افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب برای ایران... جلسات رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب مقام سابق صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد
سرخط خبرها

وضعیت وحشتناک بیمارستان المعمدانی غزه یک روز پس از بمباران + عکس

  • کد خبر: ۱۸۹۶۱۴
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
وضعیت وحشتناک بیمارستان المعمدانی غزه یک روز پس از بمباران + عکس
بیمارستان بمباران‌شده المعمدانی یک روز پس از انفجاری که صدها نفر را در محوطه آن به شهادت رساند، منظره وحشتناکی دارد: لکه‌های خون روی سیمان، ملحفه‌های پاره‌پاره، شیشه‌های خُردشده، سنگفرش‌های شکسته و بقایای ماشین‌های آتش‌گرفته.

شهرآرانیوز - سه هزار نفر از کسانی که از حملات موشکی سایر مناطق غزه جان سالم به در برده بودند، به بیمارستان الاهلی عرب یا المعمدانی پناه برده بودند و در حیاط آن‌جا و در طبقات بالای ساختمان استراحت می‌کردند.

بازماندگان، با حیرت در بقایای ساختمان بیمارستان قدم می‌زنند و وسایلی را که هنوز قابل استفاده است یا اجساد و اعضای بدن را جمع آوری می‌کنند.

محمد الناگه، مدیر برنامه‌ها و هماهنگی بیمارستان، به الجزیره گفته است: «آنچه رخ داد جنایت علیه بشریت است.»

این بیمارستان که بیش از ۱۴۰ سال قدمت دارد، به وحشیانه‌ترین شکل مورد حمله قرار گرفت و منجر به شهادت بیش از ۵۰۰ نفر شد.

آمبولانس‌ها و خودرو‌های شخصی صد‌ها مجروح را به بیمارستان الشفاء، بزرگترین مجتمع پزشکی شهر غزه، که قبلاً در بحبوحه بمباران نوار غزه توسط اسرائیل در روز ۷ اکتبر، مملو از زخمی‌های دیگر حملات شده بود، رساندند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه، گفته که قربانیان با جراحات وحشتناک به این بیمارستان آورده می‌شدند. برخی از آن‌ها بدون سر، دست یا پا بودند.

مقامات بهداشتی گفته‌اند که بیشتر قربانیان این حمله زنان و کودکان بودند و هشدار دادند که انتظار می‌رود تعداد کشته‌ها افزایش یابد.

ابتهال الراعی که در طبقه دوم بیمارستان با خانواده‌ها و کودکان دیگر بوده، درباره این حادثه وحشتناک گفته است:

«ما نور موشک را دیدیم. ثانیه بعد، در جهنم بودیم. ‌خرده‌شیشه‌‌ها روی ما بارید و من خودم را روی بچه‌ها انداختم. به بیرون دویدیم و اجساد مثله‌شده، اجساد سوخته و اعضای بدن را همه‌جا، زیر پاهایمان دیدیم. جهان عرب کجاست؟»

در ادامه عکس‌های الجزیره از بقایای بیمارستان المعمدانی را ببینید 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->