گره پروژه‌های برزمین‌مانده شهر با عزم جدی شهرداری مشهد باز شد | ۷۰ پروژه بزرگ در مسیر احیا پیشرفت ۴۵ درصدی در احداث تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد شهردار مشهد مقدس: ایمنی مردم، خط قرمز مدیریت شهری است | بهره‌برداری از ساختمان فرماندهی آتش‌نشانی در دهه فجر ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای نهمین روز پیاپی، آلوده است (۹ دی ۱۴۰۳) مروری بر وقایع ۹ دی ۱۳۵۷ مشهد از دریچه گزارش‌های ساواک | روز خون و آتش شناسایی ۱۳۰ نفر جهت دریافت نشان مشهد الرضا(ع) منصوریان: فلسلفه نشان مشهد الرضا (ع)، مردمی بودن آن است شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری آیین تودیع و معارفه فرماندار مشهد برگزار شد | قدردانی از «داوری»، آرزوی موفقیت برای «حسینی» + فیلم سرویس دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ دی ماه ۱۴۰۳ اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نیروی کارگری به پروژه‌های شخصی، در ایست‌کار‌های مشهد توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر برگزاری دومین دوره مراسم «نشان مشهدالرضا(ع)» در روز ۱۰ دی | مشهد پیشتاز الگوسازی و تکریم نخبگان رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی مشهد هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عضو شورای شهر مشهد: کاهش بهای بلیت تصمیمی قابل دفاع بود

  • کد خبر: ۱۶۱۵۵۵
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
عضو شورای شهر مشهد: کاهش بهای بلیت تصمیمی قابل دفاع بود
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: هزینه‌ای که برای حمل‌ونقل عمومی از مردم دریافت می‌شود ۱۰ درصد بهای تمام شده است، اما صفر کردن این هزینه به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در خصوص کاهش بهاء بلیت مترو و اتوبوس اظهار کرد: در خصوص افزایش هزینه بلیت مترو و اتوبوس ما تصمیمی عادی گرفتیم و نرخ خدمات را افزایش دادیم که این تصمیم همیشه اعتراضات مردمی را به دنبال دارد.

وی افزود: بعد از اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم نامگذاری کردند، مصوبه جدیدی دادیم و ۵ عنوان منابع از جمله نرخ بلیت اتوبوس و قطار، دوچرخه‌های اشتراکی، روزبازار‌ها و شب‌بازار‌ها و خدمات عمومی آرامستان‌ها را کاهش دادیم تا بار تورمی را از دوش مردم به خصوص دهک‌های پایین برداریم و هزینه آن‌ها را با منابع دیگر شهرداری جبران کنیم.

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: ما در این زمینه عقب‌نشینی نکردیم و به دلیل شرایط اجتماعی و اعتراضات این تصمیم را نگرفتیم، اگر اینگونه بود که باید هر سال بعد از افزایش هزینه بلیت دوباره آن را کاهش می‌دادیم. ما تصمیم درستی گرفته بودیم و بعد به دلیل شرایط ایجاد شده تصمیم درست دیگری گرفتیم که این تصمیم خوب و قابل دفاع است.

فرهمندی در خصوص طرح رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد عنوان کرد: این موضوع صرفا در چند مصاحبه رسانه‌ای عنوان شده و تا امروز هیچ طرح و سند رسمی راجع به این مسائل ارائه نشده که این اتفاق چگونه انجام و جایگزین منابع از کجا تامین می‌شود و توجیهات فنی طرح چیست.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اضافه کرد: هزینه‌ای که برای حمل‌ونقل عمومی از مردم دریافت می‌شود ۱۰ درصد بهای تمام شده است، اما صفر کردن این هزینه به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ما در اتوبوسرانی کمبود و فرسودگی ناوگان است، تصریح کرد: مهمترین اقدام در این حوزه تامین حدود ۵۰۰ دستگاه ناوگان جدید با حمایت دولت است که در حال پیگیری هستیم. تاکنون تعداد محدودی از تعهد دولت محقق شده است.

این عضو شورای شهر بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال به مرور ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه از این محل اضافه کنیم. اگر لازم باشد از منابع داخلی شهرداری نیز استفاده می‌کنیم. اگر امسال این تعداد اضافه شود، تاحدودی می‌‎تواند وضعیت خدمات‌رسانی را بهبود ببخشد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->