حمله جنگنده‌های صهیونیستی به خودرو‌های حامل ملزومات پزشکی در سوریه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) در عملیات استشهادی بئرالسبع یک سرباز کشته و ۱۰ صهیونیست زخمی شدند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس باقری کنی: شرایطی که فلسطینی‌ها با طوفان‌الاقصی شکل دادند فراتر از فلسطین امتداد پیدا کرد سخنگوی وزارت خارجه: سیاست ناامنی‌سازی منطقه توسط رژیم صهیونیستی تهدید جدی علیه صلح و ثبات است سیدحسن نصرالله، نماد مقاومت شیعه جزئیاتی جدید از ماجرای انفجار پیجر‌های حزب‌الله در لبنان مقاومت عراق از حملات پهپادی به اراضی اشغالی خبر داد رهبری به فرمانده نیروی هوافضای سپاه به دلیل عملیات درخشان «وعده صادق»، «نشان فتح» دادند رئیس پیشین سازمان سیا: در صورت حمله اسرائیل، ایران پاسخ خواهد داد دبیرکل سازمان ملل: زمان خاموش‌کردن آتش اسلحه‌هاست منابعی در نیروهای مسلح از آماده شدن طرح پاسخ سخت به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها خبرداد توضیحات پلیس راهور در خصوص افزایش هزینه ثبت‌نام گواهینامه موتورسیکلت  سردار نقدی: روز ۱۳ آبان میدان ابراز وجود ماست | نتانیاهو برای منافع آمریکا می‌جنگد دستگیری عاملان شهادت مأموران پلیس در سیستان و بلوچستان (۱۵ مهر ۱۴۰۳) همه چیز درباره سفیر جدید انگلیس در ایران | کابل، بیروت و حالا تهران تظاهرات حامیان عمران خان در اسلام آباد به خشونت کشیده شد طبل تو خالی | گاردین: ایران ثابت کرد که پدافند اسرائیل آن‌گونه که تبلیغ می‌شد، نیست چند کلام با استاندار آینده! مجلس خبرگان در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، بیانیه صادر کرد وزیر نفت برای بازدید از تاسیسات نفتی، دقایقی پیش، وارد جزیره خارک شد امنیت آسمان ایران به روایت تصویر | وزیر راه به‌منظور بررسی آخرین وضعیت عملیات هوانوردی، از مرکز کنترل فضای کشور بازدید کرد + فیلم قالیباف: نماز جمعه هفته گذشته روشن‌ترین جلوه اقتدار ملی بود + فیلم
سرخط خبرها

اوکراین از توافقنامه مرزی با روسیه خارج شد

  • کد خبر: ۱۵۸۲۳۲
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
اوکراین از توافقنامه مرزی با روسیه خارج شد
عضو پارلمان اوکراین گفت: کی‌یف بطور یکجانبه از یک توافق مرزی با روسیه که ساماندهی ساکنان مناطق مرزی دو کشور را مدیریت می‌کند، خارج شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، گونچارنکو دوشنبه در صفحه خود در تلگرام نوشت: رادا (پارلمان اوکراین) چندین توافقنامه را فسخ یا اصلاح کرد، از جمله، توافقنامه عبور شهروندان ساکن در مناطق مرزی از دو کشور با رای موافق ۲۸۳ نماینده لغو شد.

وی افزود که اوکراین از توافقنامه مربوط به سیاست هماهنگی نرخ حمل و نقل نیز خارج شده است.

توافقنامه عبور و مرور مرزی میان روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۲ حاصل شد و هدف از آن تسهیل مسافرت شهروندان مناطق مرزی از گذرگاه‌های مرزی است.

اوکراین پس از آغاز جنگ از چندین توافقنامه با روسیه خارج شده است. کی‌یف در ماه مارس اعلام کرد که معاهده کنترل سامانه‌های موشکی راهبردی را نیز فسخ کرده است.

اوکراین در ماه اوت اعلام کرد که توافقنامه همکاری در زمینه انرژی اتمی با روسیه را که در ۱۴ ژانویه ۱۹۹۳ امضا شد، لغو و از آن خارج شده است.

وزارت دارایی روسیه نیز در ۲۳ اوت (اول شهریور ماه) اعلام کرد که کی یف از توافقنامه با مسکو برای پرهیز از دریافت مالیات مضاعف از درآمد و اموال و املاک و مبارزه با فرار مالیاتی، خارج شده است.

کی‌یف همچنین چند توافقنامه با بلاروس، متحد روسیه، شامل توافقنامه ناوبری داخلی، همکاری نهاد‌ها و شرکت‌های دفاعی و وزارتخانه‌های امور داخلی ۲ کشور را لغو کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->