ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب برای ایران... جلسات رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب مقام سابق صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد ایتالیا پیروزی پزشکیان را تبریک گفت | تاکید بر تقویت روابط دیپلماتیک
سرخط خبرها

انگلیس به وعده خود برای انتقال ۳ هزار همکار افغان خود عمل کرد

  • کد خبر: ۱۶۱۱۶۲
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
انگلیس به وعده خود برای انتقال ۳ هزار همکار افغان خود عمل کرد
مجلس نمایندگان انگلیس گزارش داده است که دولت این کشور برای خروج همکاران افغان نیروهای خارجی اقدام انجام نداده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بنا به گزارش مجلس عوام انگلیس، بسیاری از افغان‌هایی واجد دریافت پناهندگی از این کشور، هنوز موفق به دریافت پناهندگی نشده‌اند و در کشور خود به سر می‌برند.

هزاران تن از مردم افغانستان، که با وعده پناهندگی با نظامیان انگلیسی همکاری کردند، همچنان در مسیر گرفتن پناهندگی از لندن با دشواری مواجهه هستند.

کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام انگلیس در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۳ هزار شهروند افغان، که واجد شرایط دریافت پناهندگی از انگلیس بودند، تقریباً با گذشت دو سال پس از خروج آمریکا و متحدان غربی آن از افغانستان، هنوز در این کشور به سر می‌برند.

در این گزارش، که روز جمعه منتشر شد، آمده است که ۳ هزار و ۷۵ نفر افغان، که برابر با سیاست جابجایی و کمک های اضطراری افغانستان (ARAP) واجد شرایط دریافت پناهندگی بودند، هنوز در انتظار پاسخ از سوی لندن هستند.

این افراد شامل کسانی می شوند که در طول ۲۰ سال اشغال افغانستان از سوی آمریکا و ناتو با نیروهای انگلیسی همکاری کردند. برخی سیاستمداران انگلیسی پیشتر ابراز نگرانی کرده بودند که پس از قدرت گرفتن طالبان در اوت ۲۰۲۱ در افغانستان، این افراد با اقدامات تلافی‌جویی از سوی طالبان مواجهه شوند.

«توبیاس الوود» رئیس کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام انگلیس، خروج سراسیمه و مرگبار انگلیس از افغانستان را فصل تاریک تاریخ نظامی این کشور خواند.

صدها غیرنظامی افغان و ۱۳ نظامی و زن آمریکایی در جریان تخلیه سریع سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای غربی در افغانستان و ترک این کشور کشته شدند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->