پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر مهرگان چشم‌انتظار تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدها + فیلم آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد
سرخط خبرها
«ملاصدرا» در آستانه بهسازی

گزارشی از نارضایتی مردم از ترافیک بولوار ملاصدرا

  • کد خبر: ۱۳۹۱۰
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
گزارشی از نارضایتی مردم از ترافیک بولوار ملاصدرا
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۱: این پروژه جزو اولویت‌های عمرانی منطقه یک است و موافقت‌های عمرانی برای ادامه آن در کل خیابان ملاصدرا و تا خیابان کوهسنگی اخذ شده است و در سال آینده اجرایی خواهد شد.
لیلی رحمانی - صدای بوق بوق ماشین‌ها فضا را پر کرده است و در این بین این صدای بوق اتوبوس است که بیشتر از همه شنیده می‌شود، چند نفر از کارگر‌ها می‌دوند تا موانع را جابه جا کنند. راننده اتوبوس درِ برقی را می‌زند و در لحظه‌ای که پشت ترافیک خودرو‌ها متوقف شده است، صدایش را بلندتر می‌کند تا گله اش را به گوش مهندس پروژه برساند. می‌گوید: «تا کی قرار است وضعیت این بولوار این طور باشد، آخر چرا شما به فکر ما راننده‌ها نیستید؟!»

قضیه از این قرار است که یک پروژه عمرانی دیگر عرض یکی از خیابان‌های پرتردد شهر را باریک کرده و صدای اهالی و و عابران را درآورده است. «ملاصدرا» از آن دست خیابان‌هایی است که به طور معمول در ساعات پیک رفت و آمد ترافیک سنگینی دارد و حالا هم این خیابان تقریبا یک سوم قبل شده است و خودرو‌ها ناگزیرند در نوار باریکی که برای ترددشان باقی مانده است، یک به یک وارد شوند و طول مسیر را به سمت تقاطع احمدآباد طی کنند. در این میان خانم سالمندی در حال عبور از عرض خیابان است و لابه لای خودرو‌ها و ایرانیت‌هایی که برای جداسازی مسیر و جلوگیری از خطرات احتمالی استفاده شده، گیر افتاده و نگران ۲ بیل مکانیکی است که در حال کلنجار رفتن برای کندن زمین هستند. می‌گوید: با اینکه قسمت عمده‌ای از خیابان را با این ایرانیت‌ها جدا کرده اند، اما باز هم حضور و فعالیت ۳ دستگاه ماشین سنگین حس بدی به آدم می‌دهد، به ویژه اینکه بیل‌های آهنی بزرگ مدام از بالای سر ماشین‌ها و عابران در حال حرکت هستند و این نگرانی وجود دارد که خدای ناکرده اتفاقی بیفتد.
شهروند دیگری هم در این باره می‌گوید: عمران و آبادانی خوب است. دست مسئولان درد نکند، اما باید درباره شروع و پایان این پروژه‌ها کمی بیشتر فکر کنند و مدیریت لازم را داشته باشند. در این روز‌های شلوغ علت کنده کاری خیابان مهمی را که حدفاصل بولوار بعثت و احمدآباد است نمی‌فهمم و فقط امیدوارم هرچه زودتر به نتیجه برسد و وضع به حالت سابق بازگردد.

باید صبوری کنیم
سرعت در به پایان رساندن پروژه خواسته تمام کسانی است که مسیرشان به نحوی از این خیابان می‌گذرد. یکی از کاسبان محل که این پروژه درست روبه روی مغازه اش در حال اجراست، دراین باره می‌گوید: هر پروژه عمرانی تا به سرانجام برسد مشکلات خودش را دارد، اما باید کمی صبوری کنیم تا ببینیم نتیجه چه می‌شود و چاره‌ای نیست جز اینکه بار ترافیکی، گردوخاک و سروصدا را به جان بخریم، اما زمانی که می‌بینیم چنین پروژه‌هایی انجام می‌شود، خوش حال می‌شویم عوارضی که به شهرداری می‌دهیم در جای مناسبی هزینه می‌شود.
«کسی با اصل بهسازی مشکلی ندارد. مسئله در نحوه اجرای پروژه است که چگونه و با چه زمان بندی‌ای انجام شود.» این گفته یکی دیگر از عابران است که منزلش در همان حوالی قرار دارد. او از سروصدای ایجاد شده گله می‌کند و می‌گوید: همسرم سکته کرده و دکتر گفته است باید به دور از هیاهو و اضطراب باشد. این در حالی است که از لحظه شروع پروژه، صدای ماشین آلات سنگین و فرز و حتی سروصدای خود کارگران آرامش برایمان نگذاشته است و مسئله را با سامانه «۱۳۷» در میان گذاشته ایم.

