آتش‌سوزی در پارک ملی کرخه مهار شد + جزییات (۱۸ تیر ۱۴۰۳) حمله سارق سابقه دار به ماموران پلیس با چاقو جاده هراز مسدود شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) قتل راننده تهرانی با یک گلوله در سرش هفت آسیب خطرناک تاتو و خالکوبی که از آن بی خبر هستید کشف ۲۵۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری سه قاچاقچی در تهران بازداشت یک زن به دلیل سرقت پست‌های مخابراتی حریق انبار چوب و مبل در خیابان کلاهدوز مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) سرگذشت دردناک عروس دایی| پای دختران خیابانی در میان بود حکم حبس و شلاق برای جوان فریبکار روایت تلخ مردی که به آخر خط رسید| طلاق زوج جوان بخاطر باجناق‌ اتوکشیده! اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران تا پایان هفته (۱۸ تیر ۱۴۰۳) مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دربادام شهرستان قوچان + فیلم (۱۸ تیر ۱۴۰۳) ابتلای ۱۴۶ نفر در کشور به تب دنگی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) جیب‌بر‌های اتوبو‌س‌های مشهد به دام افتادند | اعتراف عروس و مادرشوهر به ۲۵ فقره سرقت (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات
سرخط خبرها

کمتر از ۲۰ درصد هتل‌های یک، ۲ و سه ستاره گواهینامه تطبیق ضوابط ندارند

  • کد خبر: ۱۵۳۹۲۹
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
کمتر از ۲۰ درصد هتل‌های یک، ۲ و سه ستاره گواهینامه تطبیق ضوابط ندارند
مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد مراکز اقامتی و هتل‌ها وارد فرایند استانداردسازی نشده اند که این‌ها هتل‌های یک، ۲ و سه ستاره هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، یحیی نقی زاده محجوب عصر امروز، ۱۶ اسفند، در نشست هم اندیشی روسای تشکل‌های هتلداری سراسر کشور در هتل بزرگ پارک حیات مشهد درباره استانداردسازی هتل‌ها عنوان کرد: در حال حاضر فرایند استانداردسازی هتل‌ها بر مبنای ضوابط از طریق یکسری شرکت فعال در این زمینه انجام می‌شود. هم اکنون حدود ۸۵ درصد هتل‌های چهار و پنج ستاره این دوره‌ها را گذارنده اند. ۵۰ درصد هتل‌های یک، ۲ و سه ستاره نیز گواهی استاندارد دریافت کرده اند و در حال حاضر با گواهینامه تطبیق ضوابط، خدمات ارائه می‌دهند. کمتر از ۵۰ درصد آن‌ها نیز در فرایند استانداردسازی قرار دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به اینکه بیش از ۳۴ شرکت بابت استانداردسازی فعالیت هتل ها، مجوز کار دارند و بیش از ۱۳۰ ارزیاب فنی نیز در اختیار داریم، غیر از حدود چهار استان بقیه استان‌ها ارزیاب کافی برای طی این مراحل را در اختیار دارند.

سال پیش خراسان رضوی، مازندران و اصفهان بیشترین تعداد شکایت‌های مربوط به تاسیسات گردشگری را ثبت کرده اند

نقی زاده محجوب درباره وضعیت رسیدگی به شکایات در تاسیسات گردشگری و هتل‌ها اظهار کرد: برای این منظور سامانه‌ای با عنوان ۰۹۶۲۹ چندین سال است که فعالیت می‌کند و به صورت برخط شکایات و نظرات مربوط به سفر و خدمات مربوط به آن را از طریق یک سامانه پشتیبان در وزارتخانه دنبال می‌کند. از طریق این سامانه تمام شکایت‌هایی که به دست ما می‌رسد، مستند و به استان مربوطه ارسال می‌شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به طور طبیعی استان‌هایی که مسافران بیشتری دارد، شکایات بیشتری هم دارد؛ به عنوان نمونه سال پیش استان‌های مازندران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین شکایات مربوط به تاسیسات گردشگری را ثبت کردند.

طی یک سال اخیر ۲۹۶۹ واحد اقامتی غیر مجاز در مشهد شناسایی شد

حسین امیر کلالی، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی واحد‌های غیرمجاز اقامتی در مشهد عنوان کرد: در این زمینه شهر مشهد میراثدار برخی ترک فعل هاست. در شهر‌هایی که طرح تفصیلی دارد، اگر واحدی تغییر کاربری می‌دهد، لازم است جلوی فعالیت آن توسط شهرداری آن شهر گرفته شود. طی سال‌های گذشته یک انباشتگی تخلفات در مشهد اتفاق افتاد و شهرداری مشهد به برخی مراکز غیر مجاز اقامتی مجوز فعالیت به صورت تجاری موقت ارائه می‌داد و از این طریق به نوعی در امر اقامت مداخله داشت. این در حالی است که شهرداری در ارائه مجوز به هر حوزه‌ای باید با دستگاه متولی آن هماهنگ باشد.

وی در مورد تعداد واحد‌های اقامتی غیر مجاز در مشهد گفت: طی یک سال اخیر و با هماهنگی مقامات مسئول ۲۹۶۹ واحد شناسایی گردید که از این تعداد ۱۱۰۰ مورد ساماندهی شد. البته در حال حاضر خیلی از این واحد‌ها فعالیت نمی‌کند و امکان برخورد با آن نیز وجود ندارد. البته بابت صدور مجوز تسهیلاتی در نظر گرفته شد تا افراد بابت ساماندهی مراکز اقامتی غیر مجاز خویش انگیزه پیدا کنند.

محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران هم با تاکید بر اینکه مراکز اقامتی به هیچ عنوان بدون مجوز فعالیت نمی‌کنند، اظهار کرد: شهرداری مشهد به برخی از مراکز اقامتی بدون اجازه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مجوز فعالیت داده است. در حال حاضر همه واحد‌های اقامتی در خراسان ضوی دارای مجوز است و آن دسته از واحد‌ها که مجوز نداشته باشند، بدون تعارف ب آنان برخورد شده و جهت اخذ مجوز معرفی می‌شوند.

سیدجواد موسوی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تصویب طرح تفصیلی شهر مشهد اظهار کرد: بر اساس این طرح مجوز ساخت هتل به متقاضیان اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت متولی اقامت مسافران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر استان است. اتفاقی که سال پیش در مشهد افتاد، ناشی از یک عدم هماهنگی مدیریتی در هدایت مسافران بود. از همین رو ما به مسافران توصیه می‌کنیم پیش از سفر به مشهد بلیت دریافت و موضوع اقامت خویش را از طریق مراکز رسمی تعیین تکلیف کنند.

در انتهای این جلسه از سامانه رزرواسیون هتلداران ایران رونمایی و مقرر شد از امروز آغاز به کار کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->