سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد در روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) لغو رویداد «نورنما» در میدان شهدا مشهد در پی بارش باران(۱۲ فروردین ۱۴۰۴) اطلاعیه پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد مشهد برای روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ویدئو| تجربه دل‌انگیز زیارت امام رضا(ع) در جشنواره گل ره باغ رضوان ۲۱۵ بازرس بهداشت محیط در مشهد، آماده نظارت ویژه در روز طبیعت آمادگی مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز طبیعت پروژه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز | مشهد در زمینه فضای سبز پیشرو است پیش بینی حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به مراکز تفرجگاهی مشهد پایش لحظه‌ای ترافیک مشهد در ایام خاص با تجهیزات هوشمند پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۹۰۰ تن زباله در مشهد همزمان با روز طبیعت آماده‌باش نیروهای فضای سبز مشهد همزمان با روز طبیعت مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت آلودگی هوای مشهد در ۱۰ منطقه (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: تشکیل باشگاه حرفه‌ای برای ورزش مشهد اولویت است + فیلم تلاش مدیریت شهری، تحقق نشاط مؤمنانه برای زائران و مجاوران است ضیافت نور و رنگ و تصویر در جشن بزرگ «نورنما»| آیین افتتاحیه بزرگ‌ترین نمایش ویدئومپینگ کشور در مشهد برگزار شد+ویدئو
سرخط خبرها

همایش «شکرانه خدمت» با محوریت تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۹۴۰۴
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
همایش «شکرانه خدمت» با محوریت تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد + فیلم
آیین تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس با عنوان «شکرانه خدمت»، دوشنبه‌شب با حضور جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری در تالار همایش‌های هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس با عنوان «شکرانه خدمت»، دوشنبه‌شب با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، اصغری سرپرست شهرداری مشهد، سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری در تالار همایش‌های هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

حمل و نقل، بخش منتخب قرارگاه خدمات سفر

حسین امیرکلالی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مشهد و دبیر ستاد اجرایی قرارگاه خدمات سفر ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: آمادگی برای استقبال از زائران نوروزی از ماه‌ها قبل از فرارسیدن سال جدید آغاز شد. اصلاح فرآیند و ساختاری که وجود داشت، یک ضرورت راهبردی برای سازمان‌دهی اوضاع بود و بر این اساس در جریان ۵۰ جلسه پیش از نوروز، بیش از ۴۵۰ مصوبه عملیاتی و اجرایی حاصل شد و بر پایه تلاش‌های شبانه‌روزی قرارگاه خصوصاً در اسفندماه، ظرفیت اسکان ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد و سامانه مدیریت اسکان هم شرایطی را رقم زد تا بتوان به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین، از ظرفیت اسکان در مشهدالرضا (ع) آگاه باشیم.

وی افزود: فراهم آمدن ۶۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامت در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری باعث شد تا از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، بیش از شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر در اقامتگاه‌های رسمی اسکان پیدا کردند. بیش از چهار هزار بازدید نظارتی توسط ۱۳۶ بازرس منتخب از تشکل‌های مختلف باعث شد تا در مجموع به ۱۱۷ عنوان شکایت رسیدگی و بیش از ۱۶۶ میلیون تومان به زائران مسترد شود.

دبیر ستاد اجرایی قرارگاه خدمات سفر خاطرنشان کرد: تهیه و تأمین مرغ، گوشت، میوه، نان و سایر اقلام اساسی در اولویت قرارگاه قرار داشت. پس از تأمین نیاز بازار، در حوزه نظارت و بازرسی هم شاهد تعامل هم‌افزای ۱۴ دستگاه نظارتی به‌صورت منسجم و همدل بود که در هر چهار محور منتهی به حرم متمرکز بودند.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری توانست برای برپایی پنج ایستگاه استقبال از زائران در مبادی ورودی شهر برنامه‌ریزی کند. علاوه بر این، تأمین سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌های اطراف حرم، ایستگاه‌های راهنمایی زائر و ۳۸ اکیپ سیار به همراه تشکیل گروه‌های نظارتی و بازرسی در حوزه تاکسیرانی و افزایش ساعت کار ناوگان حمل و نقل شهری باعث شدند تا کم حاشیه‌ترین و برنامه‌ریزی‎شده‎ترین بخش از خدمات شهری، در حوزه حمل و نقل باشد به‌گونه‌ای که چه به‌صورت شخصی و چه به‌صورت ریلی، هوایی و زمینی، تردد زائران با کمترین مشکل انجام شد و حتی ترافیک اطراف حرم نیز مدیریت شود.

بازرسی مستمر از هتل‌ها در اولویت بود

محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه عشق به خدمت‌رسانی زائران و علاقه به آبادانی هرچه بیشتر سرزمین علی بن موسی‌الرضا (ع)، مهم‌ترین انگیزه فعالیت شبانه‌روزی قرارگاه خدمات سفر مشهد بود، اظهار کرد: اقدامات نظارتی جامعه هتلداران از بهمن‌ماه آغاز شد و از ۱۵ اسفندماه نیز با استقرار سه شیفت در شبانه‌روز، بازرسی از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه مسافر‌ها و مراکز اقامتی به‌صورت مستمر ادامه داشت تا اجحاف در حق مهمانان امام هشتم (ع) صورت نگیرد.

آغاز اجرای طرح آموزش فرهنگ میزبانی از منطقه ثامن

هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف شهرستان مشهد نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه اصلاح ساز و کار گزارش‌گیری و گزارش دهی، راهبرد اصلی قرارگاه سفر در نوروز امسال بود، گفت: بیش از ۷۰۰ واحد صنفی برای ارائه کالا‌های اساسی به زائران مأموریت پیدا کردند و وظیفه آن‌ها هم این بود که علاوه بر تعهد به نرخ‌نامه مصوب، برچسب قیمت نیز بر روی کالا‌ها درج کنند.

وی ادامه داد: ترتیبی داده شد تا در قالب طرح نظارتی مردم محور، کیو آر کد مشخص‌شده روی ویترین مغازه‌ها به‌عنوان نمادی برای ارتباط مستقیم  و بی‌واسطه مردم با کارگروه‌های بازرسی مطرح باشد. علاوه بر این، آموزش فرهنگ میزبانی به اصناف نیز در قالب طرحی آغاز خواهد شد که مبدأ آن منطقه ثامن و بازار امام رضا (ع) خواهد بود.

در انتهای این مراسم از فعالان تشکل‌های مردمی و مدیران جهادی قرارگاه عملیاتی خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۲ تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->