تونل تاریخی ده دی آماده بازدید خواهد شد گذری بر تاریخ و پیشینه روستایی بسیار قدیمی در شرق مشهد | ردپای قزاق‌ها در «پاوا» ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم انجام حدود ۱۶۰ میلیون سفر با اتوبوس، در شش‌ماهه ابتدایی امسال در مشهد برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳) پاسخی برای ممنوعیت چادر زدن در سطح شهر مشهد | شهرداری در بوستان غدیر میزبان زائران است ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری فقر در اعتبارات حوزه آبخیزداری شهرستان مشهد رفع چالش‌های اجرایی در حریم مسیل‌های شهر مشهد علت آلودگی هوای امروز (۹ مهر ۱۴۰۳) مشهد چیست؟ هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۹ مهر ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: خدمات شهرداری ویترین خدمات نظام جمهوری اسلامی است + فیلم مدیر عامل موسسه فرهنگی شهرآرا: «مشهد چهره» بزرگترین سند روایت مشهد الرضا(ع) است + فیلم اجتماع بزرگ «حزب الله زنده است» در مشهد برگزار شد + فیلم ویدئو | اجتماع بزرگ مردمی «حزب الله زنده است» در مشهدمقدس (۸ مهر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | درخواست شهروند مشهدی برای احداث جمعه بازار + پاسخ منشأ آلودگی هوای امروز مشهد فعالیت ۲ کانون خارجی گردوغبار است (۸ مهر ۱۴۰۳) برگزاری سومین جلسه هیئت دوام ثامن مشهد با محوریت اخلاق و مهدویت و گرامیداشت یاد شهید سید حسن نصرالله
سرخط خبرها

روابط عمومی هوشمند؛ از حرف تا عمل

  • کد خبر: ۱۳۹۴۰۹
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
روابط عمومی هوشمند؛ از حرف تا عمل
یکی از مهمترین رسالت‌های روابط عمومی، ایجاد ارتباط، تعامل و هم‌آفرینی فکری و اطلاعاتی در حوزه‌های ماموریتی است.

روابط‌عمومی‌ها در نظام‌های مدیریتی به عنوان عناصر قوی در ارزیابی، تبیین و پیشبرد اهداف سازمان‌ها شناخته می‌شوند.

یکی از مهمترین رسالت‌های روابط عمومی، ایجاد ارتباط، تعامل و هم‌آفرینی فکری و اطلاعاتی در حوزه‌های ماموریتی است.

با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطاتی، شاهد نقش‌آفرینی مضاعف و تعمیق ارتباط روابط‌عمومی‌ها با عامه مردم هستیم؛ بر این اساس، هر نهاد و سازمان، از طریق روابط عمومی خود، طبق وظایف و رسالت‌های تعریف شده، به دنبال ارتباطی مؤثر و هدفمند با مخاطبان و گروه‌هایی دخیل در آن هستند.

روابط عمومی، یکی از پویاترین زیرمجموعه‌های اداری و سازمانی محسوب می‌شود که باید پیوسته درحال بروزرسانی و تطبیق خود با شرایط روز باشد؛ برهمین اساس بود که از حدود یکسال قبل سعی کردیم در مسیر تحقق و اجرایی کردن «روابط عمومی هوشمند» گام برداریم.

روابط عمومی هوشمند را یک هدف و مسیری که دارای نقطه پایان است، نمی‌بینم؛ روابط عمومی هوشمند، فرآیند و مسیری بی‌انتهاست که هرچه در این عرصه بیشتر جلو می‌رویم، بیشتر نسبت به آن احساس نیاز می‌کنیم.

روابط عمومی باید نسبت به تحلیل فرآیند‌های ارتباطی و ماموریتی درون و برون‌سازمانی خود، اشراف کامل داشته باشد و یکی از بهترین فرصت‌ها و زیرساخت‌ها برای گام برداشتن در این مسیر، تکیه به ظرفیت «روابط عمومی هوشمند» است.

استفاده صرف از تکنولوژی‌های روز، به معنای هوشمند شدن نیست؛ زمانی می‌توان مدعی اجرایی نمودن و پیاده‌سازی روابط عمومی هوشمند شد که روابط عمومی ما، روابط عمومی تعاملی، مشارکت‌محور، تحلیل‌گر، خلاق در حیطه کاری خود، انتقادپذیر، پاسخگو و ... باشد.

براساس همین رویکرد‌ها و نگاه‌ها و با شناسایی مسائل روز و نیاز‌های واقعی بدنه اجتماعی شهری، طی حدود ۱۵ ماه اخیر، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های اجرایی مختلفی را در برنامه کاری خود قرار دادیم.

