جنایت تکان دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزنند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها ۲۰ درصد از حجم ذخیره سد‌های خراسان رضوی آب دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید نتایج آزمون نهایی دوازدهم بعد از کنکور اعلام می‌شود
سرخط خبرها

معاون وزیر بهداشت: غربالگری جنین متوقف نشده است

  • کد خبر: ۱۸۱۹۶۴
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
معاون وزیر بهداشت: غربالگری جنین متوقف نشده است
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به تولید خوبی که در خصوص داروهای هموفیلی صورت گرفته و پیش‌بینی‌‌های انجام شده، مشکل جدی در این زمینه نخواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز سعید کریمی درباره مشکلات دارویی بیماران هموفیلی گفت: در هفته گذشته جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد و اعلام کردند با توجه به تولید خوبی که درخصوص دارو‌های هموفیلی صورت گرفته و پیش‌بینی‌های انجام شده، مشکل جدی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: برخی از دارو‌ها تک تولید کننده است و این برای کشور کمی تهدید است. تک تولید کننده اگر به هر دلیلی نتواند تولید را انجام دهد، دچار مشکل می‌شویم و باید کاری کنیم که شرکت‌های دارویی مختلف یک دارو را تولید کنند و تولید دارو منحصر به یک شرکت نباشد تا چنین تنش‌هایی ایجاد نشود.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین در خصوص گلایه بیماران تالاسمی از صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج گفت: مشکل صندوق این است که اعتبار آن کم است یعنی ما ۷ هزار میلیارد تومان داریم و اگر بخواهیم کل خدمات مربوط به هر کدام از این بیماری‌ها را پوشش دهیم، یک صندوق برای آن‌ها کم است و هر انجمنی هم می‌خواهد، حداکثر بهره‌مندی را از صندوق داشته باشد که البته به حق هم است، اما با توجه به اعتبار صندوق امکان پذیر نیست و بسته‌های خدماتی تعریف شده است.

وی ادامه داد: از هر بیماری بخش‌هایی که برای بیمار کمرشکن است و بیمار از پس آن بر نمی‌آید، تحت پوشش قرار گرفته است. ما تلاش می‌کنیم این بسته‌های خدماتی را به سرعت گسترش دهیم و برحسب اعتباری که در اختیارمان قرار گیرد، هیچ دریغی نخواهیم داشت و حداکثر پوشش را انجام می‌دهیم.

کریمی همچنین درباره خبری مبنی بر عدم تولید کیت‌های آزمایش غربالگری گفت: غربالگری متوقف نشده و براساس آنچه که دکتر محمدی در این خصوص اعلام کردند، در واقع یک بدسلیقگی صورت گرفته و موضوعی که مربوط به سال ۹۸ بوده و الان مطرح شده است و اطلاع رسانی غلط در این خصوص صورت گرفته است و ربطی به قانون جوانی جمعیت ندارد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->