سواره رو یا پیاده رو تعریض می‌شود
در همین رابطه، معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۱ نیز توضیحاتی ارائه می‌دهد. احسان شریعتی با بیان اینکه «پروژه خیابان ملاصدرا جزو اولویت‌های فعالیت‌های عمرانی شهرداری منطقه در سال ۹۸ و ۹۹ است»، می‌گوید: بر این اساس از خیابان ملاصدرای ۴ تا تقاطع خیابان بعثت بهسازی شده است و با جایگزینی لوله‌های پانصدمیلی متری فلزی به جای کانال‌های بتنی روباز که قدمتشان به حدود ۴۰ سال می‌رسد، به عرض سواره رو یا پیاده رو اضافه خواهد شد.
او با تأکید بر اینکه «انجام این پروژه در نهایت یک هفته زمان می‌برد»، اظهار می‌کند: در شروع پروژه همان روز اول متوجه شدیم امکان استفاده از بیل مکانیکی به دلیل سفت و سختی کانال‌های بتنی وجود ندارد و با وجود اینکه استفاده از ماشین آلات «پیکور» هزینه زیادی به پیمانکار تحمیل می‌کند، ناگزیر به استفاده از این وسیله برای حفاری شدیم و به این ترتیب پیکور جایگزین بیل‌های مکانیکی در محل شد و حفاری‌ها امروز به اتمام می‌رسد.
به گفته معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه یک، مسائل زیست محیطی و بهداشتی از اولویت‌های انجام این پروژه بوده است، زیرا با بسته شدن کانال این موارد بیشتر و بهتر رعایت خواهد شد و از طرفی بر زیبایی خیابان نیز افزوده می‌شود و در این میان مسئله تعریض هم اقدام مهمی است که با پایان پروژه، ۶۰ سانتی متر به عرض خیابان افزوده خواهد شد که به فراخور نیاز پیاده رو یا سواره رو تعریض خواهد شد و نتیجه آن تسهیل در تردد و ایجاد فضای پارک بیشتر برای خودروهاست.
شریعتی ادامه می‌دهد: همچنین این خیابان به دلیل کم بودن عرض و عمق کانال در زمان بارندگی دچار آب گرفتکی می‌شد که بعد از جای گذاری لوله‌های فلزی قطور دیگر شاهد آب گرفتگی در این خیابان نخواهیم بود و در صورت بارندگی، آب سریع‌تر منتقل می‌شود.
بر اساس اظهارات این مسئول شهرداری، این پروژه جزو اولویت‌های عمرانی منطقه یک است و موافقت‌های عمرانی برای ادامه آن در کل خیابان ملاصدرا و تا خیابان کوهسنگی اخذ شده است و در سال آینده اجرایی خواهد شد.

اتمام پروژه ظرف یک هفته
پس از شنیدن نگرانی‌های مردم به سراغ چاوِشی، یکی از مسئولان این پروژه می‌رویم. او با تأیید دغدغه‌های اهالی و رانندگان عبوری از این محدوده می‌گوید: به همین دلیل این عملیات عمرانی با نهایت سرعت و به صورت شبانه روزی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم در مدت یک هفته به نتیجه برسد. مهندس ناظر پروژه بولوار ملاصدرا اطلاعاتی درباره پروژه در حال اجرا نیز می‌دهد و می‌گوید: در حال جمع آوری آب‌های سطحی هستم و پس از آن، لوله‌های فلزی جایگزین کانال‌های بتنی روباز می‌شود و با این کار به عرض خیابان نیز افزوده خواهد شد.
این مهندس ناظر در عین حال اضافه می‌کند: این کانال‌های بتنی در زمان احداث و پی ریزی خیابان احمدآباد اجرا شده و مغایر با برخی اصول شهرسازی روز است و در شرایط فعلی که قرار است تعویض صورت گیرد، احتمال دارد هر لحظه با اتفاقی جدید مواجه شویم که نیاز به پیگیری و برطرف کردن داشته باشد و همین مسئله زمان بیشتری می‌طلبد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->