۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

قانون جدیدی که می‌تواند موجب معافیت از سربازی شود

  • کد خبر: ۱۷۵۶۹۶
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
قانون جدیدی که می‌تواند موجب معافیت از سربازی شود
مشمولان غایب و غیرغایبی که بالای ۴۰ سال سن داشته و دارای سه فرزند باشند بخشیده شده و این افراد از انجام خدمت سربازی معاف خواهند بود و آن دسته از افراد زیر ۴۰ سال در صورتی که دارای ۴ فرزند باشند،خدمت سربازی آنان بخشیده خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز سردار تقی مهری با اشاره به موافقت فرمانده معظم کل قوا با معافیت مشمولان دارای فرزند گفت: با عنایت مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا خدمت سربازی برای مشمولان غایب و غیرغایبی که بالای ۴۰ سال سن داشته و دارای سه فرزند باشند بخشیده شده و این افراد از انجام خدمت سربازی معاف خواهند بود.

وی درباره افراد کمتر از ۴۰ سال نیز اظهارکرد: آن دسته از افراد زیر ۴۰ سال در صورتی که دارای ۴ فرزند باشند، مشمول این مقررات شده و خدمت سربازی آنان بخشیده خواهد شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره اینکه اجرای این تسهیلات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، نیز گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده این روند تا پایان سال ۱۴۰۴ ادامه پیدا خواهد کرد.

مهری درباره اینکه آیا این معافیت شامل سربازان در حین خدمت نیز می‌شود، یا خیر گفت: افراد دارای شرایط مذکور اگر در حال خدمت باشند نیز شامل این مقررات شده و می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.  

وی با بیان اینکه این افراد در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند، گفت: از ابتدای خرداد ماه رسیدگی به درخواست‌ها در این خصوص آغاز شده و واجد شرایط باید با به همراه داشتن مدارک شامل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران  و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا به تمامی درخواست‌ها پس از بررسی و استعلام لازم در اسرع وقت در استان محل سکونت رسیدگی می‌شود و متقاضیان برای طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی می‌شوند و این دسته از مشمولان پس از طی دوره‌های مذکور کارت معافیت دریافت می‌کنند. سربازان حین خدمتی که در شمول این مقررات قرار گرفته‌اند نیز در صورت سپرکردن دوره آموزش رزم مقدماتی در یگان خدمتی، بدون نیاز به سپری کردن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط از خدمت ترخیص  و کارت معافیت دریافت می‌کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->