درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

استفاده از ماسک‌های طبی برای عموم توصیه نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۶۷۰۲
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
استفاده از ماسک‌های طبی برای عموم توصیه نمی‌شود
اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انواع ماسک‌های طبی توسط ۱۵ تولید کننده در سطح کشور تأمین شده‌است و دارای پروانه ساخت از این اداره کل هستند.
به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه این اطلاعیه آمده‌است: میزان تولید و کیفیت (انواع ماسک‌های طبی) تولیدات داخلی که واجد پروانه ساخت می‌باشند، پاسخگوی نیاز داخل کشور است. سازمان بهداشت جهانی در شرایط شیوع بیماری‌های واگیر استفاده از ماسک‌های طبی را برای عموم توصیه نمی‌کند و صرفا استفاده از آن‌ها را برای کارکنان مراکز درمانی، افرادی که در تماس مکرر و مستقیم با بیماران آلوده هستند و برای بیماران مبتلا پیشنهاد می‌کند.
براساس این گزارش، عموم مردم در صورت توصیه و تشخیص پزشک باید از ماسک‌های طبی استفاده کنند و جهت تهیه ماسک‌های معتبر می‌توانند به داروخانه‌های سطح کشور مراجعه کنند.

 بر پایه این گزارش، ماسک‌های مورد استفاده در مراکز درمانی با عنوان ماسک‌های جراحی شناخته می‌شوند که کاربرد آن‌ها برای کاهش انتقال ریز ذرات به سیستم تنفسی بوده و در اتاق‌های عمل و در جراحی‌ها به کار گرفته می‌شوند. 
 برپایه این اطلاعیه باید توجه داشت که هیچکدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی درعدم انتقال عفونت و یا ویروس را تضمین نمی‌کنند؛ لذا در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->