تیراندازی اشرار مسلح به مأموران انتظامی در خاش | ۲ پلیس به شهادت رسیدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) درباره کامالا هریس که برای جنایات اسرائیل آغوش باز کرده است | شریک جرم صهیونیست‌ها پزشکیان در همایش ملی نخبگان: ماندن و حل مشکلات، یک هنر است اژه‌ای: انتقام جنایت‌ها از آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفته می‌شود + فیلم وزیر کشور: ظرفیت پذیرش اتباع خارجی غیرمجاز را نداریم + فیلم قالیباف: ارز نباید چندنرخی باشد برگزاری نخستین رزمایش مشترک زمینی بین ارتش‌های ایران و عمان دیدار و گفتگوی وزیر امور خارجه و نماینده حزب‌الله در تهران (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + فیلم جلسه صحن علنی مجلس با ارائه گزارش وزیر صمت و رئیس بانک مرکزی آغاز شد شهید نصر معاون اول رئیس جمهور عازم ارمنستان شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) نماینده مقام معظم رهبری وارد طبس شد | برنامه‌های حجت الاسلام مروی در این سفر چیست؟ +فیلم تهدید رژیم صهیونیستی برای خارج شدن مردم از مناطق جنوب بیروت+عکس حزب الله لبنان: دشمن را در نبرد زمینی شکست می‌دهیم گردان‌های سیدالشهدا(ع) عراق: اجازه محاصره لبنان را نخواهیم داد حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل به لبنان اتفاق افتاد؟ آتش سوزی گسترده در نزدیکی پایگاه نظامی ارتش اسرائیل در قدس اشغالی پزشکیان: با قدرت در برابر ظلم و جنایت می‌ایستیم عراقچی: مقاومت قوی‌تر می‌شود ادعای معاریو درباره نحوه ترور شهید سید حسن نصرالله یمن یازدهمین پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد (۹ مهر ۱۴۰۳) وزیر جنگ صهیونیستی: آغاز مرحله دوم جنگ علیه حزب‌الله نزدیک است پیکر فرماندهان شهید حزب‌الله به خاک سپرده شد
سرخط خبرها

واگنر: توانستیم بر شهر باخموت مسلط شویم

  • کد خبر: ۱۶۵۰۵۸
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
واگنر: توانستیم بر شهر باخموت مسلط شویم
خبرگزاری رویترز به نقل از یوگنی پریگوژین، بنیانگذار واگنر اعلام کرد این گروه توانسته بر شهر باخموت مسلط شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ موسس گروه خصوصی نظامی روسیه موسوم به واگنر اعلام کرد نیروهای این گروه توانسته‌اند سرانجام پس از ماه‌ها نبرد کنترل شهر باخموت در شمال دونباس (شرق اوکراین متشکل از دونتسک و لوهانسک) را به دست بگیرند.

رئیس واگنر: کنترل باخموت را به دست گرفتیم

رئیس واگنر هم‌چنین اعلام کرد نیروهای این گروه در تاریخ ۲۵ مه (۴ خرداد) از منطقه عقب نشینی کرده و کنترل شهر را به نیروهای ارتش روسیه می‌سپارند.

پریگوژین مدعی شده نیروهای آنها در نبرد باخموت تنها بوده‌اند و نیروهای ارتش روسیه به آنها کمک نکرده‌اند.

در همین حال سخنگوی فرماندهی شرق اوکراین سقوط کامل باخموت را تکذیب کرده و مدعی شده نیروهای ارتش اوکراین هم‌چنان کنترل بخش جنوب غرب این شهر را در دست دارند.

رئیس واگنر هم‌چنین ویدئویی از خود در مقابل تعدادی از نیروهای واگنر منتشر کرده که در شهر باخموت با پرچم روسیه ایستاده‌اند.

رئیس واگنر: کنترل باخموت را به دست گرفتیم

پریگوژین در پیام ویدیویی منتشر شده در تلگرام گفت: از ظهر ۲۰ می ۲۰۲۳، "آرتیوموفسک" (نام روسی باخموت) به طور کامل گرفته شد.

باخموت، واقع در شمال شهر دونتسک، ماه‌هاست که مرکز درگیری‌های روسیه و اوکراین بوده است. این شهر یک مرکز حمل و نقل مهم است که محل تلاقی راه‌های زیادی در منطقه دونباس است و به عنوان یک مرکز حیاتی برای تامین نیروهای اوکراینی مستقر در منطقه از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین استفاده می‌شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->