چگونه خودمان را برای مقابله با ویروس ها آماده کنیم؟ آخرین وضعیت پرداخت طلب داروخانه‌ها از طرح دارویار از ابتدای سال جاری تاکنون (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تدابیر حفظ سلامتی در فصل پاییز ۱۵ کشته و زخمی در نتیجه واژگونی اتوبوس در جاده شوش به اهواز (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ وضعیت نقدینگی دارو مناسب نیست ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک
سرخط خبرها

پنج میلیون ماسک در مراکز درمانی کشور توزیع شد

  • کد خبر: ۱۸۸۹۴
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
پنج میلیون ماسک در مراکز درمانی کشور توزیع شد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: پنج میلیون ماسک مخصوص در مراکز درمانی، پزشکان و کادر پزشکی کشور توزیع می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سورنا ستاری در آیین رونمایی از دانش فنی و تولید فیلم های چندلایه فرآورده های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی تولید داخل شرکت داروسازی ثامن در مشهد در افزود: در حوزه تولید ماسک نانو از قدیم دستگاه‌های ساخت آن را صادر می‌کردیم و در این چند روز هم به صورت خاص قرار داد ساخت ماسک ۹۵ N و حتی یک نمونه جدید ماسک ۹۹ N با هیات امنای ارزی وزارت بهداشت بسته شده است.

 

وی ادامه داد: در این حوزه جزء کشورهایی هستیم که حتی دستگاه‌های ساخت ماسک را تولید و صادر می‌کنیم و خودکفایی ذاتی داریم و  ان شاء الله با تولیدات جدیدی هم که تحویل وزارت بهداشت می‌شود فکر نمی‌کنیم کمبودی از این نظر داشته باشیم.

 

وی در ارتباط با فعالیت‌های تولیدی در خصوص مقابله با ویروس کرونا، گفت: در حوزه محصولات سلامت در رابطه با اتفاقات اخیر، ماسک‌های نانو در حال تولید هستند. تنها چند کشور در دنیا می‌توانند دستگاه‌های فیلترهای استریل نانو را بزنند و ما یکی از این کشورها هستیم.

 

ستاری با اشاره به اینکه در تمامی حوزه‌ها تعداد قابل توجهی شرکت دانش بنیان داریم، اضافه کرد: در چند روز گذشته قرارداد حدود پنج میلیون ماسک بسته شده است که البته این ماسک‌ها برای کادر درمانی استفاده می‌شود تا آنان در این بحث مشکل خاصی پیدا نکنند.

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اینکه اتفاقات مربوط به ویروس کرونا باید فقط توسط کمیته تعیین شده اطلاع‌رسانی شود، اظهار کرد: در زمینه تولید مشکلی وجود ندارد و فقط بحث‌های دلالی مشکل‌ساز هستند. همچنین خود چینی‌ها پروتکل‌های درمانی مناسبی را توسعه داده‌اند و باید گفت اتفاقات خوبی در حال وقوع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->