صحبت کردند.

CMA نسبت به تأثیری که قرارداد ۶۸.۷ میلیارد دلاری می‌تواند بر توانایی پلی استیشن برای رقابت داشته باشد، ابراز نگرانی کرده است، زیرا این ادغام باعث می‌شود مایکروسافت مالکیت سری Call of Duty را به دست آورد.

به گفته رگولاتور، «این تاثیر احتمالاً در زمان عرضه نسل بعدی کنسول‌ها احساس می‌شود، جایی که گیمر‌ها تصمیمات جدیدی در مورد خرید کنسول می‌گیرند.»

سونی و مایکروسافت هر دو کنسول‌های نسل فعلی خود، PS۵ و Xbox Series X/S را در نوامبر سال ۲۰۲۰ عرضه کردند.

مایکروسافت در پاسخ به نگرانی‌های CMA گفت که نسل بعدی کنسول‌ها سال‌ها فاصله دارد و ادعا کرد که تأثیر قرارداد اکتیویژن، کاملا گمانه‌زنی است. در این بیانیه آمده است:

طرفین [مایکروسافت و اکتیویژن]انکار نمی‌کنند که برخی از گیمر‌ها احتمالاً مالکیت کنسول خود را در آغاز نسل جدید ارزیابی می‌کنند. اما این تصمیم تقریباً هر هشت سال یکبار اتفاق می‌افتد. در واقع انتظار نمی‌رود کنسول‌های نسل جدید تا پیش از پاییز ۲۰۲۸ عرضه شوند.

بر اساس استدلال سونی، یک تهدید بسیار واقعی وجود دارد که مایکروسافت Call of Duty را به انحصار ایکس باکس در بیاورد، در حالی که رقیبش ادعا می‌کند انگیزه تجاری کمی برای انجام این کار دارد.

بیانیه مایکروسافت همچنین تایید می‌کند که پیشنهاد قراردادی به سونی ارائه کرده است که Call of Duty را حداقل تا پایان سال ۲۰۲۷ روی پلی‌استیشن حفظ می‌کند (در حالی که فیل اسپنسر ادعا کرده بود پیشنهاد قرارداد ۱۰ ساله را دادند).

به طور فرضی، حتی اگر قصد حذف Call of Duty از پلتفرم‌های پلی استیشن را پس از سال ۲۰۲۷ داشته باشد، مایکروسافت استدلال می‌کند که «سونی زمان کافی برای تطبیق استراتژی تجاری خود دارد».

سونی در بیانیه‌ای که تا حدی ویرایش شده، به پیشنهاد مایکروسافت برای در دسترس نگه داشتن بازی Call of Duty تا سال ۲۰۲۷ روی پلی استیشن اشاره می‌کند و این که چگونه می‌تواند بر بخت و اقبال کنسول بعدی‌اش تأثیر بگذارد.

مایکروسافت پیشنهاد داده که بازی‌های اکتیویژن را فقط تا سال ۲۰۲۷ روی پلی استیشن در دسترس قرار دهد… زمانی که SIE نسل بعدی کنسول پلی استیشن خود را عرضه کند، دسترسی به Call of Duty و دیگر عناوین اکتیویژن را از دست داده و آن را در برابر تغییر مصرف‌کننده و متعاقباً کاهش رقابت‌پذیری بسیار آسیب‌پذیر می‌کند.

حتی با فرض اینکه SIE توانایی و منابعی برای توسعه یک فرنچایز موفق مشابه Call of Duty داشته باشد، سال‌های سال و میلیارد‌ها دلار صرف می‌شود تا چالشی برای کال آو دیوتی ایجاد شود و نمونه بتلفیلد از EA نشان می‌دهد که چنین تلاش‌هایی به احتمال زیاد ناموفق خواهد بود.

سونی در جای دیگری در بیانیه خود مدعی شد اگر مایکروسافت کنترل محتویات «غیر قابل تعویض» اکتیویژن را به دست آورد، می‌تواند به افزایش قیمت سخت افزار، نرم افزار و اشتراک ایکس باکس منجر شود.

سونی همچنین ادعا کرد که «استراتژی واقعی» مایکروسافت در معامله اکتیویژن بلیزارد این است که پلی استیشن مانند نینتندو شود و در فضای شوتر با رده‌بندی سنی بالای ۱۸ سال رقابت نکند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->