چهارمین گرندپری این فصل مسابقات فرمولیک که در پیست خیابانی آذربایجان برگزار شده بود، با برتری رانندگان تیم ردبول به پایان رسید. مسابقه درحالی آغاز شد که چالرز لکلرک از تیم فراری که تعیین خط خوبی را پشتسر گذاشته بود، کارش را از رده اول آغاز کرد و مکس ورشتپن و سرجیو پرز از تیم ردبول در ردههای بعدی مسابقه را استارت زدند؛ اما ردبولیها بهقدری در این فصل چه از نظر قدرت ماشین و چه توانایی رانندگان قدرت بیشتری نسبت به دیگر مدعیان دارند که فقط سه دور از شروع مسابقه برای مکس کافی بود تا بتواند از راننده فراری سبقت بگیرد. پرز هم در دور ششم همین کار را تکرار کرد تا در همین ابتدای کار، دو راننده ردبول پیشتاز رقابت شوند.
مسابقه به همین شکل تا دور دوازدهم ادامه داشت، اما خروج نیک دیوریس، راننده آلفاتاوری، از پیست و آمدن ماشین ایمنی کمی اوضاع را تغییر داد. لوئیز همیلتون، راننده مرسدس که کمی قبل از این حادثه به پیتلین رفته و تایرهایش را تعویض کرده بود، بیشترین آسیب را از نظر زمانی دید و از رتبه پنجم به جایگاه دهم سقوط کرد. در جلو مسابقه هم پس از رفتن رانندگان برای تعویض لاستیک، پرز پیشتاز شد و لکلرک و ورشتپن هم در ردههای بعدی قرار گرفتند.
اما پس از خروج ماشین ایمنی و شروع دوباره رقابت، بازهم فقط دو دور برای ورشتپن کافی بود تا از راننده فراری سبقت بگیرد و به جایگاه دوم و پشت همتیمیاش برسد. ترکیبی که تا انتهای ۵۱ دور مسابقه، دیگر تغییر نکرد و راننده مکزیکی ردبول که استاد پیستهای خیابانی است، به قهرمانی گرندپری آذربایجان رسید. پس از ورشتپن و لکلرک که در ردههای دوم و سوم قرار گرفتند هم فرناندو آلونسو، راننده کهنهکار استونمارتین، توانست در ادامه فصل خوبش، در رتبه چهارم قرار بگیرد.
با این نتایج و پس از پایان چهار گرندپری در این فصل، تا اینجا ورشتپن با ۹۳ امتیاز صدرنشین است و همتیمیاش، پرز، با ۸۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد. جایگاه سوم رانندگان هم در اختیار آلونسو با شصت امتیاز است. در بخش تیمی هم ردبول با ۱۸۰ امتیاز، از همین ابتدای فصل فاصلهاش را با رقبا زیاد کرده است. استونمارتین با ۸۷ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و مرسدس هم با ۷۶ امتیاز، سومین رده را به خود اختصاص داده است.
تا دو فصل پیش تیم مرسدس بهقدری نسبت به دیگر تیمها از نظر فنی و قدرت خودرو برتری داشت که رانندگانش میتوانستند بدون دردسر خاصی به قهرمانی فصل برسند. از فصل ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ این تیم هشت قهرمانی پشتسرهم را بهدست آورد، اما از فصل پیش قافیه را به ردبول باخت و این فصل هم بهنظر نمیرسد بتواند در کسب عنوان قهرمانی رقیبی جدی برای دیگر تیمها باشد.
نمود عینی این مسئله هم آنجا بود که لوئیز همیلتون، راننده این تیم، از دور سیوهشتم مسابقه در فاصله زیر یکثانیهای کارلوس ساینز، راننده دوم فراری بود، اما حتی با داشتن DRS هم تا پایان دور پنجاهویکم و پایانی، نتوانست از ساینز سبقت بگیرد و خودش را به رتبه پنجم برساند.