از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آخرین وضعیت «گربه‌سانان» باغ وحش مشهد (۱۸ مهر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۸۱۳۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
آخرین وضعیت «گربه‌سانان» باغ وحش مشهد (۱۸ مهر ۱۴۰۲)
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حال عمومی تمامی «گربه‌سانان» باغ وحش مشهد که طی روز‌های اخیر فیلم‌هایی از وضعیت آنان در فضای مجازی پخش شده است، اکنون مساعد بوده و در سلامت هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد عرفانی افزود: در یکی از این فیلم‌ها «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد، در حال تشنج دیده می‌شود که فیلم مربوط به گذشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که «ارس»، این گونه ارزشمند مبتلا به یک بیماری عصبی پیش رونده غیرقابل درمان است که تا پایان عمر همراهش خواهد بود و بررسی متخصصان فراوان نشان از تایید این موضوع دارد.

معاون محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر این پلنگ تحت درمان و مصرف دارو‌های تجویز شده است، هیچ مشکل خاصی ندارد و شرایط کاملا پایداری دارد.

وی در خصوص فیلم منتشره از «شیر نر» باغ وحش مشهد نیز گفت: این شیر هم در بررسی‌های انجام شده هیچ مشکلی ندارد و نشانه‌ای از بیماری به رغم نگرانی‌های ابراز شده در فیلم وجود ندارد.

این مسوول در خصوص فیلم دیگری که در فضای مجازی منتشر شده و استفراغ یک قلاده ببر را نشان می‌دهد، بیان کرد: این حالت در ببر کاملا طبیعی و نوعی مکانیسم در گربه سانان است.

عرفانی توضیح داد: گربه سانان پس از خوردن غذای گوشتی اجزای غیر قابل هضم غذای خود شامل پوست، مو و ناخن را با هدف باز شدن راه عبور غذا به عنوان نوعی مکانیسم دفاعی بدن پس می‌آوردند.

وی افزود: بنابراین این اتفاق در زیست این جانوران طبیعی است و به هیچ‌وجه ناشی از بیماری ببر نمی‌باشد.

معاون محیط زیست خراسان رضوی همچنین در خصوص تصویری از یک لاک پشت با لاک کوهانی شکل در باغ وحش مشهد گفت: اگرچه آکواریوم این گونه دچار محل خشکی برای استراحت این لاک پشت بود، اما با هدف آسودگی خاطر مردم اقدام لازم برای جابجایی آکواریوم انجام شد.

وی تاکید کرد: نظارت بر روند نگهداری از حیوانات و وحوش در باغ وحش مشهد به صورت دقیق و با حضور دامپزشک مقیم از سوی سازمان دامپزشکی در حال انجام است، بنابراین جای هیچ نگرانی در خصوص نگهداری از حیوانات وجود ندارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->