آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر مشهد با همه ظرفیت آماده میزبانی از زائران دهه پایانی صفر (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) همایش باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهدمقدس برگزار می‌شود (۴ شهریور ۱۴۰۳) بررسی اهمیت مسجد گوهرشاد به عنوان یک بنای فاخر حسامی: فعالیت حدود ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا(ع) در سه روز پایانی صفر| تجهیز و آماده‌سازی حدود ۵۰ مرکز اسکان در مشهد شهردار مشهد مقدس: ۱۰ روز آخر ماه صفر، فعالیت شهرداری به صورت شبانه روزی خواهد بود ۶۳ هزار نفر شب اسکان موقت در مشهد، برای دهه پایانی صفر فراهم شده است شهردار مشهد مقدس: میدان شهدا به حسینیه امام رضا (ع) تبدیل می‌‎شود اعمال قانون ۲۷۶۸ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۶ خودرو متخلف توقیف شدند (۳۱مرداد ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خین عرب و پیرامون حرم مطهر رضوی (۳۱مرداد ۱۴۰۳) خدمت‌رسانی رایگان مترو مشهد در سه روز پایانی ماه صفر | پیش‌بینی روزانه ۱۰۰ هزار لیتر سوخت، جهت تأمین سوخت اتوبوس‌ها شهرداری مشهد در نجف اشرف احترام و تکریم خادمان و زائران را به نمایش گذاشت استفاده از تجهیزات متناسب با شرایط نجف اشرف توسط پاکبانان شهرداری مشهدمقدس خدمت رسانی پاکبانان شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف کاملا مشهود است اجرای پروژه میان‌گذر جنوبی در شمال شرق مشهدمقدس ارتقای کیفیت و تخصصی‌تر شدن خدمات‌رسانی شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف طرح "ترنم زندگی" در مشهد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده ماجرای بیلبورد‌های شهری مشهد با عنوان «التیام زخم‌ها» چه بود؟ عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: تمهیدات شهرداری مشهد برای دهه پایانی صفر منظم‌تر از سال‎های گذشته است فعالیت ۲۱ «راهنمای زائر» ستاد اربعین شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف
سرخط خبرها

نشست امنیتی مشترک بین مسئولان ایرانی و عراقی در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۰۴۵۵
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
نشست امنیتی مشترک بین مسئولان ایرانی و عراقی در مشهد
معاون وزیر کشور انسجام روابط ایران و عراق را موضوعی ناراحت کننده برای دشمنان دانست و بر گسترش همکاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست دو روزه امنیتی مشترک بین مقامات امنیتی دو کشور ایران و عراق در صدر هیات بلند پایه عصر روز سه شنبه در مشهد آغاز به کار کرد. ریاست هیات ایرانی بر عهده سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران قرار دارد و مهدی علی هادی الفکیکی مشاور وزیر کشور عراق و رییس ستاد اربعین این کشور ریاست هیات بلند پایه کشور عراق را برعهده دارند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حاشیه این اجلاس گفت: دشمنان دو کشور ایران و عراق از اتحاد، برادری و انسجام دو کشور ناراحت هستند و به همین دلیل کوچکترین مشکلات بین دو کشور را با هجمه تبلیغاتی و رسانه ای، بزرگ نشان می‌دهند.

سید مجید میراحمدی افزود: روابط بین دو کشور برخلاف خواست دشمنان بسیار نزدیک، برادرانه و دوستانه است و روز به روز نیز این همکاری‌ها در حال توسعه یافتن است.

وی ادامه داد: همکاری‌های امنیتی بین دو کشور نزدیک و خوب است و میتوان ادعا کرد که تقریباً هیچ مشکل لاینحلی در موضوعات مطرح شده نخواهیم داشت.

معاون وزیر کشور بیان کرد: در این نشست مسائل مختلفی با حضور مقامات عالی رتبه وزارت کشور عراق و هیات همراه در خصوص پلیس، مرزبانی، حوزه‌های امنیتی، زائران، اقامت دانشجویان و بیمارانی که از کشور عراق به ایران سفر می‌کنند، مورد مرور و بررسی قرار گرفت و امیدواریم در نهایت فردا منجر به تنطیم سند شود.

وی اظهار کرد: برگزاری هر نشستی باید ما را چند گام به پیش ببرد و با افزایش همکاری‌ها در تلاش هستیم تا مشکلات کمتر از گذشته شود.

میراحمدی گفت: مسئله مهم دیگری که مورد بحث و بررسی قرار گرفت موضوع اربعین است که برای ملت و دولت هر دو کشور در ارای اهمیت است. تسهیل و راحتی زائران یکی از موضوعات این نشست است تا برخی مشکلات که در سال جاری با آن مواجه شدیم در مراسم اربعین سال آینده برطرف شود و به راهکار‌هایی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسوولان کشور ما مشکلات و پیروزی‌های کشور عراق را دنبال می‌کنند، زیرا کشور عراق را برادر و دوست خود می‌دادند، افزود: خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی با هم ممزوج شد و به دست پلید دشمنان هر دو ملت در سرزمین عراق برزمین ریخته شد.

مشاور وزیر کشور عراق و رییس ستاد اربعین این کشور نیز به خبرنگاران گفت: هر کشوری مشکلات خاص خود را دارد و در فضای همکاری بین دو کشور شاهد کاهش مشکلات نیز خواهیم بود و به همین دلیل برگزاری این نشست‌ها باید مستمر و مداوم باشد، زیرا برخی مشکلات به راحتی و در همین نشست‌ها، قابل حل شدن است.

"مهدی علی هادی الفکیکی" افزود: دو کشور ایران و عراق بیش از سه هزار کیلومتر مرز مشترک دارند و عشق و دوستی بین دو کشورپایدار است.

وی ادامه داد: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای آماده شد و به نتایج خوبی دست پیدا کردیم و امسال هم در این نشست دو روزه موضوعات مختلفی در خوزه مرزبانی، اقامت دانشجویان، زائران و بیماران و همچنین برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قرار است در این نشست امنیتی مشترک که به مدت دو روز و در پنج کمیسیون تخصصی در مشهد برگزار می‌شود، موارد مختلفی از جمله مرزبانی و تردد اتباع دو کشور بویژه در ایام اربعین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->