به گزارش شهرآرانیوز، سید مرتضی رضوینژاد امروز، ۱۷ آبانماه، در رویداد تحول بر مدار آینده و آیین رونمایی از اولین سامانه مدیریت کیفیت در شهرداریهای کشور که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: در شهرداری مشهد ۲۲۴ فرایند داریم که در سامانههای مختلفی مدیریت میشدند. سامانه QMS تجمیع همه این سامانهها و مدیریت آنها بوده و اولین سامانهای است که در شهرداریهای ایران برنامهریزی شده است.
وی افزود: تاکنون در شهرداریها چنین سامانهای منطبق بر فرایندهای مدیریت شهری نداشتیم. در این سامانه به ریسک توجه و بخشی به آن اختصاص داده شده است. علاوه بر ۲۲۴ فرایند، ۷۷۴ فعالیت داریم که بهبود و تسهیل آنها به تناسب زمانها و اقتضائات در این سامانه دنبال میشود.
رضوینژاد بیان کرد: آنچه در شهرداری از آن به عنوان بروکراسی کاغذی یاد میکنیم بیش از ۳۰۰۰ فرم و ۱۲ هزار امضا است که بر دستور شهردار تلاش میکنیم و ماموریت داریم این امضاها را ظرف مدت یک سال ۵۰ درصد کاهش دهیم و چابکی در فعالیتها داشته باشیم.
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد عنوان کرد: حدود ۴۷ برنامه تحولی را برنامهریزی و نقاطی را در شهرداری که احساس کردیم نیاز به بهبود بیشتری دارد و در خدمت به مردم اثرگذار است، شناسایی و برنامهریزی کردیم تا با انجام آنها سیستم را بهینهتر کنیم. شهرداری مشهد یک ابرسازمان با ۱۸ مجموعه مستقل و سازمانهای مختلف است. امیدواریم با مهندسی مجدد فرایند و مهندسی ارزش، بهرهوری را در سیستمها ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شهردار در زمینه رضایتسنجی مردمی تاکید زیادی دارند. در حال تعریف پروژهای هستیم تا بتوانیم برای ۲۲۴ فرایند یک زمان استاندارد خدمتی را مشخص کنیم. در انتها از شهروندان، ذینفعان و یا مشترک تجاری خود رضایتسنجی میکنیم.