«خوراک ایرانی» در راه شبکه نمایش خانگی «شور عاشقی» از جشنواره مذهب امروز ایتالیا جایزه گرفت برای لبنان و مقاومت بی پایانش آموزش داستان‌نویسی | من‌های دیگر (بخش اول) اهدای جایزه اسکار فرانسه به «جولیا رابرتز» پایان فیلمبرداری «فرانکنشتاین» گی‌یرمو دل تورو بعد از ۹ ماه ضیافت موسیقی و ادبیات | مرور شماره‌های تازه چند مجله فرهنگی‌هنری «فرشته حسینی» بهترین بازیگر جشنواره فیلم اوترانتو شد مدیران چهار بخش جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان معرفی شدند + اسامی آلبوم موسیقی «ناتمام» مجازی شد فلسطین در راه جشنواره فیلم شارجه ۲۰۲۴ معرفی مدیران بخش ویژه جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) نقش آفرینی کیلین مورفی در نسخه سینمایی «پیکی بلایندرز» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ فیلم‌های مستند راه‌یافته به جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند اسامی ۴۹ فیلم سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اعلام شد | راهیابی ۳ فیلم داستانی و کوتاه از مشهد پوستر هفته ملی کودک منتشر شد پخش سریال «رستاخیز تفنگ‌ها» با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان درخشش «پیانو» در یک جشنواره کانادایی «پدر قهوه» جدیدترین سریال نمایش خانگی مهران مدیری
سرخط خبرها

دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۶۱۱۸
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی راه‌اندازی می‌شود
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) از راه‌اندازی دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی به منظور استعدادیابی هنرمندان جوان در حوزه تئاتر رضوی و همچنین حمایت از آثار فاخر این حوزه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «مرتضی سعیدی‌زاده» مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) امشب در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: جشنواره ملی رضوی که در رشته‌ها و بخش‌های گوناگونی برگزار می‌شود ۲۰ سال طول عمر دارد و توانسته با رویکرد عدالت فرهنگی در سراسر کشور برگزار شود و در قامت یک جشنواره حرفه‌ای اجرایی شود.

وی افزود: رویدادهای بسیاری را سال جاری در جشنواره تجربه کردیم و برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای برای آن داشتیم. یکی از آنها راه‌اندازی دفتر هنرهای نمایشی و تئاتر رضوی است که از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود و با رویکرد استعدادیابی هنرمندان جوان در حوزه تئاتر رضوی و همچنین حمایت از آثار فاخر این حوزه کار خود را آغاز می‌کند.

سعیدی زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این دفتر، برگزاری جشنواره تئاتر رضوی با هدف تولید آثار در یک جریان رقابتی است تا آثاری درخور و در راستای پاسداشت فرهنگ رضوی اجرا شود.

وی افزود: تولیدات در بستر رسانه‌های کشور با ارائه آثار تولیدی تله تئاتر و مناسب پخش تلویزیونی و فضای مجازی به آنها یکی دیگر از اهداف ما خواهد بود. همچنین اجرای آثار تولیدی جشنواره تئاتر رضوی به صورت زنده و روی صحنه تئاتر در تمامی روزهای سال به منظور برقراری جریان تولید به مصرف فرهنگی تئاتر رضوی از دیگر اهداف بلند مدت ما خواهد بود.

سعیدی زاده تاکید کرد: جریان جشنواره، جریان با برکتی است که در صورتی که به تولید بینجامد و به مصرف سبد فرهنگی جامعه برسد، موفق خواهد بود. این موضوع به همکاری هنرمندان تئاتر کشور نیاز دارد.

وی همچنین از «کوروش زارعی» دبیر این جشنواره، هیئت داوری و آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و حمایت ها و کمک های آنها در برپایی این جشنواره تقدیر کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->