هشدار خود مراقبتی کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی پایان کار پویش مدادرنگی ۳ با حمایت از ۲ هزار کودک کار در مشهد ۳۶ درصد جامعه هدف کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند اهدای اعضای ۲ نفر از مصدومان حادثه معدن طبس انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دومین دانشگاه جامع کشور هر چهار ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع ویروس مسری و کشنده ماربورگ هشدار داد وعده‌های متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به معنای واقعی عملی می‌شود؟ فوت ناگهانی دانش‌آموز مینودشتی در حیاط مدرسه + فیلم (۱۲ مهر ۱۴۰۳) یک‌سوم عمل‌های بیماری صرع ایران در مشهد انجام شده است واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در جاده ملک آباد - مشهد پایان زورگیری‌های وحشتناک باند عقاب‌های خون‌آلود در مشهد + عکس ترافیک نیمه‌سنگین در بولوارهای سجاد و امام‌خمینی(ره) و میدان شهید فهمیده مشهد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ۵۰ تا ۸۰ درصد ماده اولیه دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۳۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند وابسته به مراقبت در کشور داشته باشیم همایش بین‌المللی بیماری صرع در مشهد آغازبه‌کار کرد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ضروت تلاش برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان| علائم افسردگی در سالمندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است همه آنچه که برای برنامه‌ریزی سفر نیاز دارید | بسیار سفر باید تا پخته شود خامی لایحه شرح‌ وظایف وزارتخانه میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است اعلام نتایج اولیه آزمون صلاحیت حرفه‌ای سازمان روانشناسی افزایش حدود ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه و سکوت پلیس راهور هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناک برخی شهروندان مشهدی از افزایش ناگهانی هزینه‌های قبض برق گلایه‌مندند | تعویض اجباری کنتور برق چکار کنیم در فصل پاییز کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شویم؟
سرخط خبرها

جامعه عفیف برای تحکیم خانواده

  • کد خبر: ۱۶۱۵۴۱
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
جامعه عفیف برای تحکیم خانواده
امروز یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم زندگی توأم با سلامت روحی و روانی و سلامت اجتماعی، رعایت پوشش است.

برای اینکه جامعه دارای ثبات و آرامش بوده و تداوم یک جامعه ایده‌آل را داشته باشد، لازمه‌اش این است که جامعه عفیف باشد و سبک عفیفانه در همه شئونات اجتماعی تأثیرگذار است. به‌دلیل اینکه اولین و مهم‌ترین پیامد عفت‌مداری جامعه و رعایت پوشش مناسب، تحکیم خانواده است. به‌ویژه در این دوران که اختلاط بین زن و مرد در برخی مراکز مختلف وجود دارد، این عفت‌مداری ضروری‌تر است.

ازطرفی نیز هجمه سنگین امپراتوری رسانه‌ای حیازدا به گسترش این فضا کمک می‌کند. امروز در کشور‌های اروپایی و آمریکا شاهد خشونت بسیار زیاد، نبود آرامش در بین جامعه و بالارفتن بزهکاری هستیم و طبیعی است که هرچه رفتار‌های غیراخلاقی در جامعه اتفاق بیفتد، اثرش را در خانواده و در آرامش‌نداشتن جامعه خواهد گذاشت.

امروز یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم زندگی توأم با سلامت روحی و روانی و سلامت اجتماعی، رعایت پوشش است. این موضوعی است که اندیشمندان غربی هم گاهی در لفافه و گاهی آشکارتر به آن اشاره می‌کنند. از ابتدای خلقت بشر، موضوع پوشش و لباس، یک موضوع جدی برای بشریت بوده و شأن و شئونات هر جامعه‌ای به نوع پوشش و رفتار‌های آن بوده است.

در طول تاریخ، بشر هرگز چنین‌جامعه‌ای را که غرب امروز منجر به آن شده و باعث گسترش تااین‌حد بی‌حیایی و بی‌عفتی به‌صورت آشکار شده، تجربه نکرده است. در سنت‌ها و مذاهب مختلف به‌صورت فطری حریم‌های عفیفانه وجود داشته و فقط در حدود یکی‌دو قرن اخیر است که به‌واسطه فرهنگ منحط غربی، به نام آزادی تا‌این‌حد زن‌و‌مرد را به عرصه هلاکت کشانده و باعث شده است زن‌و مرد کرامت خودشان را از دست بدهند؛ بنابراین بیشتر آن‌ها تنها زندگی کرده و تک‌والد هستند. چرا در فرانسه و انگلیس، وزارت تنهایی تشکیل شده است؟

برای اینکه افراد در خانه‌هایشان تنها از بین می‌روند و بر اثر بوی تعفن آن‌ها متوجه می‌شوند که این شخص فوت کرده است. چرا به اینجا رسیدند؟ به خاطر اینکه بی‌عفتی و بی‌حیایی باعث از بین رفتن خانواده شده و همه امیالی که باید در خانواده شکل بگیرد، به جای خانواده در سطح جامعه شکل گرفته و منجر به طلاق‌های زودهنگام و ازدواج‌های نامتعارف شده است؛ بنابراین اگر ما بخواهیم جامعه خودمان را از این رفتار‌های غیر‌اخلاقی مصون بداریم، همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت یکپارچه برای پیشرفت موضوع عفاف و حجاب قدم بردارند.

دستگاه‌های فرهنگی ازجمله آموزش‌وپرورش به‌صورت زیربنایی‌تر از سطح دبستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها این موضوع را اقناعی و براساس سلسله‌روش‌های متعارفی مطرح کنند و با دانشجویان و دانش‌آموزان دراین‌زمینه‌ها صحبت شود تا خودشان پرچم‌دار حیا و عفاف در سطح جامعه شوند؛ و الا خطر بزرگی جامعه را تهدید خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->