زمان بومی‌سازی کتابخانه‌های هوشمند فرارسیده است «لی‌لی» آماده پخش می‌شود آغاز فعالیت رادیو محرم برای هشتمین سال آغاز اکران «نذر بی‌بی» هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم واکنش تهیه‌کننده سریال «بامداد خمار» به حواشی آقای رئیس جمهور، آینه در کربلاست جایزه اصلی کارلوی واری مستند «نگاهی ناگهانی به چیز‌های عمیق تر» رسید درگذشت «جان لاندو» تهیه‌کننده برنده اسکار حسینیه‌ای به وسعت ایران | بررسی ویژه‌برنامه‌های سیما در محرم ۱۴۰۳ اعجاز ایجاز ادبیات الکترونیک: ادبیات سخت پیما چون قضا از آسمان نزول می‌کند ... | احوال امام حسین (ع) از مرگ معاویه تا رسیدن به کربلا، به روایت نثر‌های کهن فارسی پیام خانه سینما به «مسعود پزشکیان» رییس جمهور منتخب صدور پروانه ساخت «انتخاب من» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آمار فروش سینما در هفته سوم تیر ماه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | فروش سینما از مرز ۶۰۰ میلیارد گذشت محرم در قاب مستند | معرفی مستند‌هایی با موضوع آیین‌های محرم و عاشورا آثار راه‌یافته به بخش «فیلم» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد + اسامی
سرخط خبرها

علت صادرنشدن ویزای زائران حج تمتع ۱۴۰۲ چیست؟

  • کد خبر: ۱۶۲۵۷۱
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
علت صادرنشدن ویزای زائران حج تمتع ۱۴۰۲ چیست؟
در حالی که ۱۸ روز تا آغاز اعزام زائران کشورمان به حج تمتع ۱۴۰۲ باقی مانده، هنوز ویزای عربستان برای زائران ایرانی صادر نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عربستان از امروز آمادگی خود را برای پذیرش زائران خارجی حج تمتع اعلام کرده است و هر ساله از نیمه ماه شوال، وسایل و تجهیزات مورد نیاز زائران کشور‌های مختلف از جمله ایران به عربستان ارسال می‌شد.

اما تاکنون نه تنها ایران، بلکه سایر کشور‌ها هم اقدامی به منظور اعزام زائران یا حتی تجهیزات مورد نیاز به سرزمین وحی نداشته‌اند که البته به گفته یک منبع مطلع، اندونزی و پاکستان در ماه گذشته برخی از وسایل مورد نیاز برای زائران خود را به عربستان ارسال کرده و در انبار‌هایی قرار داده‌اند.

در روز‌های آینده نیز زائران خارجی از طریق فرودگاه‌های جده، مدینه و طائف وارد سرزمین وحی می‌شوند. سال گذشته زائران پاکستانی و مالزیایی نخستین گروه زائران خارجی حج تمتع بودند که پس از آن‌ها زائران هند، بنگلادش و ایران وارد عربستان شدند.

با وجود آمادگی ایران برای اعزام زائران به حج تمتع و برنامه‌ریزی برای آغاز اعزام زائران از سوم خردادماه، هنوز سامانه مسار برای دریافت ویزای ایرانیان باز نشده که برخی دلیل این امر را واریز نشدن هزینه حج تمتع به حساب سعودی‌ها می‌دانند. چرا که سامانه مسار به عنوان سامانه دریافت ویزای عربستان، پس از دریافت هزینه حج تمتع برای کشور‌ها باز خواهد شد.

البته برخی از کشور‌ها از هفته‌های گذشته اقدام به دریافت ویزای عربستان به منظور تشرف به حج تمتع کرده‌اند. مسؤولان کشورمان به دلیل برخی مشکلات، هزینه حج تمتع را از طریق کشوری دیگر به حساب عربستان واریز می‌کنند.

مسجدالحرام در روز‌های گذشته

در حالی که ۱۸ روز تا آغاز اعزام زائران حج تمتع کشورمان به سرزمین وحی باقی مانده است، به دلیل واریز نشدن هزینه حج تمتع به حساب سعودی‌ها، ویزای زائران کشورمان هم صادر نشده است. بر اساس آخرین اقدامات صورت گرفته، به نظر می‌رسد به زودی روند صدور ویزای زائران ایرانی هم آغاز شود.

گفتنی است: امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که البته مسؤولان کشورمان در حال رایزنی به منظور افزایش این سهمیه هستند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->