روابط عمومی باید نهایت پتانسیل و ظرفیت خود را برای انتشار خبر امیدبخش بکار ببندد؛ برهمین اساس سعی کردیم اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری مشهد مقدس، اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری را با تکیه بر ظرفیت‌های موجود خود در سطح جامعه بسط و نشر دهیم؛ «خبر خوب»، «شورا توئیت»، «به استناد آمار» و «نیمه پُر لیوان» از جمله اقدامات نوآورانه و خلاقانه‌ای بود که به همت همکاران در روابط عمومی هوشمند شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این راستا تدارک دیده شد و اجرایی کردیم تا ضمن تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی، تقویت امید را در سطج جامعه داشته باشیم.

شورا‌های اسلامی شهر، به عنوان مدنی‌ترین نهاد رسمی در شهر‌ها شناخته می‌شوند و از جمله الزامات برای این نهاد مردمی، تقویت و تعمیق ارتباط با بدنه اجتماعی است که اعضای شورای شهر، منتخب آن‌ها هستند؛ شهروندان نیازمند ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با نمایندگان خود بوده و این مهم را از طرق مختلف پیگیری کرده‌ایم.

جلسات مختلف مردمی را تدارک دیده‌ایم که به صورت هفتگی در مساجد محوری محلات شهر مشهد با عنوان «پای حرف مردم» برگزار می‌شود.

با توجه به لزوم تکریم ارباب رجوع در نهادی برخاسته از مردم، یعنی شورای اسلامی شهر و تلاش در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات از سوی دفاتر اعضاء، کمیته‌های نظارتی و ...، برای نخستین بار نسبت به راه‌اندازی طرح «افکارسنجی» از مراجعان اقدام کردیم که آمار‌های به دست آمده، به منظور کیفیت‌بخشی و بهبود سطح پاسخگویی، تجزیه و تحلیل می‌شوند.

شهر به عنوان موجودی زنده شناخته می‌شود که هرروز با مسائل و مشکلات و اتفاقات مختلفی روبروست و از سوی دیگر، عموم مردم بیشترین ارتباط کاری و اصطکاک را با شهرداری، به عنوان نهادی خدمات‌رسان که بیش از ۳۰۰ خدمت مختلف را ارائه می‌کند، دارند؛ پس طبیعی است که در این بین، شهروندانی نیز نسبت به برخی اقدامات و عملکرد مدیریت شهری گلایه‌هایی داشته باشند و به شکل مسالمت‌آمیزی مراتب اعتراض خود را با تجمع و ... ابراز نمایند.

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در دوره ششم، پیوسته سعی داشته شورای شهر باشد و نه شورای شهرداری؛ حامی منافع مردم و شهر باشد و مجدانه پای احقاق حق آن‌ها بایستد. برهمین اساس، هر زمان که شاهد تجمع اعتراضی و گلایه شهروندان، از اقشار مختلف بودیم، زمینه حضور اعضای شورای شهر را در سریعترین زمان ممکن، در میان معترضان فراهم کردیم تا مستقیم پای حرف و درد دل آن‌ها بنشینند و در همان دیدار، پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

به منظور تعمیق ارتباط اعضای شورای شهر با بدنه اجتماعی، این ارتباط را در سطح نخبگانی و کارشناسی نیز با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی دنبال کردیم؛ نشست‌هایی که با حضور اقشار مختلف شهروندان برگزار شده است.

بسیار خرسندیم که براساس همین رویکرد، برای اولین بار صحن علنی ویژه خبرنگاران و همچنین دانش‌آموزان را با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به عنوان میهمان، برگزار کردیم؛ رویدادی که صرفا برونداد رسانه‌ای نداشت و در حد شعار و حرکتی نمایشی محدود نشد و خروجی و دستاورد‌های آن کاملا ملموس است.

از جمله آن‌ها می‌توان به رایگان شدن خدمات حمل‌ونقل عمومی ویژه خبرنگاران اشاره کرد و البته پیگیر مصوبات صحن دانش‌آموزی نیز هستیم. پیوند و ارتباط بین اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه، از طریق روابط عمومی موضوع بسیار مهمی است و لذا در کنار هماهنگی‌های روزمره برای مصاحبه خبرنگاران با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، تاکنون نشست‌های خبری مختلفی نیز برگزار کرده‌ایم؛ ضمن اینکه امکان پاسخگویی برخط به سوالات و مطالبات خبرنگاران و شهروندان نیز فراهم شده است.

همه این اقدامات را در دستورکار قرار دادیم تا بتوانیم بیش از پیش در راستای تحقق اهداف و سیاست‌هایی که در ابتدای گفتگو به آن اشاره شد، گام برداریم؛ رویه و رویکردی که همچنان با تحولات و روش‌های جدید و نوین، ادامه‌دار خواهد بود تا بتوانیم در مقام عمل، «روابط عمومی هوشمند شورای اسلامی شهر مشهد مقدس» باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->