دبیریان: برگزاری نمایشگاه «مشهد اینوکس-فاینکس» گامی مؤثر در جهت تحقق شعار سال و توسعه اقتصاد شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تزریق نشاط و امید به شهروندان هدف اصلی ماست اجرای ۵۱۵ رای قلع در سال ۱۴۰۳ در مشهد جشنواره‌های شهری مشهد فرصتی برای نشاط مومنانه و تزریق حال خوب به شهروندان است حل معضل حاشیه نشینی در بخش مرکزی شهرستان مشهد با بازنگری در تقسیمات کشوری جشنواره گل‌های لاله مشهد میزبان شکوه بهاری طبیعت نگاهی به بازار سوغات زائر در مشهد و چالش هایش | سوغات مشهد همچنان ساخت چین! هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد: روند عملیات اجرای پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی حضرت ابوطالب ادامه دارد درباره قدیمی‌ترین کوچه خیابان عبادی مشهد | گذر «حوض لقمان» که بعدها به «کوی سعادت» رسید نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری مسئولیت دارد زمینه جمع‌آوری سرمایه خُرد مردم را فراهم کند طی سال ۱۴۰۳ چند نفر در مشهد فوت کردند؟ موحدی: کارگروه‌های مختلف در شورای شهر مشهد جهت حمایت از جبهه مقاومت تشکیل شده است | مسئله فلسطین باید بزرگ شود نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم همت مجموعه دولت و استان برای قطار سریع السیر مشهد-تهران نتیجه‌بخش باشد سید حسین احمدزاده، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد شد (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آرایشِ نوروزیِ مشهدِ عزیز! باران بهاری در مشهد آلودگی هوا را شست (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) هدف گذاری برای تحقق کامل اهداف پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ علوی مقدم: سال ۱۴۰۴ نویدبخش نشاط اجتماعی و توسعه ورزش در شهر امام رضا(ع) است تدوین بسته جامع سرمایه‌گذاری در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفت
سرخط خبرها

مسیر‌های ویژه دوچرخه در مرکز شهر توسعه پیدا می‌کند

  • کد خبر: ۱۵۷۷۰۳
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
مسیر‌های ویژه دوچرخه در مرکز شهر توسعه پیدا می‌کند
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه در محلات و محدوده مرکزی مشهد خبر داد.
مهدی بی باک
خبرنگار مهدی بی باک

علی سمیعی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون ترافیک شهری، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل‌ونقل انسان‌محور نقش بسزایی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و سایر معضلات مربوط به تردد وسایل نقلیه در شهر‌ها خواهد داشت. بر این اساس، رویکرد مجموعه مدیریت شهری توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه و ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی به‌ویژه در مرکز شهر است؛ چراکه با توجه به تردد زیاد شهروندان در این محدوده، ایجاد بستر‌های لازم برای تردد سریع و آسان با دوچرخه امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته طول مسیر‌های دوچرخه احداث‌شده در شبکه معابر ۱۹۵ کیلومتر و در بوستان‌ها ۲۰ کیلومتر بوده است. بر اساس طرح‌های مطالعاتی بالادستی، طول شبکه مسیر‌های دوچرخه در مشهد باید به ۲۶۵ کیلومتر برسد که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این مهم را محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به وجود ۱۲۶ ایستگاه دوچرخه شهروندی و ۷۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در شهر مشهد، افزود: عملیات تعمیر و نگهداری مسیر‌های دوچرخه شامل مرمت و احیای آسفالت، رنگ‌آمیزی و نصب تابلو‌ها و علائم مربوط، به‌صورت مستمر توسط شهرداری‌های مناطق مختلف در حال اجراست.

سمیعی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه عیب و نقص در مسیر‌های دوچرخه، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ منعکس کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->