خداداد عزیزی: امیدوارم تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از جام جهانی فراموش نشود تاکید وزیر پیشنهادی کشور برساماندهی اتباع و انسداد مرز‌ها + فیلم حرکت اولین کاروان زائران افغانستانی اربعین از کابل + فیلم هَتاک حرّاف گُستاخ | از عبدالحمید خراسانی چه می‌دانیم؟ آمادگی مرز دوغارون برای پذیرای از زائران افغانستانی + فیلم ثبت‌نام ۲۸ هزار مهاجر افغانستانی برای دریافت روادید برای سفر به عراق از کنسرسیوم ریلی افغانستان چه می‌دانیم؟ احمد مدقق: دستاورد‌های زبانی، مهم‌ترین آورده نویسندگان افغانستانی است تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران فرماندار تایباد: تاکنون از سمت افغانستان ورودی زائر اربعین نداشته‌ایم فرماندار تایباد: ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به گمرک هرات اعزام شد | آتش مهار شده است اینفوگرافی | نگاهی به آخرین وضعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان سومین سالگرد سقوط کابل | کاخ رؤیا‌هایی که فروریخت نگاه عباس عراقچی به افغانستان و طالبان چگونه است؟ وزارت کار:  اشتغال اتباع خارجی قانونی مانعی ندارد جزئیاتی از طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه از زبان یک نماینده مجلس تلاش برای حل مشکل زائران افغانستانی اربعین | رئیس ستاد مرکزی اربعین دستور رفع محدودیت سفر تا هجدهم ماهِ صفر را صادر کرد اینفوگرافی | گاه‌شمار سقوط افغانستان مجید مرتضایی: حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است ناهید کیانی، گردآفرید زمانه
سرخط خبرها

سازمان ملل: سرشماری مهاجرین افغانستانی نمایانگر حسن نیت ایران است

  • کد خبر: ۱۴۷۳۴۹
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
سازمان ملل: سرشماری مهاجرین افغانستانی نمایانگر حسن نیت ایران است
رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اظهار داشت که سرشماری و شناسایی اتباع و مهاجرین افغانستانی جدید الورود در ایران حسن نیت این کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «مایکل والش» رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و «اینا گلد کوا» سفیر نیوزیلند با «صادق رضادوست» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران درباره مسائل مربوط به مهاجرین دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: حضور نزدیک به ۶ میلیون مهاجر در ایران حسن نیت جمهوری اسلامی به مهاجرین و پناهندگان را نشان می‌دهد.

رضادوست نیز در خصوص جمعیت مهاجرین افغانستانی ساکن در ایران و همچنین پس از تحولات سال ۱۴۰۰ در افغانستان و روی کار آمدن دولت موقت طالبان گفت حضور مهاجرین به ویژه افراد جدیدالورود سبب بروز مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف در ایران گردید، اما با این حال پذیرای آن‌ها هستیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در ادامه خواستار حمایت‌های بیشتر در زمینه پذیرش مهاجرین افغانستانی در نیوزلند شد.

وی افزود: مردم افغانستان با توجه به همه مشکلاتی که دارند به تحصیل فرزندان خود اهمیت زیادی می‌دهند و این یکی از دلایل مهاجرت افغانستانی‌ها به جمهوری اسلامی ایران است، به طوری که در حال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز و تعداد ۶۰ هزار دانشجوی افغانستانی در مدارس و دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند.

مایکل والش نیز ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پذیرش پناهندگان در طی بیش از ۴۰ سال و ارائه خدمات گوناگون به آن‌ها افزود: بعد از سقوط دولت پیشین افغانستان و روی کار آمدن دولت موقت طالبان، مهاجرین بسیاری از افغانستان به سایر نقاط جهان مهاجرت کردند و تعدادی نیز به کشور نیوزلند از طریق ایران وارد شدند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از پناهندگان زبانزد دیگر کشور‌ها است و باید از انتقال تجربیات آن در حمایت از پناهندگان استفاده شود.

اینا گلد کوا رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در این نشست با توجه به تحولات اخیر افغانستان و اعمال محدودیت‌های آموزشی برای زنان و دختران، ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین در خصوص سرشماری و شناسایی اتباع و مهاجرین جدید الورود به ایران که جمعیت حدود ۶ میلیون نفر را به همراه دارد را نمایانگر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین و پناهندگان دانست.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->