خودرو «وانت واندر» در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد + ویدئو یک محصول وارداتی جدید سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد + عکس متقاضیان دسته‌چک بخوانند توصیه رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد درباره خرید طلا به صورت آنلاین قیمت امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) اعلام نحوه فعالیت طلافروشی‌های مشهد در روز شنبه (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) بررسی ۵ چالش در یکصدوبیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد آرامش در بازار خودرو‌های خارجی (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت قیمت امروز خودرو‌های داخلی چقدر تغییر کرد؟ (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) + جدول تعطیلی شنبه چه تأثیری بر روابط بین‌المللی دارد؟ نقاط ضعف و قوت دومین نمایشگاه جامع لوازم تحریر ایرانی در مشهد | مشق علم با نوشت افزار ایرانی رصد بازار کالا‌های اساسی در ۲۹ شهریور۱۴۰۳ | رب گوجه‌فرنگی هم پس از لبنیات گران شد قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) | دلار ۵۹,۲۰۰ تومان سود طلای سرخ ایران در جیب دیگر کشور‌ها | صادرکنندگان رسمی زعفران، گرفتار موانع ارزی سود بانکی چقدر است؟ نرخ بلیت هواپیما برای مسیر رفت و برگشت مشهد - تهران امروز (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) چه تعداد از واحدهای مسکن ملی به سرانجام رسید؟ برای تهیه خیارشور، خیار را کیلویی چند بخریم؟ | قیمت عمده میوه و صیفی جات در مشهد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) تخلف میلیاردی شستا جیب بازنشستگان را خالی کرد معاون اول رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را تکذیب کرد استاندار خراسان رضوی: ساخت قطعات خودرو یکی از مزیت های استانی است شهردار مشهد: خودرو سازان در کیفیت و قیمت رقابت کنند آغاز به کار بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد با حضور ۳۰ شرکت‌+ فیلم رونمایی از «وویا فری» خودروی برقی دانگ فنگ در نمایشگاه خودروی مشهد+ ویدئو زیان انباشته سایپا و ایران‌خودرو ۲۲۴ هزار میلیارد تومان است بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد امروز افتتاح می‌شود (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حداقل حقوق کارگران باید بیش از ۱۶ میلیون تومان باشد

  • کد خبر: ۱۵۲۷۴۷
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
  • ۱
حداقل حقوق کارگران باید بیش از ۱۶ میلیون تومان باشد
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: حداقل حقوق کارگران باید بیش از ۱۶ میلیون تومان باشد. حقوق کارگران باید به گونه‌ای باشد که دستمزد بر اساس تورم و هزینه سبد معیشت کارگران شناور باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حسین رسولی در خصوص حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در شرایطی که دائما تورم افزایش پیدا می‌کند، جلسه شورای عالی کار تنها سالی یک‌بار تشکیل می‌شود. در حال حاضر برای سال آینده تصمیم‌گیری در خصوص حقوق کارگران بر مبنای تورم سال ۱۴۰۱ و قیمت‌های سال ۱۴۰۱ است؛ در حالی که سال ۱۴۰۲ جهشی در قیمت‌ها صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه حقوق کارگران به ریال، اما هزینه‌های زندگی آن‌ها به دلار است، افزود: در طول سال تورم روز به روز بیشتر می‌شود؛ بنابراین حقوق کارگران باید به گونه‌ای باشد که دستمزد بر اساس تورم و هزینه سبد معیشت کارگران شناور باشد. بر این اساس باید شورای عالی کار جلسه تشکیل دهد و حقوق دستمزد را معین کند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی تصریح کرد: در صورتی می‌توان این حداقل حقوق تعیین شده را قبول کرد که تورم ثابت باشد و قیمت‌ها جهش پیدا نکند. درخواست ما این است که بر اساس تورم و هزینه سبد معیشت کارگران حقوق و دستمزد شاغلان محاسبه شده و حقوق بازنشستگان نیز بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مشخص شود.

رسولی تصریح کرد: وقتی تورم افزایش پیدا می‌کند، برای همه افراد مشکلات یکسان است. بیمه شده‌ای که پول بیشتری برای بیمه در گذشته پرداخت کرده، امروز باید حقوق بیشتری هم دریافت کند.

وی درباره حداقل حقوقی که هزینه سبد معیشت کارگران را پوشش می‌دهد، بیان کرد: حداقل حقوق کارگران باید بالای ۱۶ میلیون تومان باشد. با توجه به سبد هزینه و تورم موجود، اگر یک کارگر در گذشته می‌توانست با حداقل حقوق ۱۰ روز زندگی کند، امروز تنها می‌تواند هشت روز زندگی کند. امروز کارگران به حاشیه شهر‌ها رانده شده و نمی‌توانند اجاره خانه شهر‌ها را پرداخت کنند. حداقل حقوق باید به گونه‌ای باشد که یک خانواده چهار نفره بتواند از پس هزینه‌های خود برآید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دروغ یعنی نابودی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
1
حضرات دنبال این هستند که یک مبلغ تعیین کنند که کارگر زنده بماند نه اینکه زندگی کند این هم نتیجه بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب مردم، البته با این اوضاعی که می‌بینیم باید گفت خودکشی مردم کجای دنیا انقلاب می کنند که شرایطشان بدتر شود
طرف میگه حداقل حقوق باید ۱۶ میلیون شود البته کاملا درسته اما یک محاسبه کنیم با چنین حقوقی بعد از گذشت یکسال چه بدست می آوریم خانه!؟ماشین!؟لپ تاپ خوب هم نمیشه گرفت بعد حضرات سر همین هم چانه می‌زنند
کشور که نیست بهشت مفسدین و دزدان و مافیا هاست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->